Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: strat: de keuze?

  1. #1

    Standaard strat: de keuze?

    Hello,

    Ik ga me volgende maand een nieuwe gitaar kopen via één van de Duitse online-winkels

    nu zit ik met een keuze waar ik niet uit geraak:

    1)J.Vaughan strat: (tex-mex single's)

    2)Deluxe players strat: (vintage noiseless single's en 7standen schakelaar)

    3)Powerhouse strat: (noiseless single's en 12db midboost)

    4)Deluxe strat HSS: (HSS tex-mex)

    andere opties zijn:

    1)een standaard strat kopen en zelf zoeken naar de juiste mods

    2) maar ineens een usa-strat kopen en modden (het verschil waard met een mim exemplaar?)

    Ik weet dat er al verschillende keren dergelijke vragen gesteld zijn (srry dude's) maar mss heeft iemand hier één van onderstaande modellen en ben ik al een stuk verder op weg...

    ik vraag me ook af met welke je de meeste richtingen uit kan?

    mijn versterker is een blues junior

    ik hou van verschillende sounds, mijn favo: SRV, zolang het maar blues/rock is

    greetz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Mijn advies: koop GEEN nieuwe gitaar, maar koop een goede 2de hands Amerikaanse strat en zoek de juiste elementen erbij. Fender Texas Specials bijvoorbeeld.

    Ga naar een grote zaak en probeer zoveel mogelijk uit, dan weet je in welke richting je het zoeken moet.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2004
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    12

    Standaard

    idd zou ik ook doen. Een goede tweedehandse en dan andere PU's erin zetten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2004
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    243

    Standaard

    ik heb een deluxe besteld , maar als je budget iets hoger is , kijk eens naar een zelfbouw ...
    Te koop :

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rock n' sad
    ik heb een deluxe besteld , maar als je budget iets hoger is , kijk eens naar een zelfbouw ...
    ik heb een budget van 1000euro, maar die deluxe is megaknap

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Het land van 1000 tetten
    Berichten
    3.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Letsgo21
    ik heb een budget van 1000euro, maar die deluxe is megaknap
    Met 1000 euro kun je VEEL betere gitaren kopen dan die gitaren die je in dat lijstje hier boven heb opgesteld. Tweedehands kun je makkelijk aan een MusicMan Silhouette (Special) komen. Dat is gewoon meer strat dan Fender :lol: (Serieus)
    TE KOOP: KOCH MULTITONE 50W (+FLIGHTCASE met logo) E850 | RMC3 wahwah G. Teese E200 | GIBSON RD CUSTOM uit '78. zie marktplaats of PM VOOR MEER INFO.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stevelukather
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Letsgo21
    ik heb een budget van 1000euro, maar die deluxe is megaknap
    Met 1000 euro kun je VEEL betere gitaren kopen dan die gitaren die je in dat lijstje hier boven heb opgesteld. Tweedehands kun je makkelijk aan een MusicMan Silhouette (Special) komen. Dat is gewoon meer strat dan Fender :lol: (Serieus)
    Je kunt zoveel goede gitaren kopen voor 1000 euri, maar Letsgo21 heeft al in ieder geval 1 keus gemaakt; een Fender Stratocaster.
    En ik kan me dat heel goed voorstellen. Een instrument moet iets met je doen. Als je helemaal wild bent van een Fender Stratocaster, dan moet je een Fender Stratocaster kopen. De vraag is; welke?

    En nogmaals, probeer er gewoon een zooi uit, want er kan veel verschil in zitten. En zet er goede elementen in (als die er al niet in zitten).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #8

    Standaard

    idd, er kunnen nu wel honderdduizend strat-klonen zijn die vele male beter zijn voor hetzelfde geld maar een fender strat blijft toch iets hebben.


    vinnik dan.
    :-D

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stevelukather
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Letsgo21
    ik heb een budget van 1000euro, maar die deluxe is megaknap
    Met 1000 euro kun je VEEL betere gitaren kopen dan die gitaren die je in dat lijstje hier boven heb opgesteld. Tweedehands kun je makkelijk aan een MusicMan Silhouette (Special) komen. Dat is gewoon meer strat dan Fender :lol: (Serieus)
    Je kunt zoveel goede gitaren kopen voor 1000 euri, maar Letsgo21 heeft al in ieder geval 1 keus gemaakt; een Fender Stratocaster.
    En ik kan me dat heel goed voorstellen. Een instrument moet iets met je doen. Als je helemaal wild bent van een Fender Stratocaster, dan moet je een Fender Stratocaster kopen. De vraag is; welke?

    En nogmaals, probeer er gewoon een zooi uit, want er kan veel verschil in zitten. En zet er goede elementen in (als die er al niet in zitten).

    idd, dat is de enige keuze die ik er kan in maken :lol: ops:


    btw, speelt iemand van jullie met lace-pups (gelijk welke soort)???

  10. #10

    Standaard

    Ik heb net een nieuwe Amerikaanse Stratocaster gekocht.
    Gewoonweg een super gitaar. En niets kan op tegen de stratocaster

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top