Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard

    Als ik op mijn Fender Strat (mexicaans) de volumeknop terugdraai, krijg ik een brom, deze valt vooral op bij het gebruik van distortion.
    Ook heb ik het idee dat hoge tonen worden weggefiltert.
    Is hier een oplossing voor ?

  2. #2

    Standaard

    ff laten reinigen!

  3. #3

    Standaard

    als je meer hoge tonen wil(ook op laag volume)moet je en andere condensator waarde er in solderen dus hoger.

    voor de rest los contactje of slecht kabel werk of reinigen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Bromsnor of bromvlieg???

    Beetje contactspray en hupsakidee
    Ook een beetje op jezelf spuiten, heb je meteen weer contact met de vrouwtjes :wink:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Het zal inderdaad wel wat stof zijn oid. Zoals rectifier zei: gewoon wat contactspray.

    Het klopt inderdaad dat het hoog weggedraait wordt op de volume knop, dit heeft iedere strat. Dit kan gecompenseerd worden door een condensator en weerstand in serie te solderen op 2 uiteinden van de volumepotmeter. Zie http://www.kinman.com/images/inside/...passFilter.gif voor een tekeningetje hiervan.

    Steven

  6. #6

    Standaard

    ik heb datzelfde met mijn epiphone lp, maar wat is dan die contactspray en waar haal je het?

    groetjes

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Contactspray zorgt ervoor dat de verschillende onderdelen van de potmeter weer goed contact met elkaar maken, en zorgt er dus voor dat je dat 'krakerige' geluid niet meer hoort. Je kan het halen in iedere electronica(-onderdelen) zaak.

    Wat ook vaak helpt is om de potmeter een tijdje snel achter elkaar open en dicht te draaien zodat het stof eruit gaat.

    Steven

  8. #8

    Standaard

    oh ja voor die hoge tonen als je 500kohm potmeters hebt kun je die verlagen tot 250k
    dan krijg je ook meer hoog.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    hmm..volgens mij was het nou net andersom, 500K laat meer hoog door dan 250K. Daarom gebruiken gitaren met humbuckers ook 500K potmeters omdat humbuckers van nature al donkerder klinken.
    enniewees, hier nog een link over potmeters voor de geinteresseerden. Ben er zelf nog niet aan toegekomen om het te lezen, een beetje te zwaar voor op de late avond! haha
    http://geofex.com/Article_Folders/po...s/potscret.htm
    'k hoop dat het wat is maar zo te zien is het wel interessant.

    Groeten steven

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2001-10-23 22:38 ]</font>

  10. #10

    Standaard

    nee de weerstand opzich laat geen hoog door daar heb je rc(weerstand en condensator) filter voor nodig ,maar je had gelijk ik was ff in de war 500 in plaats van 250k.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top