Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard Rackmounted maken Mesa Mark IV(waar haal ik zo'n kit?)

    Hallo rackgebruikers,

    Waarschijnlijk komt er binnen een maand een Mesa/Boogie Mark IV hiernaartoe, waarschijnlijk een combo, ter vervanging van mijn 5150 die een beetje te bruut word voor me.
    Ik wil alleen graag een rack, omdat ik een racktuner, wireless en effectenunit erbij wil aanschaffen.
    Ik vroeg me alleen af hoe ik nou zo'n ding rackmounted kan maken.
    Ik weet dat nocki dat gedaan heeft, maar hoe doe ik het nou precies?

    Bedankt,

    Een aanstaand mede-rackgebruiker.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 februari 2004
    Locatie
    zaandam
    Berichten
    1.588

    Standaard

    welke koop je? Je had namelijk ook een soort die al standaard 19'' breed was/is.

  3. #3

    Standaard

    Mesa/Boogie heeft speciale rackmount kits. die zijn wat duur en doen wat ik heb gedaan maar dan beter... :-)
    zelf heb ik een rackplaat waarop bv een cdspeler gezet kan worden gepakt en m omgedraait. daar hagt nu dus de mark IV onder. heb er wel even voor meoten boren maar het effect is goed. ik zou dan zelf gaan voor een rackplaat van minimaal 2HE hoog en van onder ook een van 2 HE om de buizen te beschermen die anders los in je rackzweven...
    waar je rekening mee moet houden is dat de mark IV een lelijk schuin front heeft voor in je rack. dus plaats m zo in de behuizing die je maakt dat het er leuk uitziet...

    Nocki

    ps gebruik ook de ventilator die erbij zit en plaats m op de bodemplaat onder je mark IV
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Mesa/Boogie heeft speciale rackmount kits. die zijn wat duur en doen wat ik heb gedaan maar dan beter... :-)
    zelf heb ik een rackplaat waarop bv een cdspeler gezet kan worden gepakt en m omgedraait. daar hagt nu dus de mark IV onder. heb er wel even voor meoten boren maar het effect is goed. ik zou dan zelf gaan voor een rackplaat van minimaal 2HE hoog en van onder ook een van 2 HE om de buizen te beschermen die anders los in je rackzweven...
    waar je rekening mee moet houden is dat de mark IV een lelijk schuin front heeft voor in je rack. dus plaats m zo in de behuizing die je maakt dat het er leuk uitziet...

    Nocki

    ps gebruik ook de ventilator die erbij zit en plaats m op de bodemplaat onder je mark IV
    ok, ik vind dat schuine trouwens wel mooi ops:

    maar dit is idd wel duidelijk.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    update trouwens:

    5150 II word morgen waarschijnlijk naar belgie ontvoerd en ik ga mijn ouders lief aankijken omdat ik heel iets tekort kom, maar daar komen we wel uit

    waarschijnlijk koop ik een combo, om hem dan nocki style te bewerken en de speaker en kast te verkopen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Ok, Mark IV word woensdag opgehaald in apeldoorn.

    Het is een grijze limited edition met Boogie logo.
    nu eens kijken waar ik dat materiaal voor het rackmounted maken kan krijgen(iemand ideeen?) en waar ik een goedkoop 10 he rack vandaan haal.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    btw, nocki, jij noemt mesa rackmount kits, waar zijn die te koop?(en hoeveel kosten ze?).

    en heb je plaatjes?

    ik kan er op de mesa site niks over vinden.

  8. #8

    Standaard





    dit zijn 2 voorbeelden.

    maar ik denk niet dat ze nog te koop zijn. soms op ebay.de nog wel maar verder...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    damn, als je er een tegenkomt, mail me ff ofzo...

    wie importeert mesa in nederland btw, dan mail ik ze even.(edit: gevonden, voerman gemaild :edit)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    ok, op een boogie forum heb ik ff rondgeneust, en ik denk dat ik voor zo''n mesa kit ga.
    staat er een te koop op dat forum maar heb het geld nog niet, dus moet ff wachten tot kerstmis oid denk ik voor ik met een rack begin.

    ze staan trouwens gewoon nieuw op de mesa site bij de webshop: assecoires > hardware

    kosten nieuw 190 dollar zonder fan, die heb ik namelijk al, ik denk dat als ik hem door voerman lat overkomen ik zo'n 200 tot 210 euro kwijt ben.

    vind ik alleszins redelijk, heb ik liever dan zelf prutsen, want dit ziet er veel beter uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top