Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68
  1. #21

    Standaard

    Nieuwe vraag: wat is 'n "nut"?

  2. #22
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Is dat niet het beschermingsuiteinde van die stalen pen door de hals van de bas... Dus dat beschermingskapje voor als je aan die pen gaat draaien... 'k weet ook niet hoe ik het helemaal handig uitleg :sad:

  3. #23
    basswasp
    Guest

    Standaard

    'k heb ff op internet gezocht... een 'n 'nut' is gewoon een topkam...:S Dus dat plastic dingetje waar je snaren overheen gaan richting de kop :smile:

    Maar wat is dat beschermkapje nu?

  4. #24

    Standaard

    je leert hier zoooooo veel :grin:

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    de " nut " is het dingetje dat je snaren naar de tuners geleid. deze is meestal van plastic, grafiet, koper of bot.

    de betere bassen hebben een z.g.n. " nul fret ". dat betekend dat er net voor de nut nog een fret zit, die ervoor zorgt dat een open noot net zo klinkt als een gefrette noot. als je frets van ijzer zijn en je nut van plastic, krijg je een ander geluid.

  6. #26

    Standaard

    wat is mijn ideale bass....

    Ik denk eentje met een jazz neck, precision body en een stel quarterpounders dr in :smile:

    Vind het toch redelijk raar dat de mensen allemaal merken opnoemen.... Weinig zelf gebouwde gezien :smile:

    En als het dan toch een merk bass moet gaan kopen een willekeurige rickenbacker!!! WAT KLINKEN DIE DINGEN FUCKING W00PDIED00 LEKKER!!

  7. #27

    Standaard

    Jackson Kelly is een mooie bass :smile:

  8. #28

    Standaard

    Ja en als geld geen optie is laten we er een maken.
    Met van die vette led's in de hals en lekkere onboard preamp, mooie hout bewerking ala warwick en ballen van geluid.

  9. #29
    emielow
    Guest

    Standaard

    led's in de hals? tis goddomme geen kermisattractie

  10. #30

    Standaard

    nee, maar is wel vet :wink:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top