Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Godin Freeway Classic

    Hi,

    Ik zag in de Gitarist van deze maand een advertentie van bovengenoemde gitaar. Ik vind hem er mooi uitzien maar wat natuurlijk belangrijker is, is dat 'ie goed klinkt.

    Ik heb met de search-functie gezocht in het Forum maar kon verder geen reviews vinden.

    Zijn er mede-forummers die zo'n Godin bezitten en zo ja, wat zijn jullie ervaringen met deze gitaar (qua geluid, positieve of negatieve punten)?

    Volgens mij is de nieuwprijs niet zo hoog en misschien is het een leuke 2e gitaar (op het moment heb ik een Blade R4).

    Greetz,
    Blade

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.405

    Standaard

    Ik heb er vooral positieve verhalen over gehoord, Godin levert echt super kwaliteit voor het geld!

    Ik heb ook de search functie gebruikt en dit topic gevonden:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=39868
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  3. #3

    Standaard

    Thanx, Anders, deze had ik ook gezien.
    Jammer genoeg heeft Shakeel het niet gehad over het geluid/bespeelbaarheid enz.
    Ik heb ergens gelezen dat het clean niet echt goed zou zijn maar dat het meer een compromis zou zijn...

    Blade

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2004
    Locatie
    Rdam
    Berichten
    265

    Standaard

    Er stond ook een keertje in Feedback foldertje een hele mooie Godin ook een freeway volgens mij,
    ze zijn prachtig maar hoe ze spelen/klinken zou ik echt niet weten

    KOOP DIE GODIN
    EN VERKOOP MIJ DIE BLADE :lol:
    iedereen blij :razz:
    Blade RH4
    Cube 30
    *Kuch*Behringer strat*Kuch*

    Op naar buizen:-D

  5. #5

    Standaard

    He VooDoo,

    Laat ik dat maar niet doen! De Blade heb ik tot nu toe het langste gehad van alle gitaren die ik ooit gekocht heb en bevalt tot nu toe prima.
    Maar die Blade is inderdaad echt een fijne gitaar, mooie kleur ook: Honey, waar je de houtnerf doorheen ziet...

    De Godin zal dan dienst doen als 2e gitaar, tenminste, als ik die ga kopen.

  6. #6

    Standaard

    hm als je nog een gitaar hebt waar je echt tevreden mee bent, is het dan wel zon goed plan om veel geld uit te geven aan een nieuwe?
    Misschien dan maar voor een optreden een backup gitaar van iemand lenen?
    gear;

    Gibson Les Paul std faded honeyburst
    Godin LG 24frets hmb
    Marshall JCM 900 4501
    Boss ds-1

  7. #7

    Standaard

    Ha Walternativo,

    Volgens mij is de Godin niet echt duur (natuurlijk, het is altijd weer een uitgave) maar ik ben benieuwd wat voor soort geluid de elementconfiguratie (HSH) van de Godin oplevert.
    Als dat wat is en de prijs valt mee dan kan je je daar geen buil aan vallen, toch?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    462

    Standaard

    hij is ooit gereviewd in de total guitar. toen kreeg ie 5 sterren en de total guitar best buy. waren echt uitzinnig over die gitaar, maar zelf heb ik er niet op gespeeld, dus meer kan ik je er niet over vertellen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Walternativo
    hm als je nog een gitaar hebt waar je echt tevreden mee bent, is het dan wel zon goed plan om veel geld uit te geven aan een nieuwe?
    Misschien dan maar voor een optreden een backup gitaar van iemand lenen?
    Hé niet zo de verstandige jongen uithangen, een rationele gitarist is geen échte gitarist :wink:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
    Die Anders.. de Machiavelli van GN
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bassbitch Bekijk bericht
    Naar de schuilkelders! Anders is on the loose!

  10. #10

    Standaard

    In de laatste gitarre und bass stond een test van de freeway floyd, zal het even samenvatten:
    Plus:
    Geluid
    Resonantieeigenschappen (is dat sustain ??)
    Hout en hardware
    Afwerking
    Speelcomfort
    Verhouding prijs kwaliteit.

    Totaal conclusie:
    Godins amerikaanse canadese samenwerking lijkt met resultaat bekroond te zijn (tja duitse vertaling ik doe mijn best ), vooral als het om een goede prijs gaat.
    Ook voor de freeway floyd worden uitsluitend hoogwaardige componenten gebruikt.
    Op het punt van afwerking zitten ze op het hoogste niveau.
    De gitaar heeft eerste klas geluid/sound zoals les paul of of strat, goede schwingungseigenschaften (zou dat met de temelo te maken hebben) en een nauwkeurige omzetteing van dynamiek.

    Even nog wat dingen uit het praktijk stukje:
    Zeer hoog draag comfort.

    Hij heeft andere pu setting als de classic dus daar hoef ik niks over te melden.

    Overigens kwam de classic bij eerdere test er ook zeer goed uit, er kwam iets uit als " je zou een hogere prijs verwachten voor deze gitaar" flink hoger trouwens.

    Bij mij moet de freeway er trouwens ook nog komen. misschien binnenkort want er gaat weer wat in de verkoop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top