Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: Eerste effectje.

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Ja maar wat heeft het voor een zin om geld uit te geven aan pedalen en vervolgens een versterker te hebben met nét genoeg vermogen etc.
    Een goeie amp is gewoon meer dan het halve werk.
    Wij geven hem advies.Ik kan hem ook wel 4/5 pedalen aansmeren die erg goed klinken enzo maar daar heeft die jonge niks aan want hij zit alsnog met een redelijk brakke amp dan..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitarist17
    hmmmmm...

    iemand vraagt wat een leuk beginnerspedaaltje zou zijn. Harstikke nuttige vraag...

    en dan beginnen er weer een paar mensen met marshalls jcm800/900 te gooien... hij wilde toch een nieuw pedaal...

    En bovendien er is zoveel meer dan jcm800/900...

    groeten erice
    Als je z'n openings post hebt gelezen, zie je dat hij over een cube 30 speelt. Gezien zijn budget (€600,-) wordt hem aangeraden om eerst zn versterker te upgraden gezien het feit dat hij ook in een bandje speelt (en als hij geld over houdt kan hij altijd nog een een pedaaltje kopen).

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    precies...
    en een leuk pedaaltje hoeft niet persee duur te zijn...
    Als je een goeie amp hebt met een vette overdrive of distortion,kun je hem nog boosten met een leuk pedaaltje a la boss super overdrive van 3 tientjes 2de hands..
    Die andere 50 euro's kun je een leuke chorus van halen bijv.
    Tsja tis allemaal niet zo heel moeilijk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2005
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    585

    Standaard

    STEL:
    hij koopt voor:
    500 euro een jcm2000 dsl combootje of een jcm800 combootje ofzo
    heeft hij nog 100 + de verkoopprijs van z'n cube (150 euro, ik weet niet voor hoeveel die dingen weggaan, heb net alleen effe op marktplaats gekeken) = 250 euro over voor nog wat mooie effekten

    een andere optie is een heel goed overdrivepedaal en nog wat meer pedalen kopen, die niet goed tot z'n recht komen op de cube, omdat die te veel op z'n donder krijgt tijdens de optredens waardoor hij tijdens het optreden nooit echt goed zal klinken.



    ik vind dat een goede versterker gaat voor goede effecten. Een paar dingen over versterkers en effecten (naar mijn mening dan):
    - Goede effecten komen op een matige versterker niet goed tot hun recht.
    - Slechte effecten kunnen het geluid van een goede versterker verkloten
    - Een goed geluid met alleen maar overdrive en/of reverb gaat boven een slecht geluid met veel effecten
    www.freewebs.com/deedeeguitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dude
    gitaren horen niet in een koffer, die horen als hoer klaar te staan om gepakt en gebruikt te worden...

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Een andere amp lijkt inderdaad een beter advies te zijn, al durf ik wel te beweren dat je voor beginnend werk echt niet per se een buizenbak nodig hebt. De wat zwaardere Cube, de Bluescube bijvoorbeeld (3x10, 3x12, wat is 't ? ) is een zeer behoorlijke bak die op een beetje podium nog prima meekomt.
    Voor een wat meer allround gebruik zou ik die BluesCube zonder meer de voorkeur geven boven een 800/900. Leuk, maar niet erg veelzijdig.
    En inderdaad uitgekauwd :razz:
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2005
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    532

    Standaard

    Ja, die 30 watt Cube (als ik het goed begrijp) is niet erg krachtig voor in een band.
    Dus eigenlijk zoals eerder gezegd zou je het beste een goeie versterker kunnen kopen met meteen goeie distortion en misschien zelfs ingebouwde effecten.

    Maar als je echt een pedaal wil als beginner zijnde, dan zou ik een kleine multi-fx pedaal nemen.
    Ik heb bijv. van mijn beginners tijd nu nog steeds de Digitech RP3, niet echt super technologie meer maar er zit toch bijna alles in wat je "standaard" nodig hebt.
    Zoals compressor, equalizer, noise gate, distortion, volume/wah pedaal, een lijst modulatie effecten, reverb, delay.
    De effecten klinken iig gewoon goed, misschien is het pedaal best een tonesucker maar er komt geen slecht geluid uit.
    Ik heb alleen de distortion vervangen met de Line 6 DM4, daar krijg ik veel dynamischere? distortion uit.
    Het is misschien een DIGITALE distortion MODELER waar de meeste mensen het misschien niet zo op hebben.
    Maar er komt toch een verassend goeie distortion en overdrive uit, nog 4 opslagplaatsen ook.
    En dat op mijn oude jaren 70 transistor amp zonder distortion.

    - Damage Inc.

  7. #17

    Standaard

    voor 450 ofzo heb je een gt-8 klaar!
    Ajuus...

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    24 oktober 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    41

    Standaard

    Okay ik ga eens goed zoeken wat al die dingen zjin die jullie me nu toe schreeuwen maar ik denk inderdaad dat een nieuwe versterker nodig is.

    Een buizen versterker lijkt me eerlijk gezegd (nog) niet geweldig, ik bedoel die dingen moeten toch ook opwarmen, kan veel meer aan kappot (is mij verteld...) enz.

    Distortion ben ik zelf niet zo kapot van (alleen mijn oren gaan er kapot van :razz: ) vind gewoon 'clean' mooier.
    Een chorus oid lijkt me beter.
    Of is dat stom?

    (dat bandje waar ik in speel bestaad al 3 maanden hoor.. het is niet alsof we net beginners zijn :wink: )
    1 vogel in de hand is beter als 25......

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    24 oktober 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    41

    Standaard

    Okay ik ga eens goed zoeken wat al die dingen zjin die jullie me nu toe schreeuwen maar ik denk inderdaad dat een nieuwe versterker nodig is.

    Een buizen versterker lijkt me eerlijk gezegd (nog) niet geweldig, ik bedoel die dingen moeten toch ook opwarmen, kan veel meer aan kappot (is mij verteld...) enz.

    Distortion ben ik zelf niet zo kapot van (alleen mijn oren gaan er kapot van :razz: ) vind gewoon 'clean' mooier.
    Een chorus oid lijkt me beter.
    Of is dat stom?

    (dat bandje waar ik in speel bestaad al 3 maanden hoor.. het is niet alsof we net beginners zijn :wink: )
    1 vogel in de hand is beter als 25......

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Dat zeg ik, Hughes & Kettner Tour Reverb!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top