Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    vinni
    Guest

    Standaard Fishman Aura in rack?

    Hoi,

    Zit er aan te denken om deze preamp voor acoustisch werk aan mijn rack toe te voegen. Deze zet ik dan op een loop van de G-system.
    er hangt een VHT 2/50/2 buizenbak in class A aan (EL34's)

    Iemand die met zoiets vergelijkbaars al werkt?

    Oh ja....de gitaar die ik daarvoor gebruik is een Parker Nitefly SA met Fishman piezo's.

    Groet,
    Vinni

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Heb je de Yamaha AG stomp weleens geprobeerd?

    Ik vind akoestiche gitaren of elec. met piezo nergens naar klinken via je gitaarsysteem/gitaarspeakers.
    Die laat ik altijd via de PA lopen.

  3. #3
    vinni
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rectifier
    Heb je de Yamaha AG stomp weleens geprobeerd?

    Ik vind akoestiche gitaren of elec. met piezo nergens naar klinken via je gitaarsysteem/gitaarspeakers.
    Die laat ik altijd via de PA lopen.
    Hmm ja....
    Die Yamaha is wellicht ook wel wat. Gebruik je die zelf ook?
    Enne.....via de PA.....wil het eigenlijk zo simpel mogelijk houden en al mijn gitaargeluid uit mijn eigen installatie laten komen.
    In kroegen en dergelijke hebben wij vaak alleen de zang over de boxen.

    Vinni

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Ha Vinni. Van de week de AG stomp van Yamaha gehoord bij mijn lokale gitaardealer. Daar was een demonstratie van Yamaha gitaarspul door Joost Vergoosen (gitarist van Kayak). De AG stomp simuleert microfoongeluiden. Oa. Buizen mic, Dynamische Mic en Condensator mic. Je Akoestische gitaar (met element) gaat middels je snoer door de AG Stomp en dan naar de PA of zanginstallatie, je kiest een microfoon op de AG stomp en wallah. Ik moet zeggen het klonk perfect. Voorts kon je ook nog een reverbje of chorus bij mixen uit de AG Stomp. Ik zou die AG Stomp zeker een keer gaan uittesten bij je lokale dealer..echt een aanrader. Suc6 ermee

  5. #5
    vinni
    Guest

    Standaard

    Noordwijkerhout?

    Soms bij Music All in geweest? :-D

    Ja....dr zijn een aantal opties.
    Die Aura, de AG Stomp, Rane heeft nog zo'n rack geval.
    Die dingen van Boss reken ik niet mee.

    Bedoeling is dus die via de G-system naar de VHT buizen eindtrap te laten lopen. Het zal geen studiogeluid zijn maar wat ik soms een PA hoor uitbraken! Meestal de technicus die absoluut niet weet hoe die met dit soort geluiden om moet gaan. En dan graag ik zo'n bagger monitor signaal.
    Nou nee bedankt. En om nou een speciale acoustische versterker aan te schaffen. Sjouw me al een breuk.

    Zal eens kijken naar de AG.

    Dank!

    Vinni

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik gebruik zelf geen AG maar als ik een akoestische mee zou nemen live dan zou die wel via een AG gaan lopen.
    Rob Winter gebruikt die toch ook op de Borsato DVD (vorige concert reeks).

    In een kroeg heb je toch wel een PA bij je neem ik aan dus zou ik de gitaar alsnog via de PA laten lopen. Je mist hoe dan ook de tweeter via je gitaarsysteem. En dat heeft een PA wel.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    296

    Standaard

    Hallo,

    Ik gebruik zelf de AG stomp van Yamaha, maar dan in combinatie met een versterker voor akoestische gitaren. Ik heb hem niet geprobeerd op een buizeneindtrap en gitaarspeakers. IK vermoed dat je best goede geluiden kunt maken. Je zult het midden wat moeten weghalen en wat hoog toevoegen, nadeel van de Yamaha is dat bij het toevoegen van hoog, ook behoorlijk wat ruist wordt toegevoegd.
    Ik heb ook de Aura geprobeerd. Nadeel van dit apparaat is dat je het juiste model gitaar bij juiste microfoon simulatie moet gebruiken. Komen deze niet overeen, dan klinken sommige frequenties minder dan de andere en je krijgt veel meer last van faseverschuivingen. Sommige frequentiegebieden kunnen heel hol gaan klinken.
    Met de Yamaha heb je hier veel minder last mee en deze heeft ook nog veel uitgebreidere midi mogelijkheden, althans het oude model.

    Groet,

    Martin

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Ha die Vinni, Ja het was bij Music All In in Noordwijk. Ik heb Joost Vergoosen zelf nog ff gesproken of zo'n Ag Stomp ook over een gitaaramp of eindtrap werkt. Zijn reacktie "Nee moet je niet doen" Hij vond het niks over een gitaaramp. Gewoon over de PA of zanginstallatie. Voorts is zo'n AG Stomp natuurlijk ook makkelijk om mee te nemen dan een aparte amp voor je akoestic. Suc6 ermee

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Ha die Vinni, Ja het was bij Music All In in Noordwijk. Ik heb Joost Vergoosen zelf nog ff gesproken of zo'n Ag Stomp ook over een gitaaramp of eindtrap werkt. Zijn reacktie "Nee moet je niet doen" Hij vond het niks over een gitaaramp. Gewoon over de PA of zanginstallatie. Voorts is zo'n AG Stomp natuurlijk ook makkelijk om mee te nemen dan een aparte amp voor je akoestic. Suc6 ermee

  10. #10
    vinni
    Guest

    Standaard

    Hmmm :-(


    Wil'm zo graag goed laten klinken over mijn normale installatie.

    Driewerf kut!


    Nou ja,
    Al geregeld dat ik binnenkort een Aura en een Speciale Fly mee naar huis kan nemen. Toch maar eens proberen.

    Maarru....dr was toch een medeforummer die die Rane acoustische preamp in zn rack had?....weet effe niet meer wie.........

    Vinni

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top