Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 441 EersteEerste ... 9101112132161111 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 4401

Discussie: Post je stack

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2005
    Locatie
    Ieper, België
    Berichten
    206

    Standaard

    Hé, Aart,...

    Het zijn v30's en ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben !
    (Al moet ik ook erbij zeggen dat ik nog geen c90's heb gehoord onder de VHT...)

    Lekker geprononceerde lage tonen en middentonen... Heel rond geluid !
    En eigenlijk komen de hoge tonen er ook wel deftig uit !!!
    Het is de eq. op de Ultralead die héél veel bijdraagt ! Het maakt de amp en het geluid héél erg 'versatile'.

    De Uberschall klinkt op de v30's wat 'losser', maar dat ligt ook en vooral aan de amp ! De VHT speelt sowieso strakker...

    Voor beide amps zijn de lage tonen die het cab aflevert hoogvliegers. Net wat ik zoek... Ik kom wel heel erg dicht bij een geluid dat lijkt op wat ik zoek. Voorlopig dan... The quest continues. Gitaristen, hé ? Hehe... :wink:

    :-D

    Cheers !
    Jo D.
    Te koop: Ibanez RG 3120 Prestige met 'full' Di Marzio's... + leren strap en case: 700 Euro

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chennie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gretsch6120
    hmm.. de marshallstacks vliegen je hier om de oren... :lol:
    voor de afwisseling:
    hebben we hier een setzer fan ? =)

    Zo ja inderdaad, volgens mij hebben we hier Mr. Stray-cat himself!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chennie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gretsch6120
    hmm.. de marshallstacks vliegen je hier om de oren... :lol:
    voor de afwisseling:
    hebben we hier een setzer fan ? =)

    Zo ja inderdaad, volgens mij hebben we hier Mr. Stray-cat himself!
    volgens mij niet... of hij post een oude foto, tegenwoordig staat er een Fulltone tape tube echo op zn amps
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme
    volgens mij niet... of hij post een oude foto, tegenwoordig staat er een Fulltone tape tube echo op zn amps
    Nee hoor nog steeds gewoon space echo (live iig)

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme
    volgens mij niet... of hij post een oude foto, tegenwoordig staat er een Fulltone tape tube echo op zn amps
    Nee hoor nog steeds gewoon space echo,maar dan de RE301 (live iig)

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gretsch6120
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme
    volgens mij niet... of hij post een oude foto, tegenwoordig staat er een Fulltone tape tube echo op zn amps
    Nee hoor nog steeds gewoon space echo,maar dan de RE301 (live iig)


    Brian Setzer records new record at Village Recorders and Capitol entirely through a Tube Tape Echo #00029, ending a 30 years relation with a Roland Space Echo
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.653

    Standaard

    wat doet zon ding eigenlijk precies ? jah een delay/echo/reverb iets is het, maar wat maakt het beters dan een ander ? zowieso vind ik het geluid van setzer heeft erg koel, maar ik weet ook zo niet wat die nog meer aan setup heeft? Gretsch, fender, space echo ?
    Hoeveel kost zoiets, waar kan je nog zoiets halen ?

    hehe ik dacht bij stray cats vorig jaar, als ik nu heel goed oplet, misschien dat ik nog wat leuke dingen leer....viel vies tegen...niet te volgen =)

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    afgelopen augustus in paradiso:


    Hij heeft de tte ooit eens live gebruikt, toen hij met de straycats tourde laatst, maar ook toen in paradiso had hij de RE-301.

    uit een interview over de nieuwe rockabilly riot cd:
    The tones are old school and vibey, but not necessarily like those on the original recordings. Was that on purpose?It was. I just wanted a good sound, not necessarily a vintage sound. The gear I used the most was a ’57 Gretsch Duo Jet and a mid-’60s Supro Thunderbolt 1x15. For slapback delay, I tried an old Echoplex, but it blew up, so I stuck with my Roland Space Echo. To mix up the tones from track-to-track, I just used my ear. For the more rocking stuff, I simply turned up the amp. For some of the rockabilly stuff that’s a bit more twangy and country sounding, I just backed off the volume to clean things up.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    afgelopen augustus in paradiso:


    Hij heeft de tte ooit eens live gebruikt, toen hij met de straycats tourde laatst, maar ook toen in paradiso had hij de RE-301.

    uit een interview over de nieuwe rockabilly riot cd:
    The tones are old school and vibey, but not necessarily like those on the original recordings. Was that on purpose?It was. I just wanted a good sound, not necessarily a vintage sound. The gear I used the most was a ’57 Gretsch Duo Jet and a mid-’60s Supro Thunderbolt 1x15. For slapback delay, I tried an old Echoplex, but it blew up, so I stuck with my Roland Space Echo. To mix up the tones from track-to-track, I just used my ear. For the more rocking stuff, I simply turned up the amp. For some of the rockabilly stuff that’s a bit more twangy and country sounding, I just backed off the volume to clean things up.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chennie
    wat doet zon ding eigenlijk precies ? jah een delay/echo/reverb iets is het, maar wat maakt het beters dan een ander ? zowieso vind ik het geluid van setzer heeft erg koel, maar ik weet ook zo niet wat die nog meer aan setup heeft? Gretsch, fender, space echo ?
    Hoeveel kost zoiets, waar kan je nog zoiets halen ?

    hehe ik dacht bij stray cats vorig jaar, als ik nu heel goed oplet, misschien dat ik nog wat leuke dingen leer....viel vies tegen...niet te volgen =)
    Het is een reverb-tapeecho. De reverb is niks, maar de echo klinkt superwarm. Tevens geeft de space-echo ietwat boost, die de versterker wat crankt.
    Setzer zelf (en ik ook) heeft een '62 fender bassman (die van mij '64) een '59 gretsch 6120 en de Roland RE-301 space echo (ik RE-201)
    voor de rest geen effecten ertussen.
    Ik was zelf ook verbaasd wat de bassman voor geluid kon produceren.
    Vroeg me altijd af hoe setzer zoveel overdrive kreeg zonder pedaaltjes, maar als je de volumeknop van de bassman voorbij 4 draaid, begint hij helemaal los te komen.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top