Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 433 van 441 EersteEerste ... 333383423431432433434435 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.321 t/m 4.330 van 4401

Discussie: Post je stack

  1. #4321
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Dit is ook altijd mijn favoriet geweest. Maar het wel erg exemplarisch. Neem sowieso de 2e versie (na 84 ofzo), die zijn (puur in mijn mening) veel beter. Ook al zien ze er exact hetzelfde uit, ze zijn compleet anders.
    Ik heb een 2205 ('89), een 2210 ('8 en een 4210 ('82). De 2205 was veruit de beste. Klonk echt Schenker en Norum. De 2210 was iets minder. Miste een beetje agressie van de 2205. 2210 is ook eigenlijk bedoeld voor als je in stadions speelt. De 4210 (eerste versie dus) was een draak van een ding. Wat een ontzettend slechte bak was dat. Wel mooi wit, dat dan weer wel.
    Ok thanks voor de info !
    Die 2210 ben ik al een tijdje op aan het gassen.
    Tweedehands ook voor weinig te krijgen !
    Jammer dan Marshall daar geen reissue van uit brengt. Ze hebben alleen die studio jcm 800 combo maar die vind ik echt matig klinken met die 10’’ speaker. En 1 kanaals en geen fx loop dus heb ik niet zoveel aan.

  2. #4322
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Dacht dat de JCM800 single channels qua gain niet veel verschilden van de JMP's, itt de split channels.
    Dit inderdaad. De JCM 800 2203 en de JMP 2203 verschillen niet veel qua schema, heb ik altijd begrepen. Als een JMP ronder klinkt, dan is er waarschijnlijk iets met de bright cap gedaan cq eruit gehaald. Qua gain zouden ze ook ongeveer hetzelfde moeten zijn. Hoewel ik me wel 's heb laten vertellen dat ook dat exemplarisch kan verschillen bij een JMP 2203. Beide worden pas echt metal monsters als je ze boost met een overdrive. De split channels, 2205/2210, hebben meer gain door diodeclipping. Iets waar veel Marshall snobs van gruwen en waarom, vind ik, deze versterkers een compleet verkeerde naam hebben gekregen en behoorlijk onderschat worden door nagepraat op het internet. Het leuke is ook dat de Marshall snobs er dan alsnog een zooi gain pedalen voor slingeren, waardoor ze mijns inziens hetzelfde doen als de diodes in een split channel waar ze zo op afgeven. Ik heb beide. Althans, de 2203 is een handwired Ceriatone en de Marshall is een 2210 uit '89. Allebei hebben zo hun eigen ding en ik heb niet perse een voorkeur. Ware het dat die 2203 tot voor kort wel meer speeluren kreeg, omdat ik 'm op randje oversturen (preamp op 6 ongeveer) ongelooflijk lekker vind klinken met een Maxon OD808 en een Barber Direct Drive Compact ervoor. De 2203 is wel dynamischer, wat je vooral merkt als je 'm wat cleaner instelt, waardoor zacht aanslaan clean blijft en harder aanslaan begint te oversturen op de typische Marshall manier. De 2210 kan dat niet, die is gewoon minder dynamisch. Maar die heeft dan weer een lead geluid waar de 2203 weer niet aan kan tippen wat mij betreft en is ook meer vergevingsgezind, met meer sustain/compressie. Het clean kanaal van een 2205/2210 wordt bruikbaar als je wat experimenteert met buizen. Alleen heb ik het clean kanaal nooit bruikbaar gevonden voor overdrive pedalen. Als je wat grit op je clean kanaal wil, is de keuze alleen meer gain op je versterker zelf en dat doet ie dan weer niet heel erg fantastisch. Maar ja, wie koopt er nou zo'n soort Marshall om het clean. Dat is enkel bonus dat het erop zit, maar verwacht er niet teveel van. Ik zie de 2210 eigenlijk meer als Marshalls eigen hotrod JCM 800, wat nu razend populair is bij vele boutique merken. Vele huidige boutique merken gebruiken dan ook, jawel, diodeclipping.

    Ik kon destijds een JMP 2203 krijgen voor €750,-, maar koos toch voor een 2210 voor dezelfde prijs. Ook nooit spijt van gehad. De 2210 had meer gain en het clean kanaal had ik sporadisch nodig, dus hoefde niet super te zijn. Ik heb meerdere mensen gehoord dat deze versterker toch eigenlijk wel heel erg goed klonk. Als je een 2210 boost met een tubescreamer, in mijn geval een Maxon OD808, dan is dat toch wel de gain hemel wat mij betreft. Maar de JMP's gaan nu voor ongeveer het dubbele, dus had ik 'm toen gekocht... De split channels gaan inmiddels ook voor rond de €1200,- Oude Marshalls zitten qua prijs weer enorm in de lift en is nu niet de goeie tijd om er eentje te kopen. Maar ik zit er zelf wel 's aan te denken om de Splawn te ruilen voor zo'n eind '70 JMP 2203 en er dan een fx loop in laten bouwen. Dan ga ik 'm hetzelfde gebruiken als de Ceriatone 2203, die ik dan als reserve heb, mocht er 's iets zijn met de JMP. De 2210 blijf ik dan houden voor eventueel de studio, voor de leads. Ook ga ik dan m'n pedalenplank flink uitpluizen, om me zoveel mogelijk te richten op een goeie basissound, met maar een paar effectjes. Wellicht zelfs alleen een wah, phaser en delay, naast de OD808 en Barber DD voor extra scheur en that's it. Voelt veel vrijer, waar ik denk ik veel gelukkiger van word. Then again, ik moet eerst maar 's zien of ik uberhaupt ooit nog weer gitaar ga spelen in een bandje. Zo niet, dan gaan er sowieso twee versterker uit, plus de 4x12 en een shitload aan ballast qua pedalen en dure schakeldoos en zo.
    Laatst gewijzigd door Brum; 7 november 2019 om 20:41

