Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: RMC1 wah kapot

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fumi SG
    Zitten er twee moertjes aan de bovenkant (buitenkant)?? Dan zit dat fout, er hoort namelijk aan iedere kant één moertje en één ringetje. Waar je je kuntstof ringetje of je ijzeren ringetje plaatst maakt niet uit. Op die manier kun je je switch ook in hoogte verstellen en zo dus 'instellen' hoe makkelijk die aan en uit te schakelen is. :wink:
    Dat verklaart misschien ook het "plak-effect" dat ik eerder had.
    Vreemd aangezien ik deze nieuw heb gekocht in Nijmegen bij Schreeven. Zouden ze hem daar een keer open hebben gehaald?

    Zou iemand even na willen kijken hoe de volgorde is in zijn pedaal? Dan wil ik het ook meteen goed doen uiteraard...

    Het aandraaien van het moertje aan de binnekant (dus bij de elektronica) lijkt me wel lastig trouwens, weet je zeker dat dit klopt?

    Hoe A-technisch kun je zijn! Kom nou zeg, beetje inzicht!

    Heel simpel, je hebt twee moertjes, die klemmen aan beide zijden de schakelaar tegen de behuizing, aan beide zijden plaatjes je tussen de behuizing en de moer een ring, dit is om er voor de zorgen dat de kracht van de moer op de behuizing gelijkmatig wordt verdeelt (in dit geval niet eens echt nodig, maar bijv. met grotere krachten wel).

    Je gaat eerst kijken wat de gewenste hoogte is, dat is persoonlijk, dat moet je zelf doen. vervolgens draai je het onderste moertje dus vanaf onderen wat omhoog, zo kan je je schakelaar laten zakken tot gewenste hoogtje, als dit goed is, doe je aan de bovenkant je ring en daarna moertje erop, deze draai je aan. (steek 13 uit m'n blote hoofd?) met je hand hou je schakelaar aan onderzijde tegen, totdat het vast zit.

    klaar.

    nu jij
    Trek eens wat voorzichtiger je conclusies dude!
    Ik ging dus al van die volgorde uit. Ik heb ze nu op die manier zitten, maar hij doet het nog steeds niet (hij schakelt wel uit, maar niet aan).
    Ik ga er mee terug naar de winkel...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Dat ligt dan niet aan die moertjes hoor! :lol: Dan is gewoon je switch kapot denk ik...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2005
    Locatie
    Onder de rook van Rotterdam
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Hij schakelt wel uit, maar niet aan?

    Hoe heb je dat getest dan? Als ie niet meer aankan dan blijft ie toch uitstaan en zou je zeggen dat de switch verrot is ofzo?

  4. #14

    Standaard

    Ik kon hem nog wel van aan naar uit schakelen, maar niet andersom.
    Ben ermee naar de winkel teruggeweest en ze concludeerden dat de schakelaar kapot was en dat de hoogte dus niet goed was.
    Er wordt contact opgenomen met de importeur (v/d haar?) en hij wordt gerepareerd of ik krijg ene nieuwe...

    Ik had trouwens nog met Geoffrey Teese gemaild en hij vertelde mij dat hij bij de meeste alleen een kunststof ring aan de binnenkant had zitten en 1 moer aan de buitenkant. Dus geen extra moer om de hoogte in te kunnen stellen. Dat doet hij dan blijkbaar met een extra ringetje (dat verklaart de metalen ring die er bij ook bij zat). Twee moertjes kwam eigenlijk nooit voor...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top