Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard

    Hallo,

    Weten jullie misschien een goede site waar je de beginselen van basgitaar kunt leren . Waar je kunt zien op welke snaren welke noten liggen enzo.... Ik kan namelijk geen lessen betalen want ik speel ook al acoustische gitaar en daar heb ik wel les van...Ik zou het erg waarderen als je een paar goede pagina's zouden kunnen geven...Ga namelijk binnenkort in een bandje spelen als basgitariste en wil gewoon al een paar dingetjes oefenen.

    Dikke kus van Talena.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Ik weet geen sites voor de info die je vraagt, maar als je weet waar bepaalde noten op je acoustische gitaar liggen, weet je ook waar ze op een Bas liggen. Als je een standaard (4-snarige) bas hebt zijn de snaren hetzelfde als de vier bovenste snaren (lage tonen) van je acoustische gitaar; van boven naar beneden dus E,A,D,G.

  3. #3

    Standaard

    Je kunt een heleboel informatie vinden op http://www.harmony-central.com/Bass/
    Ik ben echter wel voor het nemen van echte les. Ik heb zelf eerst een jaar mezelf geleerd en daarna een paar jaar les genomen, en dat maakt echt een wereld van verschil.

  4. #4

    Standaard

    Hallo,

    Ja het is inderdaad een 4 snarige bas (geloof ik, krijg hem vanavond te zien).
    Ik heb al heel veel aan het idee dat de noten en grepen overeenstemmen met die van een acoustische gitaar.

    Ja ik ben het er zeker mee eens dat een les altijd erg belangrijk is voor het aanleren van een instrument. Maar ik denk ook dat het niet noodzakkelijk is!! Ik kan het gewoon niet betalen en mijn ouders zien me al aankomen....wie weet dat ik in de toekomst volledig kies voor basgitaar maar dan moet ik eerst wel ondervinden van wat ik er van vind. Dit heb ik ook gedaan met acoustisch. Ik heb het eerst zelf wat leren spelen en dat vond ik super leuk en toen ben ik op les gegaan. En daar zal ik ook nog erg lang op blijven (vooral omdat ik een super leuke leraar heb en natuurlijk omdat ik ontzettend graag goed gitaar wil leren spelen ; hoofdrede 1 eigenlijk wel)

    Ik ga die pagina even bezoeken die je hebt gegeven en anders koop ik in een muziekwinkel wel even een goedkoop les boek. Of ik vraag aan mijn leraar als hij weer terug is (hij is namelijk ziek) of hij wat dingen voor mij kan kopieeren van basgitaar bij zijn collega!

    Maar ontzettend bedankt voor jullie reactie en nieuwe reacties zijn natuurlijk nog steeds erg welkom!!

    Dikke kus van Talena.
    (ga trouwens vanavond voor het eerst een bas aanraken ben erg benieuwd hoe dat zal gaan en ook wel een beetje zenuwachtig...)

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 november 2001
    Locatie
    katwijk
    Berichten
    10

    Standaard

    ik heb mezelf ook bassen geleerd(ik speelde daarvoor wel 5 jaar acoustisch en 2 jaar elec. Ik denk dat als je een beetje gitaar kan spelen dat je best makkelijk kan leren bassen.
    daarom worden ook veel slechte gitaristen bassist.

  6. #6

    Standaard

    euhm ik twijfel eraan om elektrische guitaar te leren of bassguitaar heb geen ervaring met guitaar en ik zou graag weten of bassguitaar gemakkelijker is dan elektrische en of ik direct materiaal zou moeten kopen en als ik alles aan mezelf kan leren en waar ik mischien cursusen ofzo kan halen.

    eventueel mailen naar dieter_pareyn@hotmail.com

  7. #7

    Standaard

    dezelfde als hierboven

    ken wel nog nie veel van beide ze
    speel gewoon soms simple melodietjes op mijn oom's akoustische guitaar en wil wat beter leren spelen

  8. #8

    Standaard

    nog es :smile:

    ken ook nog geen noten

    ken dus geen jota van muziek

    kan wel goed melodietjes naspelen op 1 snaar en piano

  9. #9

    Standaard

    Hallo,
    Een goede pagina om eens op te kijken is bassist.pagina.nl. Hierop staan ontzettend veel links naar goede pagina's, waar veel informatie te vinden is.

    Mzzls Niels

  10. #10

    Standaard

    Hallo,

    Zo he wat veel reacties. Het gaat de laatste tijd al een stuk beter met het spelen al moet ik eerlijk toegeven dat het allemaal erg simpel gepingel is zonder een versterker erbij. Maar je moet toch ergens beginnen!

    Wat mij eigenlijk opvalt is dat het voornamelijk jongens/mannen zijn die gitaar en basgitaar spelen! Is het soms echt een jongens instrument ofzo. Ik vind dat ik als 19 jarig meisje er toch wel goed mee om kan gaan ook al is de bas bijna net zo groot als mij omdat ik maar 1.60 ben....

    Maar wat vinden jullie...is een bas echt voor jongens of is het wel eens verfrissend om een meisje in een bandje te zien spelen??

    Dikke kus van Talena (eigenlijk hoort dit verhaal niet helemaal bij de topic maar ja)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top