Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Madamp ???

  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Maar met een PA moet je daar wel op het podium mee kunnen spelen... toch?
    Dan kan je zelfs met het allerkleinste versterkertje bij wijze van spreken :-D :-D

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Maar met een PA moet je daar wel op het podium mee kunnen spelen... toch?
    Dan kan je zelfs met het allerkleinste versterkertje bij wijze van spreken :-D :-D
    Het is toch ook veel stoerder om in je kuip te staan met je champje , dan met een hele muur 4x12 kasten en een paar 100W versterkers zoals dat vroeger ging.

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Maar met een PA moet je daar wel op het podium mee kunnen spelen... toch?
    Dan kan je zelfs met het allerkleinste versterkertje bij wijze van spreken :-D :-D
    Het is toch ook veel stoerder om in je kuip te staan met je champje , dan met een hele muur 4x12 kasten en een paar 100W versterkers zoals dat vroeger ging.
    Als je in de kuip zou spelen (behalve in de zandbak dan :-D :-D :-D ) dan zou je de vraag niet stellen over een (very low budget) madamp

  4. #14

    Standaard

    dus ik kan tegen een drummer/gitarist/bassist op een repetitie tege op met dit ampie??
    clean maakt niet veel uit , kga er namelijk een van mn transistorampen laten staan, met a/btje ervoor

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bentium
    dus ik kan tegen een drummer/gitarist/bassist op een repetitie tege op met dit ampie??
    clean maakt niet veel uit , kga er namelijk een van mn transistorampen laten staan, met a/btje ervoor
    Ik denk niet dat je begrijpt wat we bedoelen, PA betekent dat je met een microfoon je geluid versterkt. Dan zou je dus ook je cleane geluiden kunnen versterken. Als jij in je oefenruimte PA hebt kan dat dus, anders hangt het erom....

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    stel dat je dit bouwt , in een combootje met 2x 12" speakers. Dan sta je toch wel steviger tegenover een hardmeppende drummer, denk ik? Of is dat verschil marginaal?

    @Gretsch6120: kheb nog een vraag over het gebooste 2de kanaal. Hoe zou je dit omschrijven, qua sound? Is de sound uit jouw amp vergelijkbaar met de samples op de site?


    Simon

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    zeer vergelijkbaar met de samples... je moet ervan houden....

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bentium
    dus ik kan tegen een drummer/gitarist/bassist op een repetitie tege op met dit ampie??
    clean maakt niet veel uit , kga er namelijk een van mn transistorampen laten staan, met a/btje ervoor
    Ik denk niet dat je begrijpt wat we bedoelen, PA betekent dat je met een microfoon je geluid versterkt. Dan zou je dus ook je cleane geluiden kunnen versterken. Als jij in je oefenruimte PA hebt kan dat dus, anders hangt het erom....
    ik weet wel goed genoeg wat een PA is hoor (ik heb namelijk zelf een klein PA systeempje )
    en nee, op ons repetitiekot hebben we niet echt een PA die in staat is dit goed te doen

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    350

    Standaard

    mijn eigenbouw-hotrod-sort-of-champ heeft een watje of 6-8 en komt prima boven een drummer uit.
    Speakers maken zoveel verschil, de efficientie verschilt enorm.

    eminence heeft zijn geweldige redcoat-series met een gevoeligheid van 103 dB en dat maakt van een klein versterkertje al een enorm monster!


    Fender Tele (3pup, hotrodded) / Thru-neck Tele => Boss SD-1 (mod)=> Zelfbouw hotrod-sort of-champ/ Cascode-Z-Deluxe

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top