Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 47

Discussie: X V-amp versterking

  1. #21
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    dank u dank u

    speel nu 21 jaar gitaar (ben op mn 16e verjaardag ooit begonnen)
    Vriendelijke groet,

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    ja, ik kan het pedaal blijkbaar niet calibreren, ik denk dat ik vrijdag ofzo nog eens naar de winkel ga ermee.

    Koen

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    In een V-Amp2 en V-Amp Pro zit wel een batterijtje, nl om het geheugen vast te houden als de stroom eraf is. De X-VAmp is op dezelfde techniek gebaseerd en heeft volgens mij ook zoiets. Overigens staat er volgens mij niets over in de manual, dat is zwaar verneukeratief. Ook heeft Behringer dat ding nogal rot in het binnenste gestopt, als je niet technisch bent gaat dat niet goed. Nou ja, het is niet duur moet je maar denken.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Valt wel mee hoor, paar schroefjes los en je ziet em zo zitten. Maar volgens mij is het probleem van topicstarter iets meer dan alleen een batterijtje.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Hallo, ik ben net terug van de muziekzaak. De V-amp viel nog onder garantie, maar het probleem was dat Behringer geen garantie geeft op het pedaal van de V-amp, dus het zou mij zeer veel kosten om het door hen te laten maken. Ik kon hem ook daar laten en door hun laten bekijken, maar dat zou mij ook teveel kosten, aangezien de V-amp zelf ook nog niet zoveel kost. Enkel het pedaal werkt niet meer dus ik kan nog door. Maar aangezien ik toch iets beters wil als versterker, ik kan de V-amp ook gewoon voor de effecten gebruiken op mijn microfoon voor wat vreemde geluiden of door de andere gitarist ofzo, was ik aan het twijfelen tussen een Pod 2 te kopen (199 euro in die zaak), modeling bevalt mij wel en als de pod zijn geld waard is, zou het handig zijn aangezien ik dan over de zanginstalatie kan spelen, of door te sparen voor een goede 'gewone' versterker, geen modeling. Wat raden jullie aan?

    Koen

  6. #26
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb een vamp gehad in 2001, daarna een pod en nu een podxt.


    v amp2 is net als de pod 2.0 alleen de pod net ietsje beter. Iets minder ruis enzo.
    Pod 2.0 199 euro - tja let wel die dingen zijn dan ZONDER voetpedaal.
    Een v amp 2 heeft wel een pedaal met schakelknoppen maar geen volume of wah wah

    Misschien moet je gewoon een v amp2 doen? 100 euro ofzo
    Vriendelijke groet,

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    ja dat is idd een optie, maar ik zou liever overstappen op Line 6 als ik verder ga met modeling omdat Behringer toch niet dezelfde kwaliteit heeft en dezelfde garantievoorwaarden als Line 6.

    Maar is het niet mogelijk om nog een volumepedaal erbij te gebruiken, dus apart te kopen?

    Of is het misschien beter om over te stappen op 'n gewone versterker en de V-amp dan te gebruiken voor de effecten? Het budget is nu 'n 350 euro, maar ik kan nog even wachten en sparen natuurlijk.

    Wat zouden jullie doen?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *mav11*
    ja dat is idd een optie, maar ik zou liever overstappen op Line 6 als ik verder ga met modeling omdat Behringer toch niet dezelfde kwaliteit heeft en dezelfde garantievoorwaarden als Line 6.

    Maar is het niet mogelijk om nog een volumepedaal erbij te gebruiken, dus apart te kopen?

    Of is het misschien beter om over te stappen op 'n gewone versterker en de V-amp dan te gebruiken voor de effecten? Het budget is nu 'n 350 euro, maar ik kan nog even wachten en sparen natuurlijk.

    Wat zouden jullie doen?
    Niemand?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Als ik op voor gewone versterking zou gaan, bv. een combo is dan de Peavey Bandit 112 misschien geen goed idee? Hij kost 322 euro bij musicstore Keulen. Ik zou een goed clean kanaal willen hebben en een goede overdrive en dan zou ik er misschien nog een Big Muff voor willen zetten. Hij moet hard genoeg gaan voor repetities en later voor optredens, ik zou er wel even mee door willen kunnen.

    Als ik voor deze versterker zou gaan, zou ik dan veel vooruit gaan na het geluid van m'n X V-amp?

    Alvast bedankt,

    Koen

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    462

    Standaard

    zou ik niet doen...

    er zijn veel fans van de bandit, maar ik ben er persoonlijk niet zo weg van. ook gaat het een aardige stap terug zijn in flexibiliteit, kan ff wennen zijn.
    ik zou kijken naar die vox valvetronix series, klinken erg goed voor het geld en zijn modeling dus aardig veelzijdig...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top