Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2005
    Locatie
    't Zand
    Berichten
    235

    Standaard Weer een "brom" vraag

    Ik heb een brom, hoe meer naarmate er meer distortion is. Dus op clean geluid hoor je vrijwel niets, maar op de zwaarste distorion (D) is het te erg.
    Volume knop open op gitaar en je slaat geen snaren aan, maar demp ze wel, gevolg dikke brom. Als ik ga spelen, is de brom weg.
    Volume knop dicht op gitaar, als je de snaren niet aanraakt lichte brom, raak je de snaren aan (gewoon raken, niet spelen) dikke vete brom.

    Spullen: rover en g-force in een SKB case
    Traveller appart (staat nu los, komt in een aparte skb case omheen)
    Roland fc 200.
    Alles is geaard op 1 stop contact, heb ook een andere geprobeerd.

    -Ik heb een ingebouwde noicegate in de rover, maar als ik die aanzet en bijv. gedempte lage E speel, zijn daarvan de hoge tonen weg,en vind ik zonde van mijn geluid (overigens, de brom wel weg!)
    -Alle kabels heb ik gewisseld, geen resultaat.
    -Roland uitgezet, geen resultaat (dacht misschien vanwege de adapter)-
    -Van de stereo naar mono, geen resultaat.
    -Gound left schakelaar op de rover geen resultaat.

    In een ander toppic las ik iets over kabels met 1 kern ivm aarde, moet dat de oplossing wezen? Maar eerst lees ik iets over Patch kabels ( dus naar mijn mening de Midi kabel ) En later is het de audiokabel tussen de preamp en de fx. Dus welke?
    Kunnen er nog andere redenen zijn?
    Rover -> G-force -> traveller -> marshall
    Te koop: Marshall buikkast stereo 1960 lead (nieuw) te koop of ruilen tegen bogner 2x12.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Patch kabels zijn in dit geval signaalkabels en geen midi.
    Als al je spullen los niet brommen, kun je het idd proberen met een patch kabel zonder massa, alleen de tip dus verbinden.
    Doordat alles geaard is krijg je een aard/ground loop en dat bromt idd.


    Heb je de G-Fors in je loop van de Rover, of hangt ie tussen pre en poweramp?

    succes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2005
    Locatie
    't Zand
    Berichten
    235

    Standaard

    Waar kan ik de kabels kopen, ik was bij een winkel en die hadden ze niet.. Maar normaal heb je toch 2 aderige kabel nodig om iets door te sturen, hoe kan het nu met 1tje??
    Ik heb de g-force zowel in de loop van de rover gehad als tussen de pre en power amp. Er is geen verschil in brom. Sluit ik alles aan zonder de G-force is er geen brom,...

    Ik hoor t graag..
    Rover -> G-force -> traveller -> marshall
    Te koop: Marshall buikkast stereo 1960 lead (nieuw) te koop of ruilen tegen bogner 2x12.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Die kabels kun niet zo kopen, of je maakt ze zelf of je laat ze maken.
    In principe heb jij genoeg aan 2 kabeltjes.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2005
    Locatie
    't Zand
    Berichten
    235

    Standaard

    Maar opzich hou je toch nog een loop. De fx en de rover hangen in een rack (dus contact). De stroom toevoer kabels zijn ook geaard en hebben ook een verbinding vanwege de aarde.

    Aan twe kabels genoeg? Minimaal 1 van rover naar fx en heb er twee nodig van fx naar rover..
    Nogmaals: "Maar normaal heb je toch 2 aderige kabel nodig om iets door te sturen, hoe kan het nu met 1tje?? "
    Opzich wil ik de kabels wel zelf maken, maar is er daar meer info van? Want het is een normale jackplug maar je verbind alleen de middenkern?

