Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 114
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    nice

    ik durf ´t bijna niet te zeggen, maar ik ga een dezer weken ook beginnen met n 2x12 kast

    Simon
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    @Fumi:
    Dat plankje is idd voor een beetje extra druk.
    Uiteindelijk komt er nog een tolexje omheen, dus het gaat alleen om de verbinding. Maar de volgende keer gum ik het lijntje wel weg, stelletje zeurdozen! :-? :-D
    Die parasolhoes is wel gaaf ja, ik snap niet waar mijn vriendin dit soort dingen altijd vandaan tovert. :-D
    Enneh, die plantjes, heb jij wel eens lobeliaatjes in kleine potjes in leven proberen te houden? Na drie dagen waren ze al dood.

    @Nico:
    Ik had ook een tekening, maar tijdens het zagen riep ik die vent de maten toe, en ik dacht dat ik het wel in mijn hoofd had, maar dat viel blijkbaar nogal tegen. :-D


    Gisteravond nog de spanband en de schoor verwijderd, en ik moet zeggen dat het een behoorlijk solide kistje is geworden. Het is echt verbazingwekkend hoe sterk die pu-lijm is. Nu moet ik alleen die steunbalkjes nog even weghalen, maar ik wou daar gisteren om 21.00 maar niet meer aan beginnen, aangezien ik de rest van de zondag al aan het boren en timmeren was geweest. :-D



    >Edit: Mijn 1000ste werkelijke post!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Succes met je kast, verrot zeg die meetfout!





    En check je PM!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Weer een leuk 2x12 projectje

    Jammer van die fout, maarja, die maak je ook maar 1 keer... als het goed is :-D

    Hou je die latjes aan de binnenkant? Of gaan die er weer uit?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Weer een leuk 2x12 projectje

    Jammer van die fout, maarja, die maak je ook maar 1 keer... als het goed is :-D

    Hou je die latjes aan de binnenkant? Of gaan die er weer uit?
    Thnx voor de leuke reacties iedereen.

    Ik hoop dat die fout niet te vaak voorkomt. Ik krijg alleen de laatste tijd wel steeds meer van dat soort foutjes. Zal wel trouwstress zijn of zo. Of ik heb gewoon te veel dingen aan mijn hoofd, trouwen, tuin, speakerkast...

    Die latjes gaan er idd weer uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.653

    Standaard

    onze protagonist gebruikt de berken mix multiplex. Dat is aan de buitenkant berken en aan de binnenkant een mix van andere houtsoorten. Echter meestal lees je dat er voor speakers BB/B kwaliteit berkenmultiplex wordt gebruikt (en void free blabla), maar is er echt een hoorbare verschil in kwaliteit ?

    Wie kan me dit vertellen ?

    Voor zelfbouw als hobby zijn er namelijk veel voordelen met de mix tegenover de BB/B kwaliteits: het is goedkoper en beter verkrijgbaar (de houthandels hier in de regio die het hebben, verkopen niet aan particulieren).

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.653

    Standaard

    onze protagonist gebruikt de berken mix multiplex. Dat is aan de buitenkant berken en aan de binnenkant een mix van andere houtsoorten. Echter meestal lees je dat er voor speakers BB/B kwaliteit berkenmultiplex wordt gebruikt (en void free blabla), maar is er echt een hoorbare verschil in kwaliteit ?

    Wie kan me dit vertellen ?

    Voor zelfbouw als hobby zijn er namelijk veel voordelen met de mix tegenover de BB/B kwaliteits: het is goedkoper en beter verkrijgbaar (de houthandels hier in de regio die het hebben, verkopen niet aan particulieren).

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Zo, maar weer eens een update.

    Gisteravond een hoop gedaan. Ik heb inmiddels voor de baffle een stuk Lauan multiplex van 12 mm gehaald, dit schijnt toch iets beter te gaan klinken. Ook zijn alle moeren en bouten e.d. binnen.

    Eerst de latjes eruit gehaald en de kist maar eens in zijn geheel gezien.


    Daarna heb ik de diepte bepaald van de latten waar ik de baffle op vast zet. De baffle is 12 mm, het frame voor het speakerdoek is 18 mm, en de verchroomde Fenderstyle hoeken hebben een lip die ca. 9 mm naar binnen steekt. Dus 12 + 18 + 9 + 3 (extra) = 42 mm. Daar heb ik een lijntje gezet en tot nu toe alleen nog de latten aan de zijkanten. Deze vastgelijmd en geklemd, daarna ook nog deuvels ingelijmd (3 per kant).


    Omdat dit moest drogen, en ik maar 2 paar lijmklemmen heb, ben ik aan de baffle begonnen. De speakers komen nu zo ver mogelijk in de hoeken, met het hart op 18 cm uit de kanten. Het gat moest 27 cm worden, dus heb ik een latje gepakt en twee spijkers ingeslagen. Eentje heb ik in het middelpunt van het toekomstige gat geslagen, en de ander met slechts een puntje eruit op 13,5 cm van elkaar. Zo heb ik mijn eigen passer/krasser gemaakt.




    Vervolgens met een decoupeerzaag de gaten erin gezaagd.


    Voor het vastzetten van de speakers ga ik inslagmoeren gebruiken. Deze sla je aan de ene kant van je plank, in dit geval de buitenkant, en draai je vanaf de andere kant een boutje erin. De speakers worden dus vanaf de binnenkant vastgeschroefd.


    Als laatste heb ik gisteren de latten op de baffle gelijmd en gespijkerd. Hier wordt later het speakerdoek overheen gespannen.



    Ja, zo langzamerhand beginnen al die latten en plaken aardig op een speakercab te lijken, al zeg ik het zelf. :-D




    Wordt vervolgd...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #19

    Standaard

    Ziet er mooi uit. Wat was je reden om de speakers van binnenuit vast te zetten? Bij montage vanaf de buitenkant kan je er altijd makkelijk bij als je eens wat wil vervangen. Hoef je niet de baffle te demonteren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Ziet er mooi uit. Wat was je reden om de speakers van binnenuit vast te zetten? Bij montage vanaf de buitenkant kan je er altijd makkelijk bij als je eens wat wil vervangen. Hoef je niet de baffle te demonteren.
    Dat kan je ook doen als je de achterkant makkelijk open kan maken. Dan kan je ze makkelijk vanuit de binnenkant losschroeven.

    Maar het begint al aardig vorm aan te nemen . De achterkant er nog in en je kan spelen :-D
    Joost

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top