Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Ruis????

  1. #1

    Standaard Ruis????

    Waarschijnlijk een achterlijke vraag, maar goed;

    Een vriend van me heeft laatst een Washburn X10 gekocht samen met een Roland nog wat versterker (kleintje met een stuk of 6 effecten.. weet het type niet meer) en als hij zijn tone helemaal uit zet, naar beneden draait dus, begint het ding enorm te ruizen. Dit komt ook vaker voor, en hij draait dan wat aan de knopjes en dan gaat het na een tijdje weer over.
    Volgens hem 'hoort dat zo' , die ruis als je de tone weg draait, en als het ding ruist zonder weggedraaide tone dan zegt hij dat ''ook dure gitaren dat soms hebben''

    Volgens mij is dat enorme onzin, maar mijn vraag is nu dus:
    ligt dat aan zijn gitaar (kostte 180 € dus het zal geen super ding zijn maar ruizen mag toch niet kunnen? ) of doet hij gewoon iets verkeerds?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    die gast moet eens een paar nieuwe potmetertjes gaan halen :-D
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  3. #3

    Standaard

    p-p-potmetertjes?


    vergeet niet dat ik een gitaar n00b ben (en die gast ook trouwens :razz: )

  4. #4

    Standaard

    de dingen die onder de knoppen zitten dat zijn potmeters, zullen wel versleten zijn of erg vuil, in het laatste geval wil contact spray soms ook wonderen doen.
    potmeters is niet alleen gitaar hoor in elke radio, versterker etc met draaiknoppen zitten ze.

  5. #5

    Standaard

    Hmm okay, maar hij heeft de gitaar net 1 maand ofzo :-D beetje kuttig ding als het nu al versleten is?

  6. #6

    Standaard

    terug naar de winkel dus!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeddyLee
    Hmm okay, maar hij heeft de gitaar net 1 maand ofzo :-D beetje kuttig ding als het nu al versleten is?
    Dat heb je met die goedkope 'el dumpo' planken Maar het mag daarom toch inderdaad niet kunnen, ff terug naar winkel en nieuwe potmetertjes in laten zetten. En omdat ie vrij nieuw is zou dat misschien nog wel eens onder 'service' kunnen vallen, maar dat ligt aan hoe fatsoenlijk die winkel is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    En.. ist ie al gemaakt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    905

    Standaard

    Vroeger een Washburn bas gehad (volgens mij de XB10), maar altijd als hij aktief stond, kwam Willem Ruis op de koffie. Ik heb een jaar later afscheid genomen van deze plank omdat het geluid k*t was geworden. Waarschijnlijk door de multiplex body. Dus heb ik hem maar ingeruild voor een Ibanez SDGR 800. Washburn was toen het nog in de fabrieken van Ibanez werd gemaakt, nog wel goed.

  10. #10

    Standaard

    Die gast gaat hem volgende week naar de winkel terugbrengen (of bellen ofzo..) ben benieuwd.... hij ruisde volgens hem trouwens NIET in de winkel, maar wel meteen thuis.
    En echt, als je de tone naar beneden zet maakt het ding me toch een kut lawaai :-D

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top