Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Wah pedaal

  1. #1

    Standaard

    Ik ben van plan om een Wah pedaal te gaan kopen, maar weet er niet veel vanaf.
    Heeft iemand tips voor mij?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2002
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    858

    Standaard

    hmm toevallig......dat ben ik ook van plan en ik weet er ook niet veel van af....dus ben benieuwd op de reacties :grin:

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    609

    Standaard

    Belangrijkste tip: luisteren....
    Probeer er een paar in de winkel en bepaal zelf welke het meest aan jouw verWAcHtingen voldoet. Probeer ze zowel clean als met distortion uit en probeer ze ook eens achter een distortion uit ipv ervoor.

    Is moeilijk uit te leggen welke precies wat doet. Het kan een wah zijn of een WAHHHH of WAAAAHHHHH....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2001
    Locatie
    zoetermeer
    Berichten
    180

    Standaard

    Ik heb laatst de boss v-wah gekocht. Ik ben er heel tevreden mee en ik vind hem een goed geluid hebben! Een aanrader.!

    grtz.. stefan

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Ik heb zelf een Dunlop Crybaby en daar zit een lekker soundje in. De Boss V-Wah is erg uitgebreid en z'n geld dubbel en dwars waard, alleen vind ik hem iets te digitaal klinken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    250

    Standaard

    Op 2002-09-20 12:55, schreef sash:
    De Boss V-Wah is erg uitgebreid en z'n geld dubbel en dwars waard, alleen vind ik hem iets te digitaal klinken.
    Hoe klinkt dat dan; hoor je allemaal nulletjes en eentjes?????

    Ik heb nog diverse Aria wah pedaaltjes in de aanbieding voor 10 Euro per stuk, zijn niet geweldig, maar ja voor die prijs. Kun je eens ervaring opdoen met het spelen met een Wah

  7. #7

    Standaard

    Ik speel nu met een Boss wah waar ik niet heel tevreden over ben onder meer het geluid maar ook de bediening. Je moet hem eerst helemaal intrappen voor ie aangaat. Iets dat niet zo is met een Crybaby of een Vox.

    Waarschijnlijk speel ik binnekort over één van die twee.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    609

    Standaard

    Mijn crybaby moet ik ook helemaal intrappen, hoor. En die schakelaar is niet bijzonder gevoelig, dus heb ik ook wel eens misgetrapt. Als je je voet verkeerd hebt staan moet je flink doordrukken. Dus ook een crybaby heeft zijn nadelen....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Mijdrecht
    Berichten
    239

    Standaard

    Als de Crybaby moeilijk aan gaat kun je de aan/uit schakelaar wat hoger monteren, dan gaat ie wat gemakkelijker aan (en uit).

    Greetz, Hans

  10. #10

    Standaard

    Een vriend van heeft de Crybaby 95Q en die begint te Wah'n zodra je hem indrukt en niet eerst helemaal moet indrukken. Misschien een nieuw model ofzow.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top