Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Eerste effectje.

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    24 oktober 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    41

    Standaard Eerste effectje.

    Hey mensen!
    Ben nieuw hier en heb meteen een vraag (anders zou ik me ook niet geregistreerd hebben :wink: )

    Ik ga binnekort in mijn eerste bandje spelen (nu nog covers, denk aan Red Hot Chill Peppers, Hootie & The Blowfish en Live... beetje verschillende soorten dus, maar niet te hard.. 'relaxte' rock zeg maar)
    en ik wil een effect gaan kopen.

    Ik ken naast de meest gebruikelijke (distortion, reverb, wah-wah enz.) niet echt veel effecten.. heb er wel wat op mijn Cube 30 zitten (Tweed vind ik het mooiste) maar ik wil wat meer.

    Nu is mijn vraag dus: wat voor effect zou nuttig voor mij zijn?
    1 vogel in de hand is beter als 25......

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    een goeie overdrive is wel nuttig voor je denk ik..
    Iets in de trend van Boss SD-1 Super Overdrive, Boss OD-1/3, Ibanez TS-9 of 808...
    Iets in die geest..
    Maar als je het mooiste geluid wil halen en het dicht bij het geluid van RHCP etc. wilt komen zou je toch een andere versterker moeten nemen met buizen...Marshall JCM900/800 die komen er erg in de buurt en die hoef je alleen maar te boosten dan..maar goed wat is je budget..weet nog wel veeeeel meer overdrive pedalen etc.

    Oh en welkom hier :P
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    24 oktober 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    41

    Standaard

    Bedankt
    budget ehm... nou ik HEB 600 € te besteden aan gitaar 'spul'
    dus plan maar wat moois voor me hehe :wink:
    1 vogel in de hand is beter als 25......

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Ik zou als eerste je versterker vervangen. Je bent bijna onhoorbaar als je tegelijk met een drumstel + zang + basgitaar (en evt nog een 2e gitaar) speelt.
    Voor 600 euro kan je een hele mooie bak kopen (kijk vooral 2e hands eens rond!) en wellicht houd je zelfs nog geld over voor een leuke delay ofzo (distortion pedalen heb je meestal niet meer nodig als je een goede versterker hebt).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Een goeie marshall JCM 900/800/600/2000 voor een mooi prijsje zoeken en dan nog 1 of 2 pedaaltjes erbij moet met wat geluk wel lukken, zie wel dat de buizen in orde zijn e.d., anders moet je eerst daar nog in gaan investeren en dat kost ook nogal wat geld !!!

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    24 oktober 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    41

    Standaard

    Hmm okay ik ga eerst dan maar eens een versterker zoeken.
    Ik speel dan wel een tijdje maar over versterkers weet ik nog niet veel... voor de kleine concertjes die we gegeven hebben had ik genoeg aan mijn cube (nét genoeg inderdaad.... dat wel..)
    Maareh... wat zijn nou precies de voordelen van een buizenversterker? (behalve het mooiere geluid)
    1 vogel in de hand is beter als 25......

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    311

    Standaard

    Ze hebben meer dynamiek, alsin, de buizen reageren elke keer nét even anders op je aanslag en dat geeft het geluid (vind ik ) net wat meer leven dan een transistor bak. Daarbij komt dat een buizenbak van 60watt zeker net zo hard kan als een transistor bak van 100watt.

    Overigens speel ik zelf op een Hughes & Kettner Tour Reverb (100watt), in mijn oren een van de betere non-buizen versterkers. Maar als ik hierna een versterker koop, wordt het wel een buizenbak, maar deze was nou eenmaal een heel stuk goedkoper (heb er rond de 400 euro voor betaald, 2e hands maar in sublieme staat (zag er beter uit dan een die ik in de winkel heb getest)).

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Random_hero
    Ze hebben meer dynamiek, alsin, de buizen reageren elke keer nét even anders op je aanslag en dat geeft het geluid (vind ik ) net wat meer leven dan een transistor bak.
    Dat is juist het omgekeerde van dynamiek. Maar dat is juist wat ik er zo mooi aan vind :wink:

  9. #9

    Standaard

    hmmmmm...

    iemand vraagt wat een leuk beginnerspedaaltje zou zijn. Harstikke nuttige vraag...

    en dan beginnen er weer een paar mensen met marshalls jcm800/900 te gooien... hij wilde toch een nieuw pedaal...

    En bovendien er is zoveel meer dan jcm800/900...

    groeten erice

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2005
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitarist17
    hmmmmm...

    iemand vraagt wat een leuk beginnerspedaaltje zou zijn. Harstikke nuttige vraag...

    en dan beginnen er weer een paar mensen met marshalls jcm800/900 te gooien... hij wilde toch een nieuw pedaal...

    En bovendien er is zoveel meer dan jcm800/900...

    groeten erice

    idd, zelf heb ik namelijk een jcm 2000 :razz:
    www.freewebs.com/deedeeguitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dude
    gitaren horen niet in een koffer, die horen als hoer klaar te staan om gepakt en gebruikt te worden...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top