Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard waarschijnlijk weer een rackgebruiker erbij!!

    He, ik zit er al een tijdje aan te denken om over te gaan op een rack.
    Nu heb ik er helemaal geen verstand van en als je gaat zoeken krijg je zoveel info in 1 x.
    Ik wil dus een rack maken met i.e.g een pre-amp en een poweramp.
    Ik weet wel dat ik een el34 poweramp wil met bv 2x50w(meer is niet nodig).
    Ik zoek een geluid dat in de richting komt van bv guns n roses/darkness en meer vergelijkbare bands.
    Welke combo van pre en poweramp moet ik dan ongeveer gebruiken(weet wel dat het dan bv gee triaxis+mesa 20:20 wordt).
    Ik heb al een multieffect voor chorus/delay enz, maar kan ik met een midicontroller(fcb50 van boss) de pre-amp en multieeffect aansturen zodat een preset bv chorus is op multi en clean op pre-amp???
    Laatste vraag>om het financieel op te bouwen wilde ik eerst een poweramp kopen, maar kan ik dan mijn jcm900 als pre-amp gebruiken??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Standaard

    ik zou mijn JCM900 als power-amp gebruiken



    maar ja.... wie ben ik :-(





  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Heb ik ook aan gedacht, maar dat ding heeft 5881 buizen en wil graag el34.
    De meeste pre-amps hebben 12ax7 en deze ook vandaar mijn redenering om hem als pre-amp te gebruiken tot dat ik een goede preamp heb

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2003
    Locatie
    De Stad aan de Schelde, Belgie
    Berichten
    126

    Standaard Re: waarschijnlijk weer een rackgebruiker erbij!!

    Zucht... wat is dat de laatste tijd toch met die racks ? Iedereen lijkt er één te willen, terwijl ze eigenlijk niet goed weten waarom - als ze al weten wat het allemaal precies inhoudt. En dan gewoonlijk voor een geluid dat je met een goeie buizenbak en één of twee pedaaltjes ook zou kunnen hebben (nu ook weer: Guns n' Roses, Darkness....)
    Toch maar antwoorden:

    > Welke combo van pre en poweramp moet ik dan ongeveer gebruiken ?
    Marshall JMP-1 en EL34 50/50 ?

    > Ik heb al een multieffect voor chorus/delay enz, maar kan ik met een
    > midicontroller(fcb50 van boss) de pre-amp en multieeffect aansturen
    > zodat een preset bv chorus is op multi en clean op pre-amp???
    Ja, dat kan.

    > Laatste vraag: om het financieel op te bouwen wilde ik eerst een
    > poweramp kopen, maar kan ik dan mijn jcm900 als pre-amp
    > gebruiken??
    Ja, maar de meesten beginnen met de preamp.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 juli 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    661

    Standaard Re: waarschijnlijk weer een rackgebruiker erbij!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nla0079
    Zucht... wat is dat de laatste tijd toch met die racks ? Iedereen lijkt er één te willen, terwijl ze eigenlijk niet goed weten waarom - als ze al weten wat het allemaal precies inhoudt.
    Tja inderdaad ja. Ik moet zeggen, ik zit ook altijd wel een beetje zijdelings naar racks te kijken, omdat het er toch allemaal wel cool uitziet. Maar mij weerhoudt het er nog even van, omdat ik het gevoel dat het ook tot zijn recht moet komen in wat je ermee doet. Als je in een coverband speelt met 2 shows per week, dan is het wat anders als dat je thuis zit te hobby-en. Ik zit een semi-profi rockband, met afentoe eens een show in een jongerencentrum of een lokaal festival. Héél soms eens een goede support (zoals De Dijk of Kane) maar dat houdt het vooralsnog wel mee op. Voor mij is het dus gewoon niet nuttig...

    Maar goed, je weet nooit haha! GAS kruipt waar het niet gaan kan....

  6. #6

    Standaard

    gitaarspelen doe je toch voor het grootste deel voor je eigen plezier. in mijn geval is het ook niet nuttig om een rackje te kopen, maar ik heb er wel mijn geluid in gevonden, en iedere keer als ik speel klinkt dat weer heerlijk, dus why not, daar speel ik voor.

