Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard HELP ! Ik kan geen keuze maken tussen drie 'jazz'gitaren

    Beste mensen,

    Ik heb het gemunt op drie jazzgitaren.

    1. Epiphone Joe Pass Emperor II
    http://www.epiphone.com/default.asp?...CollectionID=1

    2. Ibanez AF105
    http://www.ibanez.co.jp/world/produc..._NT_a_e_u.html

    3. Ibanez AF105F http://www.ibanez.co.jp/world/produc..._NT_a_e_u.html

    Ik heb op t internet reviews gelezen, meningen verschillen daar.. maar Joe Pass vinden mensen te gek klinken voor de prijs.

    Ik heb de Joe Pass gespeeld en Ibanez AF105F (met een minihumbucker in de brugpositie).

    Ik kan m'n keuze niet maken... welke gitaar kan ik beter nemen? Welke is kwalitatief beter?

    De eigenaar vertelde dat de Ibanez AF105 met humbuckers meer geluidsmogelijkheden heeft dan het AF105F model. Dus waarschijnlijk valt die AF105F dan af..

    Ik wil deze gitaar later ook upgraden met betere humbuckers..

    Maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken.. wie kan me hierbij helpen?
    Jazz = Kunst

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    4e optie misschien en wellicht goedkoper. Een Yamaha AEX 500. 1 element maar wel een equalizer waarmee aardig wat mogelijk is. Die 3 die je post ken ik niet, of althans, nooit op gespeeld, die Yamaha wel en wat mij betreft is dit een heel erg puike betaalbare jazzgitaar. 2e hands moet die voor 300 euro zeker wel te regelen zijn.

  3. #3

    Standaard

    Dankje voor de tip.. hij ziet er zeker niet slecht uit.. lijkt veel op die Ibanez AF105F, met een minihumbucker vast aan de hals..

    Die drie wat ik gepost heb zijn in de winkel zo rond 650 gemiddeld...ikweet niet.. ik zie niet veel 2e handse jazzgitaren op i-net NL...
    Jazz = Kunst

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 november 2004
    Locatie
    Het land van 1000 tetten
    Berichten
    3.315

    Standaard

    Zie, de 105F heeft een floating element waardoor er minder snel gaat feedbacken. Je moet zelf maar oordelen of je er genoeg geluiden uit kan knijpen.
    TE KOOP: KOCH MULTITONE 50W (+FLIGHTCASE met logo) E850 | RMC3 wahwah G. Teese E200 | GIBSON RD CUSTOM uit '78. zie marktplaats of PM VOOR MEER INFO.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de Joe Pass gehad, heel leuk gitaartje voor die prijs, deze deed alles wat ik aan ervaring met Epiphone's had teniet..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb beide ibbi's geprobeerd en uiteindelijk degene met de 2 humbuckers genomen omdat deze inderdaad "veelzijdiger" is, achteraf
    had ik daar wel een beetje spijt van omdat degene met de minihb bij de nek beter klinkt (meer akoustisch) en ik toch meestal (lees:altijd) op de nek positie speel
    mijn excuus was wel dat 1 van de potmeters gaar was op de andere ibbi
    en dat deze op zich ook heel goed klinkt :wink:

  7. #7

    Standaard

    Hahaha.. verkoop em aan mij dan voor een goede prijs.. dan kan je die andere halen
    Jazz = Kunst

  8. #8

    Standaard

    ik heb nog een dearmond x-155 (by guild) te koop, al aardig wat biedingen maar als je er over wilt gaan laat het me dan maar weten. 600 euro met koffer ? Een pak beter dan de epiphones, guitar player magazine heeft ze ooit eens vergeleken, en de dearmond x-155 kreeg editor's pick award. Worden niet meer gemaakt omdat de koopcijfers van de echte guilds teveel daalde. Mocht je geinteresseerd zijn laat maar iets weten. Foto's staan op gitaarmarkt.nl en reviews op harmony-central. :wink:

  9. #9

    Standaard

    Hallo,

    Allebei mijn jazzers hebben een floating pick-up aan de hals (Gretsch Synchr.Junior en Washburn HB15). Ik heb een voorkeur voor dit soort elementen omdat dit een mooier accoustisch karakter geeft en idd iets minder feedback (trilling van het bovenblad heeft geen invloed meer). Voor wat veelzijdigheid gebruik ik mijn VOX modeller zodat ik niet verlegen zit om een 2HB config.
    Ik heb onlangs de Ibbi 105 en 105F naast elkaar kunnen testen waarbij naar mijn smaak wederom de 105F het mooiere geluid bood. (Is natuurlijk ook een kwestie van smaak).

    Veel plezier met testen,
    Greetz,
    Bert.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    kijk onder je bed hoer!
    Berichten
    62

    Standaard

    ik zou voor een es335 type gaan, klinkt veel meer jazz dan deze gitaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top