Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    213

    Standaard Ervaring Eminence speakers?

    Goeden,

    laatst over een (nwe) HotRod deLuxe gespeeld.

    Vond de "warmte"en de punch t.o.v. mijn Twin Reverb wel erg lekker klinken.

    De tech aldaar adviseerde me om Eminence Legend 125 in mijn Twin te stoppen.

    Nou is dat zo'n €110 euro en sja, ik vind het toch een gok om het te doen, als het t niet is kan ze niet even terug brengen.

    Iemand ervaring met deze speakers of het modden van een amp met speakers, scheelt dat veel?

    Op dit moment zitten de (standaard) Fender speakers in m'n Twin Reverb (1975)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Ervaring Eminence speakers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joppnl
    Goeden,
    laatst over een (nwe) HotRod deLuxe gespeeld.
    Vond de "warmte"en de punch t.o.v. mijn Twin Reverb wel erg lekker klinken.
    Ik kan me echt niet voorstellen dat een HRDLX warmer klinkt dan een twin, of die Twin zou helemaal niet gezond moeten zijn, zéker als die kleine HR ook nog es meer punch zou hebben.

    JaY

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Ervaring Eminence speakers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joppnl
    De tech aldaar adviseerde me om Eminence Legend 125 in mijn Twin te stoppen.Nou is dat zo'n €110 euro en sja, ik vind het toch een gok om het te doen, als het t niet is kan ze niet even terug brengen.
    Ik heb es EMI Legend 121's in mijn Twin gehad, klonk best oké. Knalhard ( 2"VC / 150W ) met dik laag, goed gedefinieerd MID en venijnig treble. Was beslist punchier dan de origin. speakers. De C12K van Jensen is ook 'n bruikbare Twinspeaker.

    JaY

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard Re: Ervaring Eminence speakers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joppnl
    Goeden,

    laatst over een (nwe) HotRod deLuxe gespeeld.

    Vond de "warmte"en de punch t.o.v. mijn Twin Reverb wel erg lekker klinken.

    De tech aldaar adviseerde me om Eminence Legend 125 in mijn Twin te stoppen.

    Nou is dat zo'n €110 euro en sja, ik vind het toch een gok om het te doen, als het t niet is kan ze niet even terug brengen.

    Iemand ervaring met deze speakers of het modden van een amp met speakers, scheelt dat veel?

    Op dit moment zitten de (standaard) Fender speakers in m'n Twin Reverb (1975)

    Als die hotrod meer punch had dan je twin eerst je twin maar eens laten opknappen die lijkt ingeslapen. >>>>cap job / buizen
    Ik vind een stel g12H100 celestions wel lekker klinken in die amp ook lekker als je er een pedaal voor zet (celestion heeft minder problemen met wat oversturing)

    Wat is het voor een Twin ??? 100W 135W of een super twin of the twin enz enz

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    213

    Standaard

    Mmm,

    de Twin . het is trouwens een 100Watter. is onlangs in feb' helemaal nagekeken, nwe eindbuizen, goed afgeregeld door een zeer ervaren tech, nwe fasedraaier buis en voorzien van een aangepaste bias/regeling zodat de ruststroom beter instelbaar is.

    Afgelopen week wederom op de HotRod gespeeld. Vond m nog steeds goed klinken maar wel een stuk minder strak dan mijn Twin die ik ernaast had gezet.

    Gisteren belde de gitaarwinkel, ondanks dat eminence geen leverdatum kon afgeven voor deze speakers stonden ze er ineens. k Kon ze halen of hij kon ze ook zo retourneren maar ik wil t toch gaan proberen, heb ze dus gekocht.

    Even de tijd voor nemen om ze fatsoenlijk aan te sluiten maar deze week zitten ze er wel in, zal kijken of ik de ervaringen zo onder woorden kan brengen dat ik er een zinnige post van kan maken, komt ie hier erop.

    Overigens, de speakers zelf met een klank/kleuromschrijving staan hier
    http://editweb.iglou.com/eminence/em...end/leg125.htm

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    213

    Standaard

    Mmm,

    de Twin . het is trouwens een 100Watter. is onlangs in feb' helemaal nagekeken, nwe eindbuizen, goed afgeregeld door een zeer ervaren tech, nwe fasedraaier buis en voorzien van een aangepaste bias/regeling zodat de ruststroom beter instelbaar is.

    Afgelopen week wederom op de HotRod gespeeld. Vond m nog steeds goed klinken maar wel een stuk minder strak dan mijn Twin die ik ernaast had gezet.

    Gisteren belde de gitaarwinkel, ondanks dat eminence geen leverdatum kon afgeven voor deze speakers stonden ze er ineens. k Kon ze halen of hij kon ze ook zo retourneren maar ik wil t toch gaan proberen, heb ze dus gekocht.

    Even de tijd voor nemen om ze fatsoenlijk aan te sluiten maar deze week zitten ze er wel in, zal kijken of ik de ervaringen zo onder woorden kan brengen dat ik er een zinnige post van kan maken, komt ie hier erop.

