Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard axess GRX4 vs. SKRYDSTRUP MR4

    ben met mijn nieuwe rekje bezig en wil er nog wat kleine loopers in hebben. Ik heb voor voor de voorversterker een GRX4 (staat in reservering bij Vinnie) en zoek nu nog een loopertje met 4 loops voor op de FX loop van mijn versterkertje. Beetje aan het surfen op internet kwam ik al snel de SKRYDTRUP MR4 tegen. Eigenlijk precies wat ik zoek want ik zoek nog een GRX4 maar die worden zoals de meeste van jullie wel weten op het moment niet meer gemaakt en er komt een nieuw design aan. Ik heb nog gekeken naar een 1he loopertje (Grashopper CAE 4x4 ed.) maar die waren allemaal te duur en te groot voor wat ik nodig heb. Ik ben alleen maar opzoek naar 4 loopjes. Ik gebruik er zelfs maar 2 en dan heb ik nog eventueel 2 loops over mocht is nog eens een GAS aanval krijgen voor wat effecten. Om een lang verhaal kort te maken wil ik nog zo een goeikoop loopertje willen hebben die precies doet wat ik wil zoals de GRX4. Nu was er alleen nog maar de SKRYDSTRUP MR4 die aan mijn wensen voldoet. Maar toen kwam het: De prijs. Waarom is deze zo hoog. Ik heb nog eens een vergelijking gedaan met de GRX4 en MR4 aan specificaties maar komen eigenlijk op het zelfde uit. Kan iemand mij nu vertellen waarom er zo een groot prijsverschil in zit. Materiaal misschien?? Mis ik ergens iets? Ben ik ergens van de rails gegaan dat ik iets helemaal over het hoofd zie??

    Kom maar op met de antwoorden.

    Groetjes Wimmeltje

  2. #2

    Standaard

    Wim,

    je hebt helemaal gelijk. Ik heb de Mr9 en de SC1 + exp., maar sinds Guitar Center (Beyers.... lees Engl) de distributie op zich heeft genomen zijn de prijzen weer met 20% verhoogd. Dit gaat helemaal nergens meer over. Ik bedoel, wie geeft er nu 1800 euro (mr9) uit aan een switcher????? Of 1900 euro aan een SC1 +exp?
    Voor wat betreft het verschil tussen een GRX4 en een MR4, ik weet zo net nog niet of het verschil in kwaliteit meer dan het dubbele in prijs waard is...
    Steen maakt IMO mooier en beter spul dan Axess, het verschil zit hem met name in het gebruik van soort relais. Daar zit een visie achter. Maar die prijzen beginnen me een beetje te frustreren eerlijk gezegd.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #3

    Standaard

    jeetje dat is wel erg aan de prijs ja!
    het zal z'n geld waard zijn, maar dan vooral in de context van custom-oplossingen. maar ja, dan kun je in mijn visie beter naar de Nederlanders (PL, EF), waar je nog eens naartoe kunt rijden als het anders moet......
    Aan de andere kant plaatst het het bedrag wat ik heb neergeteld voor m'n hele rack bij Ernst weer in een context, valt dan toch 'wel mee'.
    Dat er een hoop aan de strijkstok van een distributeur blijft hangen is onoverkomelijk, aan de andere kant mag je dan een schaalvergroting bij Schenkstroop verwachten waardoor de prijs min of meer gelijk blijft, zou ik denken.

  4. #4

    Standaard

    Ik ben nog even verder gegaan met mijn speurtocht en ben toch van mening dat de MR4 een copy is van de GRX4 met hier en daar een aanpassing.

    toch kies ik voor de GRX4 omdat deze voor mij perfect aansluiten aan mijn wensen en dat dat voor minder euro's.

    Jimi bij jou gaat om een systeem dat helemaal naar jou wensen is ontwikkeld.(switchers ed.) Dat zijn geen productie modellen als de GRX4 en MR4. Deze worden geloof ik gewoon aan de lopende band gemaakt omdat anders de produktie kosten te hoog worden.Dit geeft de prijs aan van Ernst voor jou rek. Als iets "custom" voor mij wordt gemaakt heb ik geen probleem met een hoge prijs maar waarom moeten produkten die in grote oplagen geproduceerd worden zo duur zijn?

    Ik zou graag eens een demo zien van Steen zijn produkten trouwens.

  5. #5

    Standaard

    Wim, de GRX is (of gaat) uit produktie als ik mij niet vergis...

    Je kunt overigens zowel bij Mario als Steen niet kunt spreken van lopende band werk. Het wordt nog steeds allemaal met de hand gemaakt op aanvraag... Maar het is uiteraard wel een beproefd concept en geen individueel maatwerk. De ontwikkelingskosten (R&D) zijn er allang uit.
    Ik zou alleen snel zijn met die GRX 4....

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  6. #6
    vinni
    Guest

    Standaard

    He Wim.....

    Één GRX-4 is al onderweg naar jou!


    Veel plezier dr mee.


    Vinni

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2005
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris
    Wim, de GRX is (of gaat) uit produktie als ik mij niet vergis...

    Je kunt overigens zowel bij Mario als Steen niet kunt spreken van lopende band werk. Het wordt nog steeds allemaal met de hand gemaakt op aanvraag... Maar het is uiteraard wel een beproefd concept en geen individueel maatwerk. De ontwikkelingskosten (R&D) zijn er allang uit.
    Ik zou alleen snel zijn met die GRX 4....

    Morris
    Eruit? Hij is van plan om wat veranderingen in het ding zelf te maken waardoor hij momenteel niet leverbaar is.

    De RX-1 is een ander verhaal...

    Check HRI voor de RX-1 info.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinni
    He Wim.....

    Één GRX-4 is al onderweg naar jou!


    Veel plezier dr mee.


    Vinni
    Thanks!!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lock en Load
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris
    Wim, de GRX is (of gaat) uit produktie als ik mij niet vergis...

    Je kunt overigens zowel bij Mario als Steen niet kunt spreken van lopende band werk. Het wordt nog steeds allemaal met de hand gemaakt op aanvraag... Maar het is uiteraard wel een beproefd concept en geen individueel maatwerk. De ontwikkelingskosten (R&D) zijn er allang uit.
    Ik zou alleen snel zijn met die GRX 4....

    Morris
    Eruit? Hij is van plan om wat veranderingen in het ding zelf te maken waardoor hij momenteel niet leverbaar is.

    De RX-1 is een ander verhaal...

    Check HRI voor de RX-1 info.
    Naar mij weten gaat idd de RX-1 eruit en is hij de GRX4 aan het aanpassen. Heb ik ook op HRI gelezen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimmeltje
    Jimi bij jou gaat om een systeem dat helemaal naar jou wensen is ontwikkeld.(switchers ed.) Dat zijn geen productie modellen als de GRX4 en MR4. Deze worden geloof ik gewoon aan de lopende band gemaakt omdat anders de produktie kosten te hoog worden.Dit geeft de prijs aan van Ernst voor jou rek. Als iets "custom" voor mij wordt gemaakt heb ik geen probleem met een hoge prijs maar waarom moeten produkten die in grote oplagen geproduceerd worden zo duur zijn?

    Ik zou graag eens een demo zien van Steen zijn produkten trouwens.
    My point exactly.
    Demo: afreizen naar Limburg/Morris dan maar?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top