Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard boss mt2: pre of post E.Q. ?

    Wie weet of het equalizing gedeelte van een boss metalzone voor of na de distortion zit? Ik vind er op de boss site namelijk helemaal niets over terug.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    maakt dat uit? kut klinken doet ie toch?

    ik denk trouwens dat ie na de distortion zit..
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorrit
    maakt dat uit? kut klinken doet ie toch?

    ik denk trouwens dat ie na de distortion zit..
    Regel 1: mee eens
    Regel 2: mee eens

    :lol:

  4. #4

    Standaard

    En zo wordt er wederom een serieus topic onnodig lang door het alleen maar aan te vullen met bullsh*t. Bedankt voor de input heren. Is er iemand die het wel weet ipv. het denkt te weten?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    jezus kneus, komt ook net kijken, jah ik geef mn mening maar daarbij vertel ik je ook dat het meest waarschijnlijk ik dat ie na de dist. zit.
    daarbij antwoord ik op je vraag...

    alleen mn mening gegeven had dat ik het een slecht pedaal vond had ik idd. het topic gevuld met alleen bullshit. beetje snel op je teentjes getrapt? of te vaak een vraag gesteld die je makkelijk zelf had kunnen opzoeken?

    ow trouwens gefeliciteerd, dit is volgens mij het eerste topic wat je start en er ook weer op reageerd....
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Waarschijnlijk heeft raven al een tijdje langer hier dingen gelezen voordat hij zich registreerde. En ja, dan kom je regelmatig gezeik tegen.
    En korte lontjes. Keep it on-topic please !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Hij zit er na. Kijk zelf maar:

    http://www.freeinfosociety.com/elect...iew.php?id=138

    Maar nu vraag ik me nog steeds af waarom dat in hemelsnaam relevant is

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Equalisers op pedalen zijn altijd na de distortion. Dit veranderd de klankkleur, dus meer of minder bas/mid/hoog.

    Equalisers voor de distortion komt bijna niet voor. Dit varanderd de hoeveelheid distortion per EQ-band, dus zoals de gain knop doet voor heel de distortion doet dit het per bas/mid/hoog deel.
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  9. #9

    Standaard

    Gelukkig zijn er ook serieuze posters! Thanks Jerre en Antal.
    Ik wilde het weten omdat ik het pedaal met een E.Q. pedaal wil gaan gebruiken. Nu ik weet dat de E.Q. op de metalzone na de distortion zit kan ik het E.Q. pedaal voor m'n metalzone zetten zodat ik zoals Jerre al aangeeft kan bepalen welke frequenties vervormd worden. Dit wordt ook wel distortion voicing genoemd. met de E.Q. van de metal zone bepaal je dan alleen de 'tone' en kun je er wat bas en of treble bij doen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raven
    Gelukkig zijn er ook serieuze posters! Thanks Jerre en Antal.
    Ik wilde het weten omdat ik het pedaal met een E.Q. pedaal wil gaan gebruiken. Nu ik weet dat de E.Q. op de metalzone na de distortion zit kan ik het E.Q. pedaal voor m'n metalzone zetten zodat ik zoals Jerre al aangeeft kan bepalen welke frequenties vervormd worden. Dit wordt ook wel distortion voicing genoemd. met de E.Q. van de metal zone bepaal je dan alleen de 'tone' en kun je er wat bas en of treble bij doen.
    daar ga je bar weinig van merken in de praktijk, je verandert namelijk de klankkleur van de INPUT van de MT-2.

    Als je je MT-2 effectief anders wilt laten klinken (vetter, romiger, whatever) moet je een grafische EQ ACHTER de MT-2 zetten.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top