    Overigens, de speakers zelf met een klank/kleuromschrijving staan hier
    http://editweb.iglou.com/eminence/em...end/leg125.htm

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joppnl
    de Twin . het is trouwens een 100Watter
    Een "gewone" TwinReverb dus, was ook uit '75 zei je al eerder.

    is onlangs in feb' helemaal nagekeken, nwe eindbuizen, goed afgeregeld door een zeer ervaren tech, nwe fasedraaier buis en voorzien van een aangepaste bias/regeling zodat de ruststroom beter instelbaar is.
    zou dus oké moeten zijn.

    Afgelopen week wederom op de HotRod gespeeld. Vond m nog steeds goed klinken maar wel een stuk minder strak dan mijn Twin die ik ernaast had gezet.
    HR minder strak is logisch: 1 speaker t.o.v. 2 in de Twin, mieterig uitgangstrafootje t.o.v. de joekel in de Twin, 2x6L6 t.o.v. 4x6L6. Daarnaast heeft de HR een MDF cabinet i.p.v. het houten van de Twin > allemaal faktoren waardoor de Twin beter zou moeten klinken dan die HR. Maar goed smaken verschillen, dus geen idee waarom JIJ die HR mooier vind...leg nog es goed uit anders. B.v. speel je op de HR CLEAN ? want dat zou natuurlijk het eerlijkst vergelijk zijn. Ik vind het zelf afschuwelijk blikkerige, steriele bakken met de meest vieze reverb. Maar als jouw Twin niet de mooiste is of enkele slechte parts, kan die er ook wel wat van. Een goed afgestelde Twin met goeie speakers overtreft ten alle tijden zo'n HR, of je zou wild moeten zijn van diens scheurgeluiden.

    Even de tijd voor nemen om ze fatsoenlijk aan te sluiten maar deze week zitten ze er wel in, zal kijken of ik de ervaringen zo onder woorden kan brengen dat ik er een zinnige post van kan maken
    Echte punch vond ik mijn Twin geven met de Legend121's : die zijn zwaarder, 2" VC en wat warmer in het hoog waarschijnlijk door de grotere spoel.

    JaY

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    213

    Standaard

    Nou,

    vandaag ah "sleutelen" geweest.

    Was tamelijk eenvoudig: aan de achterkant schroeven van de speakers los, schroevendraaier voorzichtig ertussen zodat de speakers los van het frame kwamen en voíla, los.

    De nwe speakers (Eminence Legend 125) pasten perfect, gelukkig dat de gaten voor de bouten op dezelfde plaats zaten, k weet niet of dat standaard is maar in ieder geval fluitje van 1 cent.

    Omdat de originele speakerkabel aan de andere vastgesoldeerd zat een nieuwe eraan gezet, meteen maar wat dikkere kabels genomen kortom, uurtje bij elkaar en t zat perfect.

    En toen het moment surpreme: het geluid.

    Wat me met name opvalt is dat de bassen "strakker" zijn en over het totale gebied van bv de lage E snaar even hard klinken.

    Met de vorige (originele) speakers had ik dat er een soort van resonantiefrequentie was, ergens rond de D (op de lage E) en die klonk dan veel harder, beetje vies vet. (sja, leg het maar eens uit hoe geluid klinkt......(vies vet dus :-)

    Daarnaast is het een wat warmere speaker, de scherpere hoge kantjes zijn er wat af maar dat van dat egale bas-volume is toch wel het opmerkelijkst.

    Conclusie is: als je echt een ander versterker geluid zoekt (met bv meer dynamiek etc) red je het niet met een andere set speakers, wel om kleine verbeteringen aan te brengen.

    ik ben tevreden met dit geluid maar blijf toch nog wat andere versterkers proberen......

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    213

    Standaard

    Nou,

    vandaag ah "sleutelen" geweest.

    Was tamelijk eenvoudig: aan de achterkant schroeven van de speakers los, schroevendraaier voorzichtig ertussen zodat de speakers los van het frame kwamen en voíla, los.

    De nwe speakers (Eminence Legend 125) pasten perfect, gelukkig dat de gaten voor de bouten op dezelfde plaats zaten, k weet niet of dat standaard is maar in ieder geval fluitje van 1 cent.

    Omdat de originele speakerkabel aan de andere vastgesoldeerd zat een nieuwe eraan gezet, meteen maar wat dikkere kabels genomen kortom, uurtje bij elkaar en t zat perfect.

    En toen het moment surpreme: het geluid.

    Wat me met name opvalt is dat de bassen "strakker" zijn en over het totale gebied van bv de lage E snaar even hard klinken.

    Met de vorige (originele) speakers had ik dat er een soort van resonantiefrequentie was, ergens rond de D (op de lage E) en die klonk dan veel harder, beetje vies vet. (sja, leg het maar eens uit hoe geluid klinkt......(vies vet dus :-)

    Daarnaast is het een wat warmere speaker, de scherpere hoge kantjes zijn er wat af maar dat van dat egale bas-volume is toch wel het opmerkelijkst.

    Conclusie is: als je echt een ander versterker geluid zoekt (met bv meer dynamiek etc) red je het niet met een andere set speakers, wel om kleine verbeteringen aan te brengen.

    ik ben tevreden met dit geluid maar blijf toch nog wat andere versterkers proberen......

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    he, waar heb je die Eminence speaker vandaan?

    ik ken eigenlijk alleen deze...http://www.thomann.de/artikel-174357.html
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top