Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Mooie set man! En lekker praktisch ook met dat opbergrack en die microfoon houder.

    Welke speakers heb je in de Marshallkast zitten?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    Yo! dacht al dat jullie wel te spreken zouden zijn over mijn setje. Ben er zelf ook erg blij mee...

    De flightcase in z'n geheel is nu inderdaad wel wat dik, maar het gaat om een 4x10inch buikkastje (celestion G10L, 35 watt) en die is een stuk kleiner dan de standaard 4x12. ik hoef er geen trap mee op en af ofzo....Een en ander gaat meestal mee met de bandbus, en anders achterin mijn eigen bus, dus qua vervoer valt het allemaal wel mee. Ik kan je wel vertellen dat zo'n "dressoir" uitermate handig is; alle kabels etc. zitten erin, reserve-buizen, soldeerbout, microfoons, microfoonzwanenhalsjes etc.etc. je kunt het "dressoir" er ook uithalen en naast zetten. (niet dat dat toegevoegde waarde heeft, maar goed...) Een kaptafeltje erbij zou inderdaad wel handig zijn....of misschien een uitvouwbaar kleedhok??

    de 2x20 heeft me 4 jaar geleden 1000 gulden gekost, dus dat was een relatief koopje. Ben er erg blij mee, klinkt tof en kan relatief hard omdat het maar 20 watt is, gaan de buisjes mooi van zingen.

    de multikabel is gewoon een standaard-multikabel, deze is toevallig van "tasker" met connectors van "ackerman en binder". maar je kunt ze in allerlei soorten en maten kopen. Is wel verrekte handig, want het aansluiten van de hele zooi gaat zeer snel nu. En je hebt maar 1 kabel over het podium. Ik heb er 1 van 8 meter voor de grote podia en 1 van 4 meter voor de kleinere kroegjes. Ik zal straks ff een foto maken van de achterkant van het rack en posten, dan kun je zien hoe het een en ander het rack ingaat. door de kabel loopt 2x 12 volt (wah-pedaal en rocktron-pedaal) en het audio-signaal en het midi signaal.

    that's it eigenlijk. Ik moet alleen binnenkort een ander efx-apparaat, want die g-major valt inmiddels uit elkaar na zo'n 100 optredens. Klinkt goed, maar de kwaliteit van de knopjes etc. is werkelijk ruk. :evil:

    Ik zoek alleen nog zo'n 2e marshall-cab maar dan met 2x12inch, dan zou het helemaal af zijn....(heb me ook voorgenomen geen last meer te krijgen van GAS, het moets maar eens afgelopen zijn met al dat gedoe....

    bedankt voor jullie complimenten!!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    Yo! dacht al dat jullie wel te spreken zouden zijn over mijn setje. Ben er zelf ook erg blij mee...

    De flightcase in z'n geheel is nu inderdaad wel wat dik, maar het gaat om een 4x10inch buikkastje en die is een stuk kleiner dan de standaard 4x12. Een en ander gaat meestal mee met de bandbus, en anders achterin mijn eigen bus, dus qua vervoer valt het allemaal wel mee. Ik kan je wel vertellen dat zo'n "dressoir" uitermate handig is; alle kabels etc. zitten erin, reserve-buizen, soldeerbout, microfoons, microfoonzwanenhalsjes etc.etc. je kunt het "dressoir" er ook uithalen en naast zetten. (niet dat dat toegevoegde waarde heeft, maar goed...) Een kaptafeltje erbij zou inderdaad wel handig zijn....of misschien een uitvouwbaar kleedhok??

    de 2x20 heeft me 4 jaar geleden 1000 gulden gekost, dus dat was een relatief koopje. Ben er erg blij mee, klinkt tof en kan relatief hard omdat het maar 20 watt is, gaan de buisjes mooi van zingen.

    de multikabel is gewoon een standaard-multikabel, deze is toevallig van "tasker" met connectors van "ackerman en binder". maar je kunt ze in allerlei soorten en maten kopen. Is wel verrekte handig, want het aansluiten van de hele zooi gaat zeer snel nu. En je hebt maar 1 kabel over het podium. Ik heb er 1 van 8 meter voor de grote podia en 1 van 4 meter voor de kleinere kroegjes. Ik zal straks ff een foto maken van de achterkant van het rack en posten, dan kun je zien hoe het een en ander het rack ingaat. door de kabel loopt 2x 12 volt (wah-pedaal en rocktron-pedaal) en het audio-signaal en het midi signaal.

    that's it eigenlijk. Ik moet alleen binnenkort een ander efx-apparaat, want die g-major valt inmiddels uit elkaar na zo'n 100 optredens. Klinkt goed, maar de kwaliteit van de knopjes etc. is werkelijk ruk. :evil:

    Ik zoek alleen nog zo'n 2e marshall-cab maar dan met 2x12inch, dan zou het helemaal af zijn....(heb me ook voorgenomen geen last meer te krijgen van GAS, het moets maar eens afgelopen zijn met al dat gedoe....

    bedankt voor jullie complimenten!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    natuurlijk weer een keer teveel op de knop gedrukt..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    Zo ziet de achterkant van het rackje er dus uit (let niet op de rommel...)
    de multikabel gaat dus in die grijze connector aan de linkerkant. Die connector zit weer vast op een soort "open" blindplaat waar je losse elemanten in kunt vastschroeven die gaten hebben ter grootte van de desbetreffende connector (ook jacks, midi of powercon is mogelijk) Vanaf de multikabel-connector in het rack lopen de draadjes gesoldeerd naar de uiteindelijke ingangen....en naar de adaptors natuurlijk...


  6. #16

    Standaard

    geweldig!!!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top