Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Eindtrap

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    161

    Standaard Eindtrap

    Hallo allemaal,

    Pas geleden heb ik een preamp gekocht. Nu wil ik deze uitversterken middels een niet al te dure eindtrap. Ik wil mijn versterking doen middels 1 speakerkast met een Celestion 30 watter greenback erin. Het vermogen van de eindtrap hoeft dus niet zo hoog te zijn, wat weer mooi samenvalt met mijn tweede eis: hij moet zo licht mogelijk zijn, tevens het liefst niet zo diep. Het liefst natuurlijk een zo warm mogelijke eindtrap die een buizeneindtrap benaderd, buizen heb ik niet zo'n zin in ivm gewicht en onderhoud. Kunnen jullie me wat tips geven waar ik oa eens naar moet gaan kijken? Ik weet dat HH eindtrappen warm van geluid zijn, alleen weet ik niet of deze fabrikant ook ooit eens kleinere eindtrappen heeft gemaakt dan de V800 (800 watt is wat veel voor een 30 watt speakertje )
    Iemand nog andere suggesties? Alvast bedankt!
    De cursus rietdekken gaat niet door, riet is ziek...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2005
    Locatie
    't Zand
    Berichten
    235

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=64716

    Check dit eens,, zoiets is laatst gepost
    Rover -> G-force -> traveller -> marshall
    Te koop: Marshall buikkast stereo 1960 lead (nieuw) te koop of ruilen tegen bogner 2x12.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    161

    Standaard

    Hoi Ronald,

    Ik had dat topic al gezien, zijn meer adviezen aangaande buizeneindtrappen. Transistor eindtrappen worden alleen valvestate en velocity genoemd, beide ben ik niet zo weg van...
    Iemand anders met andere suggesties. Ik sta voor alles open, ook eindtrappen die eigenlijk voor PA doeleinden zijn bedoeld, maar gewoon wel erg lekker klinken (warm) en niet teveel vermogen hebben.
    De cursus rietdekken gaat niet door, riet is ziek...

  4. #4

    Standaard

    tja. ik heb de 8008 valvestate van marshall en die is niet zo heel erg gek.

    ik verkoop m trouwens dus als je er een zoekt mag je me wel mailen.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5

    Standaard

    ik heb zelf een half jaar lang een Skytec PA2100 (2x100 watt @ 4 ohm) versterkertje in mijn rack gehad, die werkte op 16 ohm en dus hield je iets van 30 watt per kant over, voldeed prima voor de omgeving (Zalen) waar ik speelde, en klonk prima.... was wel een ding van 7 kilo, wat ik zelf vrij zwaar vond
    tegenwoordig heb je al class D versterkers, 1HE hoog en met dit enmeer vermogen, daar zou je eens naar kunnen kijken, al is het wel duurder

    die Skytec kost 2e hands niet meer dan 100 euro
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vester86
    Skytec PA2100 (2x100 watt @ 4 ohm)
    pssst, mijne kopen?
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  7. #7

    Standaard

    voor hoeveel?? ik moet er ook nog eentje hebben namelijk
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    you have PM
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    waarvoor geen buizen? onderhoud en gewicht? ONZIN!!!

    mesa boogie 20/20 is absoluut niet zwaar en je buizen hoef je als je vaak speelt elke 2 jaar of anders elke 4/5 jaar maar te vervangen.
    Zoveel werk is dat niet, en het grootste voordeel is dat het altijd weer een stuk beter zal klinken dan een transistor eindversterker.

    Koop gewoon die lekkere buizen versterker, zal je ook veel meer plezier hebben in het spelen, en minder ergenis hebben over een kut transistor geluid.

    Edit: je wilt niet al te duur lees ik nu ... ik weet niet wat je duur vind maar als 600 voor de mesa te veel is, kan je ook altijd nog de marshall 20/20 nemen die is nog ietsje goedkoper dacht ik

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jw009
    waarvoor geen buizen?
    1. transistor is goedkoper
    2. transistor is goedkoper

    ad1: een transistor eindtrap is goedkoper aan te schaffen dan een buizen eindtrap
    ad2: een transistor eindtrap is goedkoper in het onderhoud dan een buizen eindtrap

    :razz:
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top