Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 325 van 441 EersteEerste ... 225275315323324325326327335375425 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.241 t/m 3.250 van 4401

Discussie: Post je stack

  1. #3241
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Oh dan post ik mijn Mesa d'r ook nog even bij:


    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  2. #3242
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Die 2205 heb ik vorige week nog 's even aangetrapt, bruut gain-monster is dat, maar eigenlijk gebruik ik hem niet meer.
    Ik twijfel nog steeds of ik hem zal verkopen of niet, maar op dit moment is de markt toch erg slecht, dus ik wacht nog wel ff.

    Edit: Zo van onderaf gefotografeerd lijkt het net een 4x12.

  3. #3243
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Die 2205 heb ik vorige week nog 's even aangetrapt, bruut gain-monster is dat, maar eigenlijk gebruik ik hem niet meer.
    Ik twijfel nog steeds of ik hem zal verkopen of niet, maar op dit moment is de markt toch erg slecht, dus ik wacht nog wel ff.

    Edit: Zo van onderaf gefotografeerd lijkt het net een 4x12.
    Ah oke, en de Hook word nog wel goed gebruikt? (aangezien hij in het oefenhok staat)
    Die Marshall zou ik inderdaad als hij weg gaat even mee wachten, momenteel is het niet echt veel soeps op de 2ehands markt voor verkopers.. Voor mij pakte dat wel even lekker uit met de Stiletto

    Gehehe, ja zo lijkt het een stuk bruter he
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  4. #3244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Ik mag sinds vandaag ook een stack laten zien...



    Uploaded with ImageShack.us

    Mn eerste Mark III
    Volgens mij heb ik ik een stuk of 5 stuks na alle boogie amps wel gehad...
    Het is een Simullclass red stripe uit de us. er is een omvormer ingebouwd en klinkt killer! Erg leuk voor mn rockbandje!
    Ik wilde eigenlijk een shorttopje maar deze medium is ook wel leuk...
    Hee leuk, ik heb afgezien van de omvormer dezelfde, ook een Simul red stripe medium. Wat houdt die mod nu precies in, kan hij dan nog EL34's met 6L6 tegelijk hebben?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #3245
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    Ah oke, en de Hook word nog wel goed gebruikt? (aangezien hij in het oefenhok staat)....
    Nee, de HOOK wordt ook sporadisch gebruikt. Af en toe probeer ik hem weer 's.
    't Is echt een goeie amp, maar als ik daarna weer op m'n 2204 speel, is de keus snel gemaakt.

  6. #3246

    Standaard

    Hee leuk, ik heb afgezien van de omvormer dezelfde, ook een Simul red stripe medium. Wat houdt die mod nu precies in, kan hij dan nog EL34's met 6L6 tegelijk hebben?


    Dat is een goede vraag die ik mezelf ook stel.Er zit een toggle in die switch tussen normal en de powersoak (naam die de vorige eigenaar gebruikte) en een potmeter die de hoeveelheid volume of soak regelt.

    Hoe het gedaan is weet k niet. Ik zal m nog eens open schroeven...

    Ook ik ben benieuwd of hij 2 el34s erbij kan hebben of niet. Dat vondt ik zelf bij mn laatste mkIV wel super klinken....
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #3247
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Die 2205 heb ik vorige week nog 's even aangetrapt, bruut gain-monster is dat, maar eigenlijk gebruik ik hem niet meer.
    Ik twijfel nog steeds of ik hem zal verkopen of niet, maar op dit moment is de markt toch erg slecht, dus ik wacht nog wel ff.

    Edit: Zo van onderaf gefotografeerd lijkt het net een 4x12.
    Mag ik vragen wat je voor een instellingen gebruikt voor de 2205 voor een stevige metal sound? De andere gitarist van mijn band heeft er één (ok, een 2210), afgelopen weekend even mee staan stoeien, maar het geluid blijft voor mij wat 'stug' aanvoelen. Mids er iets uit draaien helpt, maar daar wordt het geluid ook dunner van. Tubescreamer helpt dat wel weer aandikken, maar het blijft een beetje pleisters plakken zeg maar. Welke van de volume knoppen zet jij open bijvoorbeeld? Master of channel? (of beide :P)

    Qua feel vond ik de 2204 waar ik een tijd terug op speelde veel fijner. Een 2203 of 4 komt er bij mij ook nog wel ooit. Of ik ga er zelf één bouwen ...

  8. #3248
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ja, de 2205 is de Mark onder de JCM 800's, om maar even Mitch z'n woorden te gebruiken.

    Belangrijk is:

    1. Master volume minimaal boven de 1, liefst rond de 3, anders gaat ie heel dun en lelijk klinken.
    2. Boost Kanaal volume tussen de 7 en 8. Daar zit de sweet spot.
    Als je teveel kanaal volume gebruikt wordt ie modderig, en bij te weinig heeft ie geen ballen.

    De rest (EQ, gain, e.d.) naar smaak, waarbij ik de aantekening maak dat ik de gain het liefst op 10 heb, gewoon omdat ie dan het meest "ronkt".
    Als je er mee wilt "metallen", heb je naar mijn idee wel een TS o.i.d. nodig, anders is ie niet strak genoeg, maar dat kan per persoon en/of gitaar verschillen.

    Try before you die.

    Het schijnt dat er nog wel verschil zit tussen een 2205 en 2210, maar ik denk dat het in ieder geval belangrijk is om met die twee volumes te prutsen, op zoek naar de sweet spot. Succes.

  9. #3249
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    't Is echt een goeie amp, maar als ik daarna weer op m'n 2204 speel, is de keus snel gemaakt.


    2203/4's blijven toch echt gave versterkers!

  10. #3250
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Heb er naast mijn gitaarsets intussen ook wat basspullen bij (alles oude 80-90 Trace Elliot):



    MS

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top