Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: TC 2290...

  1. #1

    Standaard TC 2290...

    Ik heb net een TC2290 op de kop getikt, en nu vroeg ik me af of er hier nog mensen zitten die er ook 1 hebben.

    Wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat, vooral met de loops en de midi-implementatie?
    :wink:

  2. #2

    Standaard

    Gefeliciteerd. Mooi ding! (Sowieso, nice gear!)

    Je zou es op dit U2soundforum kunnen kijken/vragen, daar zijn veel TC2290 gebruikers.

    http://www.u2sound-forum.com/forum/c...t=ST;f=11;t=25

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    347

    Standaard

    Ik heb er al jaren eentje, het is een geweldig apparaat wat ik nooit meer weg doe. Het geluid van de 2290 voegt echt wat muzikaals toe in je toon, iets wat je in geen enkel ander apparaat vindt. In de loops heb ik tegenwoordig de 1210 hangen. Vroeger had ik de 1210 in een losse looper (patchmate) hangen, maar in de loops van de 2290 klinkt ie eigenlijk een stuk beter. Ik weet wel dat de patchmate een tonesucker is, maar in de gcx of een 4x4 klinkt ie ook niet beter dan in de 2290.
    Het zijn heel degelijke loops die je prima als switcher kunt gebruiken (voor line level apparatuur). Het zijn wel mono loops, op de laatste na, alhoewel die maar 1 send heeft. Je kunt die loop ook gebruiken om alleen fx op droog of delay te plaatsen, ik weet niet 100% meer hoe dat zat maar het kon wel.
    Kwa midi implementatie zit je vast aan pc's en de tap tempo.
    Je kunt wel de tc pedaal emuleren met een speciale kabel en dan kun je 5 cc's gebruiken voor verschillende functies.
    Het geheim van de 2290 zit hem in de special keys, daar kun je zo'n beetje alles van de delay instellen wat je maar wil. Ik zou zeggen lees de manual eens goed door daar leer je het meeste van.

    veel plezier ermee!!

    Gr,

    Leon..

  4. #4

    Standaard

    ruezzz: Bedankt voor de "complimenten" en de info!

    Leon: Helemaal mee eens! Ik gebruik de 2290 nu een week, en ben er al helemaal aan verslaafd geraakt. Het is echt de beste delay die ik ooit gehoord heb, en ik heb er echt een hele zooi geprobeerd. Ik moet alleen inderdaad de gebruiksaanwijzing nog maar eens goed doorlezen, want ik heb het gebruik van de loops nog niet helemaal door, alhoewel ik met je eens ben dat ze niet slechter klinken dan die van een GRX4. Midi ben ik helemaal nog niet aan begonnen, want ik moet eerst maar eens een knappe controller aanschaffen ipv mijn huidige FC200. Ik vind het alleen altijd moeilijk de aanschaf van iets waar geen geluid uit komt op waarde te schatten... :wink:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top