Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Hallo daar,

    Zag onlangs een paar Furch-gitaren hangen. Kende het merk niet. Maar ik vond het geweldig klinken. Kent iemand ze? Hoe zijn ze qua prijs/kwaliteit verhouding?
    Volgens de verkoper komen ze uit Tsjechië.

  2. #2

    Standaard

    heeeel erg goede gitaren, als ik geen Taylor had, kocht ik een Furch zeker weten! Het zijn erg goede, gitaren. Als je opzoek bent naar een goede, is een Furch een ZEER goede keus!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2002
    Locatie
    Ouddorp aan Zee
    Berichten
    804

    Standaard

    Nou, nou, superlatieven schieten tekort, zeg.
    Bedankt voor je snelle reactie!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    op gitaarnet staat ergens een review van een FURCH

    was zeer lovend

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    194

    Standaard

    Furch is de bom! :smile:

    Zoek er dan wel een uit een wat oudere serie - de nieuwere Furchjes zijn al een stuk volwassener qua prijs.

    Wat je er voor terug krijgt is een hoop parelmoer-geknoei in je gitaar...

    :grin:

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Heb zelf een Furch, een luxe "one off" model. Het zijn goedklinkende gitaren maar........ Eén probleem dat heel veel Furchs hebben is dat het bovenblad de snaarspanning niet goed kan weerstaan. De brug kantelt dan naar de hals toe en trekt het bovenblad mee. Of dat een ontwepfout is of dat het bovenblad van onvoldoende gedroogd (en dus zwakker) hout wordt gemaakt, weet ik niet. Let er in ieder geval wel op.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Munein
    Berichten
    265

    Standaard

    Ik zou met mijn Furch teruggaan als de zaak gaat kantelen. Dat is absoluut een fabrieksfout. Ik heb ook nog nooit zo'n van zo'n mankement gehoord bij een Furch. Het zijn echt goede gitaren voor een relatief lage prijs. In een test in De Gitarist zei de recensent iets als: "de kwaliteit van een Martin voor de helft van het geld" en meer van dat soort superlatieven. Kijk eens op http://www.furch.cz/furch/index_an.htm of stuur een mailtje aan de fabriek of de nederlandse importeur (volgens mij Vox Humana in Vlaardingen).
    Of eh, luister er eens naar en ga naar http://people.zeelandnet.nl/gertdm/ onze nationale akoestische gitaarheld die ook op Furch speelt. Hij vertelde mij dat hij er eigenlijk zelfs een uit de goedkopere serie heeft. Luister maar eens wat daar voor geluid uitkomt! Je kunt 'm ook gerust mailen. Hele aardige vent die veel weet en je graag verder wil helpen.

  8. #8

    Standaard

    toen ik in Tsjechie was heb ik op een furch van 433 euro gespeeld en die klonk erg mooi!

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    houten
    Berichten
    8

    Standaard




    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: montijn op 2002-10-04 19:45 ]</font>

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    [quote]
    Op 2002-09-22 09:37, schreef Leen Kap:
    Ik zou met mijn Furch teruggaan als de zaak gaat kantelen. Dat is absoluut een fabrieksfout. Ik heb ook nog nooit zo'n van zo'n mankement gehoord bij een Furch.

    Nou, je HOORT het ook niet altijd, je kunt het WEL ZIEN. En ik heb er heel wat bekeken, geloof me. EN ik heb de mijne bij IMPORTEUR Vox Humana vandaan en daar heb ik dus ook van gehoord dat ze er zoveel terug moesten sturen omdat ze gebreken vertoonden. Waarschijnlijk worden ze gaandeweg beter om de eenvoudige reden dat ze in Tjechië heel heel heel langzaam gaan begrijpen wat we HIER onder kwaliteit verstaan. Heb jij al eens meegemaakt dat je een partij hout in zo'n land bestelt en dat bij aankomst de planken van vers gekapte bomen zijn i.p.v. van gedroogde stammen. Ik wel. En gitaren behoor je te bouwen van uitgewerkt hout.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top