Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47

Discussie: X V-amp versterking

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard X V-amp versterking

    Hallo,

    Ik speel nu al even over een Behringer X v-amp die ik aansluit op 'n behringer mengpaneel (UB802) > versterker van JB Systems (AX 200: 2* 100W) aangesloten op 'n JB Systems speaker van 150 watt. Deze hele setup had ik al voor ik mijn V-amp en m'n gitaar had, toen gebruikte ik het enkel voor zangversterking > ik sloot m'n microfoon aan op m'n mengpaneel, dit doe ik nog steeds. Maar nu had ik samen met een paar vrienden het idee om samen te komen en te repeteren enzo. Maar aangezien we gaan repeteren bij de drummer is het niet mogelijk om al mijn spullen wekelijks op en af te vervoeren. Daarom zou ik gewoon al m'n spullen daar willen laten behalve m'n gitaar en m'n v-amp. Maar is er een mogelijkheid dat ik thuis m'n v-amp kan aansluiten op 'n monitor ofzo, zodat ik thuis ook nog zou kunnen spelen? Wat zou jullie oplossing zijn?

    Bedankt bij voorbaat.

    Koen

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    ik gebruik ook modeling (podxt) en je kunt meerdere dingen doen.

    -Koop een extra versterker (keyboard versterker / basversterker)
    -Speel over de zang installatie in die oefenruimte
    -In ear gaan oefenen
    Vriendelijke groet,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
    ik gebruik ook modeling (podxt) en je kunt meerdere dingen doen.

    -Koop een extra versterker (keyboard versterker / basversterker)
    -Speel over de zang installatie in die oefenruimte
    -In ear gaan oefenen
    In de oefenruimte ga ik inderdaad over de zanginstallatie met m'n mengpaneel spelen, maar dan zou ik thuis moeten kunnen oefenen, een extra versterker is inderdaad een goed idee, maar wat voor type zou ik dan het beste kunnen nemen, en wat zou de prijs hiervan kunnen zijn, want ik wil toch niet te hoog in de kosten gaan. Ik had ook eens gehoord om de V-amp aan te sluiten op 'n monitor, is dat ook een goede optie?

    Koen

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik speel in 3 groepen en sleep nooit versterkers heen en weer.

    Thuis speel ik het meest over een goede koptelefoon en over de stereo achter mijn computer. Ik heb daar near field monitors staan, zeg maar "studio boxen". Dat klinkt erg goed.

    Waarom oefenen je thuis met 150 watt, ben je slecht horend ofzo?
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    Nee hoor, ik zet de 150 watt nooit voluit, maar kan je gewoon een v-amp aansluiten op monitors, want dat zou een goede oplossing zijn.

  6. #6

    Standaard

    Alleen op powered monitors, geen passieve. Dan kan het ja. En anders gewoon op je hifi set ofzo.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    koptelefoon is in dit geval de beste oplossing volgens mij.

    Monitors kan maar is weer een dure oplossing (actief), of veel apparatuur (passief). Een goede koptelefoon is een goed alternatief, in ear is een veel te dure oplossing. Verder heb je nooit last van andere geluiden en (ook wel prettig) anderen niet van jou.


    Waar je wel rekening mee moet houden is dat een koptelefoon je geluid anders kleurt, geluiden die je instelt met een koptelefoon op (zelfs een goeie, ik gebruik zelf thuis een sennheiser HD570) klinken anders op een installatie.
    Kwestie van altijd je geluiden instellen op de apparatuur waarmee je live speelt of repeteert.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  8. #8

    Standaard

    Ik sluit thuis op mijn Tonelab een setje PC luidsprekers aan van 6 euro. Klinkt natuurlijk niet optimaal, maar voor thuis goed genoeg
    Zion Pikasso, Gibson LP Classic =>Marshall JMP-1=>Peavey Classic 50/50

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Je kan die v-amp overal aan hangen. Ik zou iig geen extra geld eraan uitgeven. Ik heb em thuis an mn pc hangen (logitech 2.1 speakers) of aan mn crappy-ass el cheapo surround sound dvd geval. Of natuurlijk met de ouwerwetse koptelefoon. Klinkt wmb prima voor thuisgebruik. Er zitten toch wel cabsims op de x v-amp? Ik heb zelf een V-amp2

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 oktober 2004
    Locatie
    Zonhoven, Limburg, België
    Berichten
    159

    Standaard

    ah bedankt voor de reacties, ja een koptelefoon zou een goede oplossing zijn, maar ik wil thuis ook wel eens vrij en met gewoon geluid willen spelen. Ik zou hem inderdaad op m'n computer kunnen aansluiten, ik zal eens proberen of dat goed gaat. Alvast bedankt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top