    Tsja, en dat ie nou in de band OOK lekker klinkt :-p kan ik ook niks aan doen :razz:
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2002
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    390

    Standaard

    Zucht... wat is dat de laatste tijd toch met die racks ? Iedereen lijkt er één te willen, terwijl ze eigenlijk niet goed weten waarom - als ze al weten wat het allemaal precies inhoudt.
    >ja ik ben weer zo'n idiooit.Heb in de jaren heel wat combo's,topsenz gehad en vind het tijd voor iets anders en heb nog nooit rackgear gehad.
    En het lijkt me leuk om dan zelf je geluid samen te stellen>je kiest de voor jou perfecte preamp en de juiste poweramp en dan evt uitbreiden.

  8. #8
    vinni
    Guest

    Standaard

    Er zijn gitaristen die prima hun geluid kunnen vinden in een head+cab of een combo. Er zijn er die met name de vele mogelijkheden van een rack weten te waarderen. Een rack heeft het voordeel dat je voor elk component het beste naar jou smaak en portemonnaie kan selecteren. Ook wat bij jou stijl past. Maakt niet uit wat je kiest als jij er maar gelukkig mee bent.

    Ik heb een combo gehad (meerdere) een head met 4X12 cab, en sinds een maand of 8 een rack. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik graag stereo wilde spelen gezien de beperkte bezetting van mijn band. Wilde graag een breed en gevarieerd geluid. Er zullen ongetwijfeld lieden zijn die dan zeggen dat je daar geen rack voor nodig hebt of dat het allemaal in je vingers zit.
    Dat geloof ik allemaal wel maar IK vind dat ik daarvoor een rack met alle bijkomende voordelen voor nodig hebt.

    Om even in te zoomen op jou topic:
    Ik heb zelf ook een 2X50 watt EL34 eindversterker, namelijk een VHT 2/50/2. Deze staat toch wel bekend als een topversterker. T.a.v de preamp....Da's wat lastiger. Er zijn vele mogelijkheden. Eerst moet je weten hoeveel kanalen je wilt en wat voor geluid. Kijk ook eens naar je budget. Zo is een E530 preamp van ENGL voor ca. 500 euro te krijgen. Deze is naar mijn mening zeer goed voor het rauwe rockgeluid. De ENGL E570 heeft veel meer mogelijkheden en is goed met midi te besturen. Deze 4 kanaals preamp kost dan ook 1450 Euro. Het geluid is wat gepolijster dan de E530. Maar als de E530 JOU geluid is, dan is de keuze niet zo moeilijk. Er zijn vele preamps. Zo heb ik nu mijn E530 gedumpd voor een Groove Tubes Trio preamp uit 1992. Gewoon omdat IK die beter vind klinken. Tweedehandsje voor amper Eur 500.

    Hoop dat je dr wat aan hebt.

    Groet en succes met je rack,
    Vinni

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2002
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    703

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roadkill
    ik zou mijn JCM900 als power-amp gebruiken



    maar ja.... wie ben ik :-(
    Ben je dat ding nog steeds niet kwijt???????

    Pruts je nog steeds met dat Line7 spul??

    Ik denk dat het een bedoeling heeft dat je de JCM 900 nog steeds hebt :-D

    Had ik al opnames gehoord die je met de line7 gemaakt hebt??
    Of alleen die goeie nog maar waar de JCM 900 in voorkwam??
    Heins custom, Jackson SL1 amber burst, Charvel Spectrum black, Charvel Spectrum blue, Taylor CE114, Charvel 150SC, Yamaha FG-300 Morley PWB '70, RMC1, MXR CC delay, MXR Tremolo, Boss PS-3, Boss GE-7 (2x), tcE HOF, Marshall JCM800 2210, Marshall JCM800 2203, Marhall 8080, Marshall 8040, 2x12 open back cabinet custom made by Jurjen

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Standaard

    nee hoor, heb een paar weken geleden mijn JCM900 verkocht ....

    en ik speel nog steeds op Line6 (inmiddels wel via een MESA buizen bak)

    Heb trouwens net een Rocktron Chameleon aangeschaft .... 'es kijken of dat wat is


    En op de website staan samples van de laatste CD, opgenomen met, jawel, een Line6 POD Pro :wink:





 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top