Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Of gitaar en basgitaar echt instrumenten zijn voor jongens of mannen lijkt in eerste instantie zo te zijn. Je ziet maar weinig meisjes of vrouwen gitaar of basgitaar spelen. Misschien komt dat doordat meisjes en vrouwen denken dat alleen ruige rockers dit soort instrumenten speelt. Ik ben het deels met jouw mening eens, hetzelfde zou kunnen gelden voor de stelling dat er meer vrouwen dan mannen piano spelen. Een flauwe vergelijking, maar zo zie ik dat nu eenmaal.

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 november 2001
    Locatie
    Joure
    Berichten
    5

    Standaard

    Hoi hoi

    Ik speel sinds een paar maanden basgitaar, speel al best wel lang acoustisch/elektrisch gitaar, ben 15 jaar, een meisje en ben 1.63, ook klein dus. Ik vind dat meisjes net zo goed basgitaar kunnen spelen als jongens. Het is gewoon jaaaaarrenlang een soort traditie geweest dat de jongens (bas)gitaar spelen en meisjes niet.

    Veel suc6 met je bascarriere :wink:

    groetjes,

    Renske.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    Yep.. er is geen verschil tussen mannen en vrouwen in de muziek imho.

    Zo heeft mijn band bijv een jongedame aan de zang / krijs / grunt, en van haar kan menige mannelijke zanger nog aardig wat van leren. :smile:

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    15

    Standaard

    Hoi Talena, als je via internet liedjes wilt leren spelen kijk dan eens op tablatuur.pagina hier vind je tablatuur voor elk instument dus ook voor de basgitaar, je kunt allerlei muziekstijlen en artiesten opvragen en hun songs uitprinten met alleen de grepen op je basgitaar, erg leerzaam!
    Enne Talena, persoonlijk vind ik het erg sierlijk een vrouw die bas speelt, ga door !
    Groeten Simon Bakker.

  5. #15

    Standaard

    Met die laatste zin van Bakkerbas ben ik het helemaal eens!

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Utrecht/Rotterdam (50/50)
    Berichten
    21

    Standaard

    Volgens mij was er ook een (leuke) meid bij Krezip die ook de bass speelt. Niets mis mee! :grin:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top