    Gr.
    Rover -> G-force -> traveller -> marshall
    Te koop: Marshall buikkast stereo 1960 lead (nieuw) te koop of ruilen tegen bogner 2x12.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2005
    Locatie
    't Zand
    Berichten
    235

    Standaard

    Maar opzich hou je toch nog 1 of 2 lussen. De fx en de rover hangen in een rack (dus contact). De stroom toevoer kabels zijn ook geaard en hebben daardoor ook een via het stopcontact.
    En doormiddel van midi kabel hou je toch ook nog een lus?

    Aan twee kabels genoeg? Minimaal 1 van rover naar fx en heb er twee nodig van fx naar rover.. Toch?
    Nogmaals: "Maar normaal heb je toch 2 aderige kabel nodig om iets door te sturen, hoe kan het nu met 1tje?? "
    Opzich wil ik de kabels wel zelf maken, maar is er daar meer info van? Want het is een normale jackplug maar je verbind alleen de middenkern?

    Gr.
    Rover -> G-force -> traveller -> marshall
    Te koop: Marshall buikkast stereo 1960 lead (nieuw) te koop of ruilen tegen bogner 2x12.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Doordat de rover enzo met elkaar zijn verbonden via , je rack, randaarde , kun je een aardlus tot stand brengen.

    Die kabel gaat of tussen Rover en G-Fors, of tussen G-Fors en je Eindtrap.
    Dus je bent maximaal 2 kabels nodig.

    Je maakt een nieuwe kabel door de ene kant normaal aan te sluiten en de andere kant de afschermimg niet te soldereren.

    Of het nou 2 of 1 kabel is , gewoon beetje mee expirimenteren, het leukste vindt ik altijd de storing eruit halen, dat is het mooiste van een rackie in elkaar zetten.

    Succes, meestal helpt het, bij mij in ieder geval.

    Succes .

  8. #8

    Standaard

    sorry hoor, maar die gitaar is gewoon brak, daarvan is de aarde niet goed.... is de brom er ook nog als je de kabel uit de versterker trekt (de gitaarkabel dan he...)
    en hoe erg is de brom als je de gitaarkabel uit de versterker hebt en dan distortion aan??
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    sorry hoor, maar die gitaar is gewoon brak, daarvan is de aarde niet goed
    Hoe kun jij nou zien dan?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2005
    Locatie
    't Zand
    Berichten
    235

    Standaard

    Ik heb nu:
    Patch kabels tussen de rover en g-force: Geen verbeterd resultaat!
    Ik heb G-force geheel ontkoppeld, dus direct van rover naar traveller: Geen verbeterd resultaat!
    Ik heb een andere gitaar gebruikt. Want zoals ik al schreef (gitaar 1): Volumeknop is dicht op de gitaar, als je de snaren niet aanraakt lichte brom, raak je de snaren aan (gewoon raken, niet spelen) dikke vete brom.
    Bij gitaar 2 is het zo dat als de volumeknop dicht is er vrijwel geen brom is. Ook in vergelijking met als de rover in Mute stand gezet word.
    (waarschijnlijk is de volumeknop van gitaar 1 lek, zal er een nieuwe in laten zetten!)
    Persoonlijk denk ik dat het niet met de gitaren te maken heeft (gitaar 1 is van ruime kwaliteit, dus elementen etc zijn goed.

    @@ vester86,
    Ik heb het gitaarsnoer uit de rover gehaald, er is wel een verschil, maar minimaal, er is meer resultaat als je de rover op stand Mute zet.

    Btw, Soms is het zo dat als ik de traveller aan zet en de buizen (na 3 minuten) wat warmer worden, dat er enkele (2 of 3 sec.) seconden een harde gier hoorbaar is. Het is een hoog geluid dat schommelt.

    Ik denk niet dat daar de oorzaak in gezocht moet worden. Misschien dat jullie wat meer weten, ik hoop het iig!!!!!

    Gr.
    Rover -> G-force -> traveller -> marshall
    Te koop: Marshall buikkast stereo 1960 lead (nieuw) te koop of ruilen tegen bogner 2x12.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top