Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
  1. #1

    Standaard Iemand ervaring met deze DiMarzio's?

    Goeiedag,

    ik heb me net een ibanez RG Prestige aangeschaft met mahogany body. ik ga de dimarzio/ibz stock pu's laten vervangen door andere dimarzio's.

    ik kijk er naar uit voor Tone Zone als bridge model en Air Norton als neck pu. mits je met tone zone relatief hoge output hebt en er veel (warme) klanken uit kan halen. air norton schijnt een goede combinatie met tone zone en lijkt me ook goed voor zowel heldere clean sounds als snellere leads.
    nu twijfel ik alleen een beetje voor misschien een PAF Joe in neck positie omdat deze een mooie clean sound heeft en een typische eigen karakter wanneer overstuurd.
    en het grote probleem is dat ik ze bijna nergens uit kan testen. ik vraag me ook af ofdat deze pickups ook hoog rendement hebben in mahagony body's?
    je hebt wel de pickup choser bij dimarzio.com maar ik moet al naar piens in deinze rijden, daar hebben ze meer ibz op stock maar of ze daar toevallig die dimarzio's hebben....
    Heeft iemand met een van deze pu ervaring?? reageer dan aub en vertel je ervaringen ermee..
    weet misschien iemand nog een goede verdeler van ibanez en dimarzio in de buurt van limburg? bv eindhoven ofzo

    alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    ik heb zelf een mahonie met air norton en evolution. Kan niet beter! De air norton klinkt overstuurd sowieso geweldig en in combinatie met de evolution kan ik er clean ook mooie geluiden uit krijgen. De evo heeft volgens mij in vergelijking met de TZ ook wel veel power in huis. Ik kom in ieder geval niets tekort.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    ik heb zelf een mahonie met air norton en evolution. Kan niet beter! De air norton klinkt overstuurd sowieso geweldig en in combinatie met de evolution kan ik er clean ook mooie geluiden uit krijgen. De evo heeft volgens mij in vergelijking met de TZ ook wel veel power in huis. Ik kom in ieder geval niets tekort.
    Ik heb dezelfde combi en ik vind het erg vet.
    Evolution is lekker hot en de Air Norton warm. Beide vind ik loepzuiver!
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2004
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    602

    Standaard

    Waarschijnlijk is jouw RG Prestige van Mahonie, dan is de Tone Zone niet zo'n goede keus; je krijgt dan te veel midden en laag en wordt het heel muddy. Zoek een humbucker met wat minder bass en veel treble, dat werkt goed i.c.m mahonie.
    -Suhr Pro Series 1
    -Godin 5th Avenue Kingpin
    -Ibanez SA2020FM Prestige
    -Seagull S6 Original

    -Vox Tonelab SE

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TMKXL
    Waarschijnlijk is jouw RG Prestige van Mahonie, dan is de Tone Zone niet zo'n goede keus; je krijgt dan te veel midden en laag en wordt het heel muddy. Zoek een humbucker met wat minder bass en veel treble, dat werkt goed i.c.m mahonie.
    +1

    ik zou gaan voor 2 evolutions. die zijn heel hot, veel treble, laten je axe scheuren als een gek, maar clean zijn ze heel lekker. de evo bridge in (DUH) je brugpositie levert imo een heel lekker trebly clean op (wat ik zelf heel aangenaam vind).

    anders is de superdistortion extreem goed in mahonie (denk aan Kiss, denk aan Metallica, denk aan Iron maiden, om maar ff wat te noemen),

    en anders als die niet naar je wens is kan je altijd ngo de JB/jazz set nemen. imo een van de beste combi's ooit.

    voor mij staat deze op 1, daarna de superdistortion/virtual paf combinatie, en daarna de evo brug+nek combi.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.405

    Standaard

    Welkom op gitaarnet!

    Ik kan de bovenste observaties beamen, een Tonezone is niet de ideale brughum voor een mahonie gitaar. Ik heb 2 mahonie RGs gehad met een TZ en AN er in, en die klonken al snel modderig. De Air Norton is een superfijn element, warm en smooth met prachtig clean. Je kunt ook gaan voor een Steve's Special samen met de Air Norton (oude Jogn Petrucci combi), een Paf pro combo of zoals Orpheo al zegt een Evo combo.

    Ik zou zelf gaan voor een Evo als brugelement en een Air Norton als nekelement.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  7. #7

    Standaard

    bedankt voor je reacties allemaal,

    ik wil graag een bride pu 'met ballen' die overstuurd mooie rocksound heeft met wat meer treble. daarom dacht ik ook al aan de evolution als bridge pu die denk ik ook deze eigenschappen heeft...
    toch vind ik het dan raar dat ibanez in 2003 rg3120's met mahagonie body's en tone zone als standard bridge pu maakte. ik overweeg dan toch voor de airnorton in neck. volgens mijn mening ga je met een combi van evo's iets te veel de vai kant op, en ik immiteer niet graag letterlijk artiesten ookal hou ik zeer veel van vai's sound.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    waarom haal je er geen tweede hands van ebay af? als je rond de 50 / 60 euro blijft maak je ook geen verlies als je ze weer verkoopt...

    er zijn wel basisregels zoals geen tonezone in een mah. body, maar er zijn ook een aantal mah. gitaren die erg lekker klinken met een TZ in de brug.
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door teeb
    bedankt voor je reacties allemaal,

    ik wil graag een bride pu 'met ballen' die overstuurd mooie rocksound heeft met wat meer treble. daarom dacht ik ook al aan de evolution als bridge pu die denk ik ook deze eigenschappen heeft...
    toch vind ik het dan raar dat ibanez in 2003 rg3120's met mahagonie body's en tone zone als standard bridge pu maakte. ik overweeg dan toch voor de airnorton in neck. volgens mijn mening ga je met een combi van evo's iets te veel de vai kant op, en ik immiteer niet graag letterlijk artiesten ookal hou ik zeer veel van vai's sound.
    oh, maar voor dat laatste hoef je je zeker geen zorgen te maken!! vai's sound wordt grotendeels bepaald door zijn vingers maar vooral door dat GIGANTISCHE rack die achter hem staat. hij heeft zoveel effecten er tussen hangen, niet normaal meer.

    het is een zeer veelzijdige pup vind ik, van rock tot metal.

    een andere pup die ik vandaag bij een maat van me heb gehoord is de duncan custom (in een, hoe fout, red special kloon met humbuckers). die is heel lekker, bijna EvH achtig, tot zakk wylde, als je je amp goed instelt. hij had een paf in de hals, maar ik heb liever de jazz in de hals.

  10. #10

    Standaard

    volgens mij kan je met een evolution in bridge ook mooiere clean sounds krijgen dan met een super distortion.
    nu kun je met een evolution ook bv de agressieve paul gilbert sound verkrijgen in de stijl van tone zone en super dist?

    ik wil een stel pickups die goed samen passen, in de bridge een iets agressievere met meer treble en in neck een redelijk veelzijdige en warme pu en beiden moeten ze mooie clean sounds hebben. air norton en evolution toch goede combinatie?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top