Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 438 van 441 EersteEerste ... 338388428436437438439440 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.371 t/m 4.380 van 4401

Discussie: Post je stack

  1. #4371
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Mijn Stack:

    Kool The 11 Amp (plexi kloon)
    JCM 900 Lead A (V30 loaded)
    JCM 800 Lead B uit 1983 met berken multiplex (V30 loaded)

    Got a quarter in my pocket.

  2. #4372
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik niet. Ligt in ieder geval niet aan de amp zelf.
    Jij bent zo te horen wel maatgevend? haha

    Zonder gekheid, ieder zijn smaak natuurlijk. Maar als je mesa vergelijkt met engl of marshall, dan komt de mesa niet makkelijk door de mix. Tuurlijk je kan elke amp door de mix laten snijden, maar de ene doet dat wat makkelijker dan de andere. En mesa staat bij mij niet in het rijtje met makkelijk. Zelfde geld vind ik voor Orange (in mijn geval de rocker 30 ooit geprobeerd). Kunnen super klinken, maar vind ze niet makkelijk om in de mix uit te laten komen. Bepaalde korrel in het midden gebied denk ik.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #4373
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Jij bent zo te horen wel maatgevend? haha

    Zonder gekheid, ieder zijn smaak natuurlijk. Maar als je mesa vergelijkt met engl of marshall, dan komt de mesa niet makkelijk door de mix. Tuurlijk je kan elke amp door de mix laten snijden, maar de ene doet dat wat makkelijker dan de andere. En mesa staat bij mij niet in het rijtje met makkelijk. Zelfde geld vind ik voor Orange (in mijn geval de rocker 30 ooit geprobeerd). Kunnen super klinken, maar vind ze niet makkelijk om in de mix uit te laten komen. Bepaalde korrel in het midden gebied denk ik.
    Ik kom redelijk goed door de mix met mijn Rockerverb 50 MKI head, alleen mijn Diezel Schmidt prikt daar nog net wat beter doorheen. De Orange heeft veel laag mid. Hoe meer gain je erin draait, des te meer laagfrequenties. Hij heeft een andere voicing dan de Diezel, die tevens iets directer klinkt dan de Orange.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4374
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik kom redelijk goed door de mix met mijn Rockerverb 50 MKI head, alleen mijn Diezel Schmidt prikt daar nog net wat beter doorheen. De Orange heeft veel laag mid. Hoe meer gain je erin draait, des te meer laagfrequenties. Hij heeft een andere voicing dan de Diezel, die tevens iets directer klinkt dan de Orange.
    Ik zou toch nog eens een diezel moeten proberen. Ik heb ooit de diezel VH4 getest, en ik kon er weinig mee. Ik miste mids, mooie clean sound maar de drive sounds waren erg scooped vond ik. Zelfs met de mids verder open. Maar de VH4 is natuurlijk een heel ander beestje ook weer dan de Schmidt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #4375
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Ik zou toch nog eens een diezel moeten proberen. Ik heb ooit de diezel VH4 getest, en ik kon er weinig mee. Ik miste mids, mooie clean sound maar de drive sounds waren erg scooped vond ik. Zelfs met de mids verder open. Maar de VH4 is natuurlijk een heel ander beestje ook weer dan de Schmidt.
    De Schmidt (class A El34, 30 watt) is meer vintage dan modern en bezit genoeg mids. Hij klinkt vrij romig en afgerond. Het cleane kanaal icm met de tubedriven reverb is erg goed. Idd een heel andere bak dan de VH4 en de Einstein.

    Je woont in Prinsenbeek. Da's niet al te ver weg. Mocht je ooit de aanvechting voelen om hem te testen, dan ben je welkom in Goes. Ik zet ook best een goede bak koffie.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 14 november 2019 om 17:46
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #4376
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Jij bent zo te horen wel maatgevend? haha
    Iedereen heeft zo zijn ervaring, en dat mag, maar opzichte van kulstellingen en nietszeggende algemeenheden is het mij niet duidelijk waarom mijn ervaring dan minder zou tellen dan die van jou, want zo komt het nu over.

    Mijn Dual Rectifier Roadster is de versterker die ik het meest gebruikt heb sinds ik deze gekocht heb, in 2010 of zo.
    Nog nooit, in verschillende bandjes, heb ik met die amp problemen gehad om door de mix te komen, en ook van verschillende geluidsmensen complimenten gehad met de opmerking "niks meer aan doen".

    Maar ik zal deze versterker binnenkort ter reparatie aanbieden, want blijkbaar is ie dus kapot.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    . Zelfde geld vind ik voor Orange (in mijn geval de rocker 30 ooit geprobeerd). Kunnen super klinken, maar vind ze niet makkelijk om in de mix uit te laten komen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik kom redelijk goed door de mix met mijn Rockerverb 50 MKI head.

  7. #4377
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Laat je niet op de kast jagen, Dennis 😂
    Door de mix prikken heeft met verschillende factoren te maken, niet eens zozeer de amp zelf. Hoe speelt de rest vd band en hoe zijn de verhoudingen onderling. Ben je de enige gitarist of niet, hoe mixt de geluidsman ?

  8. #4378
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Helemaal mee eens Arjan.
    Maar hoe kun je een amp dan aanwijzen als de oorzaak, vraag ik me af.

    Kijk, ik ben zelf metalliefhebber, en mag ook graag naar scheurneuzenfestivals gaan, maar als er ergens het geluid nogal regelmatig kut is is het daar wel.
    Ook andere amps hoor ik regelmatig niet-door-de-mix-komen. Ligt het dan aan de amp?

    Ter referentie, ik gebruik de Roadster echt voor (van) alles, hardcore met 1 gitaar, rock, popmuziek met twee gitaren+bas+toetsen+blazers, in combinatie met twee gitaren+bas+accordeon, en zelfs jazzgitaristen hebben 'm weleens gebruikt. Ook anderen spelen er weleens over (backline op festivalletje, en ik heb echt nog nooit klachten gehad.

  9. #4379
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Helemaal mee eens Arjan.
    Maar hoe kun je een amp dan aanwijzen als de oorzaak, vraag ik me af.

    Kijk, ik ben zelf metalliefhebber, en mag ook graag naar scheurneuzenfestivals gaan, maar als er ergens het geluid nogal regelmatig kut is is het daar wel.
    Ook andere amps hoor ik regelmatig niet-door-de-mix-komen. Ligt het dan aan de amp?

    Ter referentie, ik gebruik de Roadster echt voor (van) alles, hardcore met 1 gitaar, rock, popmuziek met twee gitaren+bas+toetsen+blazers, in combinatie met twee gitaren+bas+accordeon, en zelfs jazzgitaristen hebben 'm weleens gebruikt. Ook anderen spelen er weleens over (backline op festivalletje, en ik heb echt nog nooit klachten gehad.
    De Roadster heeft toch vier kanalen en een zwik modes? Daar kun je dus alles mee spelen, lijkt me. Ik heb een maat die al jaren in een De Dijk tributeband speelt op een oude Dual Rectifier. Het is niet helemaal mijn sound, maar dat is smaakgebonden. Het werkt voor hem, ook met een 3x single coil strat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #4380
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen op het podium staan en hoe het in de zaal klinkt.
    Is het geluid in de zaal niet zo dat je de verschillende instrumenten niet uitelkaar kan houden, lijkt het mij dat het aan de geluidsman ligt en niet zozeer aan je amp.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top