Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Iemand ervaring met de Rocktron pro G.A.P.

    Hoi,

    Ik heb gisteren via internet een Rocktron pro G.A.P. gekocht.
    Samen met mn marshall 8008 poweramp wil ik m gaan gebruiken maar ook over de pa. Iemand ervaring met dit ding?

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    In een heel ver verleden heb ik er 1 gehad, het was m'n eerste 19" preamp. Op zich een degelijk, professioneel en veelzijdig apparaat, maar echt heel natuurlijk klinkt het allemaal niet, een warm buizen geluid haal je er niet uit. Hij klinkt wel strak, voor metal is hij prima geschikt en daarvoor wordt hij nog wel eens gebruikt.

    Verder zijn ze echt geen ruk meer waard, dus ik hoop dat je er erg weinig voor hebt betaald.

  3. #3

    Standaard

    Ja hij is binnen. vanavond eens mee spelen.

    wat een voordeel van deze preamp is is dat er ook een relay switch op zit net als bij de g-major en dat er een schakelbare loop in zit.

    ik ga er eens mee testen maar ik denk dat ik m in de loop of voo rmn eigen preamp kan hangen en bepaalde frequenties kan boosten en kan terugdraaien en dat ik ook nog eens overdrives kan oppeppen...

    leuk om eens mee te spelen. een goedkope preamp maar ook nog eens een schakelbare loop en relayswitches... :-)

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Hi Nocki,
    Ik heb deze pre-amp gehad en mee opgenomen op mijn cd , klinkt persoonlijk super lekker , ligt er maar net aan wat je ermee doet.

    Tuurlijk , een `warm buizengeluid` wordt lastig , maar ik heb live vaak gehad dat mensen mijn geluid een super buizengeluid vonden en dan achterkwamen dat het gewoon een transistor was....... :razz:

    Je kunt enkele samples beluisteren via mijn site , de A Man`s Mind cd.

    www.anandmahangoeproject.com

    succesos ,
    Anand

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Anand. Mooie nummers. ik moet zeggen dat ik erg heb genoten van de nummers. klinken erggoed. en je hebt ook eengoed geluidje op a mans mind.

    gisteren heb ik met deze amp gespeeld in de band en dat zonder geluiden in te sellen dus gewoon zo met de fabrieksinstellingen. lekker geluid en ook goed. ik hoorde mezelf goed door de mix en kon ook veel dingen afstellen...
    precies goed die amp. en dat met een schakelbare loop en relay switches erbij!!!

    wat ik ook erg leuk vind is die noisegate. die snoept echt niks van je attack weg en werkt ook heel erg natuurlijk! klinkt ook super.

    ik heb er mee gespeeld over een valvestate 4x12 en een valvestate 8008 poweramp dus niet echt super... ik denk dat ie binnenkort in mn rack beland voor of na mn mark IV!!!

    wat een geweldig ding!!!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Hi Nocki,
    Bedankt en inderdaad , die pro gap komt goed uit in de mix !!
    Ik zou em zelf niet met nog een andere pre-amp combineren , gewoon een goeie buizen eindtrap erachter.....en dat voor heel weinig geld !!
    Gr,
    Anand

  7. #7

    Standaard

    mischien dan toch eens kijken voor een 2e fx processor (rocktron???) en een klein midi pedaal erbij!

    bedankt!

    Nocki


    ps Wat voor eindtrap (kitty hawk???) en speakers gebruikte je bij de opname van dat album?
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #8

    Standaard

    Hee Anand,

    Wat kosten die cd's van jou? ik zou er wel een willen hebben.
    vind het echt leuk/goed werk. wel in mn straatje
    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Hi Nocki,
    Ik heb de Kitty Hawk eindtrap gebruikt , kan beide : 2x 50 watt of de 2x 120 watt (deze overstuurt later en hou je je geluid strakker) , gewoon over de Kitty Hawk 4x12`` celestions.......maar daar kan je ook makkelijk andere 4x12`` tegen aan zetten , zo lang het niet de standaard Marshalls zijn....die zijn minder in vergelijking !!

    Qua FX kan je vele kanten op , maar probeer eens een Ensoniq DP4 te pakken te krijgen , super qua fx en voor weinig.....anders kom je weer op de veel gebruikte TC / Lexicon fxen of de rocktron en hou je het mooi op 1 merk.

    Euhm, cd`s kosten 15 euro en zijn via mij te bestellen ..mail me maar op mijn pm....in de winkels en online zijn ze ook te bestellen maar dan betaal je iets meer.

    Succes,
    Anand

  10. #10

    Standaard

    Wauw!!! vandaag de fx erbij gedaan en de geluiden ingeregeld... ik heb het zo afgesteld dat ik mn eigen rack model. en het geluid is echt super. de manier waarop je een geluid maakt is even wennen en in de toekomst zal ik zeker meer gaan doen ermee en ook betere geluiden maken maar de amp is echt super. vooral voor shred en dergelike is die heel goed. hij nodigt echt uit voor sneller spelen en mooier met meer dynamiek.

    met de fx er op een goede manier doorheen komt het echt tot leven.
    vanavond heb ik even met wat backing tracks gespeeld en en speelde heerlijk. steve vai. clapton, guns n roses, iron maiden. carlos santana ze kwamen allemaal voorbij en elke keer het gevoel en de sound die er bij past maar dan natuurlijk met mijn eigen soundje... een heel interactieve amp. ben echt heel erg blij..

    Anand ik neem nog contact met je op als er wat centen over zijn...

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top