  3. #4323
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik dacht dat je gestopt was, Brum?
    Afgelopen zomer postte je zoiets nadat je bandje uitmekaar gevallen was?
    Toch geloof ik niet dat jij ooit zult stoppen als ik zie hoeveel mooie amps je hebt. 😉

  4. #4324
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    In principe zijn de schema's van de JMP 2203 en de JCM 2203 gelijk, er kan wel wat verschil zitten in voltage en tolleranties van componenten etc. Het 'verschil in gain' kan ook komen door de sound. Marshall is op een gegeven moment zijn amps meer hoog gaan geven, omdat het scheller karakter meer crunch geeft, krijg je de indruk dat hij ook meer gain heeft. JMP is wat ronder dan de JCM dus mogelijk zit daar ook nog een verschilletje. Daarnaast waren ook niet alle 2203's gelijk, sommige hebben een 0.86uf condensator over de laatste gainstage, en andere hebben deze weer niet.

    Overigens snapt iedereen het waar je over praat met Plexi, JMP en JCM, maar dit zegt eigenlijk alleen iets over het jaargetijde en het omhulsel. Je hebt namelijk de plexi (refereert veelal naar de 1959) maar ook in het JMP en JCM jasje zijn 4 input 1959's uitgebracht.

    Maar goed, het blijft ouwe meuk waarvan heel veel amps gemod zijn tijden de jaren 80, dus je kunt er niet altijd vanuit gaan dat alles nog stock is. Kwestie van testen en als de sound je bevalt, kopen! ;-)

    @brum, valt de splawn toch tegen naast een marshall? Wat stugger denk ik of niet? Had jij nou de quickrod of de nitro?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #4325
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee, de Splawn valt zeker niet tegen, die is echt te gek! Voelt in den beginne wel wat stug en is ook weinig vergevingsgezind, ondanks de bakken met gain. Daar moet je even aan wennen in het begin. Met een Maxon VOP9 werd ie ook al wat soepeler en vergevingsgezinder. Het is een beetje hetzelfde als bij een oude plexi, die kunnen ook wat stijf aanvoelen. Maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, dan komt er een super geluid uit. Ik ben ook niet ineens anti-schakelbak en de Splawn was hartstikke goed geschikt voor White Limo. Maar da's helaas uit elkaar, dus de Splawn is nu wat overbodig. Wellicht verkoop ik 'm, zij het met tegenzin. Ik zou 'm nog willen ruilen voor een JMP eventueel en downsizen qua pedalen. De Musicomlab verkoop ik dan ook eventueel, die ik nu gebruik om de kanalen van de Splawn tezamen met pedalen te kunnen switchen. Super apparaat ook, maar wordt dan ook overbodig en ik wil gaan opruimen als er geen band meer komt. Ik wil wel, maar er dient zich gewoon niks interessants aan. Ik vind het alleen wat lullig tegenover de mensen die me hebben geholpen met m'n pedalenplank en Musicomlab, want dat is echt voor een appel en een ei gebeurd, waar ik heel erg dankbaar voor ben dus ook daarom twijfel ik nog heel erg.

    Ik heb de ProMod, waar ik KT77's in heb laten zetten, dus een Quickrod nu eigenlijk. ProMods bestaan ook niet meer. Die worden nu verkocht als Quickrods met KT88's. Scheelt een weerstandje, verder zijn ze precies hetzelfde.

  6. #4326
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    En om er niet teveel een praat topic van te maken, maar een fotootje van de versterkers thuis:



    Het is wel een kabelrommeltje nu, moet dat nog 's netjes samen bundelen. De gebundelde kabels en andere pedalenplank heb ik helaas nog steeds niet thuis liggen. De Splawn met 4x12 ook niet, anders had ik die er even bij gezet op de foto. Had ik hier al 's staan, maar tinypic vindt het leuk om na een tijdje de foto's weer te verwijderen.

  7. #4327
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    white limo gestopt ja? Zonde... Ik heb de quickrod ooit uitgebreid getest en vond het een geweldig apparaat. Het verschil was alleen te klein met mijn engl blackmore om die hoeveelheid geld bij te leggen op inruil.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #4328
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou die jcm 800 wel willen😘
    Jummie. Er staat een 2205 op mp te koop bij mij in de buurt, moet ik heel lief de freule aankijken. GAS opwekkend.

  9. #4329
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Al een tijd happy met deze amps, alleen heeft de Hughes-set de stal verlaten.

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #4330
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die Orange zou ik me prima mee kunnen vermaken! Die Hughes & Kettner had je toch in de verkoop, telerocker? En mis je niet de druk van een 4x12 in bandverband? Hoewel ik ook wel 's heb opgetreden met een 2x12, gaat hard genoeg met genoeg druk in het laag. Maar het is wel wat minder diep of zo, dat mis ik dan wel.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top