Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    227

    Standaard Vox AC30CCH/Orange AD30HTC/ of toch iets anders??

    Na anderhalf jaar met een cuubje te hebben geploeterd heb ik wel zin om een nieuwe versterker te kopen, ook omdat ik in de toekomst graag in een bandje wil. Hierbij zit ik alleen wel ernstig te twijfelen tussen de twee onderstaande versterkers. Er zit namelijk ook nogal wat prijsverschil in.

    Even uitgaande van MP prijzen betaal ik voor de Vox set voor de top 799,- en voor een 4x12 kast 499,-, dus samen 1298,-.
    Voor een Orange setje betaal ik 1079,- voor de top en voor een 2x12 kast 589,- = 1668,- samen. En in het geval van een 4x12 kast (799,-) samen 1878,-

    Voor zover ik weet zitten er hier in de buurt geen winkels die Orange hebben dus qua testen zal ik dan een behoorlijk eind moeten rijden.
    Ik wil er vooral classic rock mee gaan spelen (Hendrix, Kravitz, Zep, Aerosmith). Als gitaar heb ik een Dean Evo special select met een JB in de brug en een '59 in de neck. Later moet hier nog een stratje bijkomen.

    Of moet ik misschien toch voor een Marshall ofzo gaan?? Wat denken jullie dat de beste optie is? Wat zijn de grootste verschillen van een 2x12 kast t.o.v. een 4x12? Zo'n 4x12 van orange wordt mij toch wel aardig duur..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik ben een liefhebber van het Orange-geluid EN van het Vox-geluid. Ik heb vrij recentelijk voor dezelfde keuze gestaan en ik heb mijn keuze laten vallen op de Vox, omdat ik het geluid daarvan door en door ken (heb er al een) en toch ook omdat ik het prijsverschil wel heel erg groot vind. Dit gezegd hebbende moet ik er aan toevoegen dat de Vox met blue alnico's meteen 500 euri duurder is dan de uitvoering met (?). De 4x12 Vox-kast heb ik nog niet gehoord.

    Afgaande op jouw versterkerkeuze kan ik me voorstellen dat je je heil ook zou kunnen gaan zoeken in de 'oudere' Marshall-types.

    Een ritje naar Feedback (Rotterdam) zou voor jou geen verkeerde optie zijn, want er zijn nog veel meer versterkers die zouden kunnen bevallen en die anderen je straks zullen aanbevelen

    Kun je ze in ieder geval allemaal even uitproberen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    uh, makkelijk toch. koop een voxac30cc combo en een tele. dan ben je van mijn part klaar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    uh, makkelijk toch. koop een voxac30cc combo en een tele. dan ben je van mijn part klaar.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Da's een aardig budget om nieuwe spullen te kopen als je nog niet eens in een band zit

    Anyway: qua constructie heeft de Vox absoluut een streepje voor op de Orange en al helemaal voor die prijs. Neem een kijkje op het technische deel van het Orange forum en je begrijpt wat ik bedoel.
    De Orange heeft wel een erg lekker 'classic rock' scheurkanaal, echt super. Maar koop je de Vox met één of twee pedaaltjes.... ben je nog steeds goedkoper uit.

    Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was eerst voor iets veelzijdigs tweedehands kijken als een Marshall DSL50 of TSL60 of zo. Ben je een stuk goedkoper uit, ben je waardevaster als je 't weer wil verkopen want wie weet wil het bandleven helemaal niet zo van de grond komen en wil je straks van je nieuw gekochte versterker af. Ben je een hoop geld armer....
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    das weer wel waar ja seymour. sluit me daar bij aan. maar koop toch ook maar een tele. :wink:

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
    Da's een aardig budget om nieuwe spullen te kopen als je nog niet eens in een band zit
    Klopt als je er goed over nadenkt is het natuurlijk een hoop geld. Maar ik denk maar zo veel mensen geven het uit aan hun vakantie en aangezien ik enkele jaren al niet meer ben geweest doordat ik het best druk heb.. Ook rijden veel leeftijdgenoten hier rond in auto's die een jaarloon kosten dan denk ik van dat is pas een manier om je geld snel kwijt te raken.
    Ik heb één keer meegespeeld met een bandje en dat vond ik leuk, maar dat werd helaas niks dus nu ben ik nog steeds op zoek.

    Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was eerst voor iets veelzijdigs tweedehands kijken als een Marshall DSL50 of TSL60 of zo. Ben je een stuk goedkoper uit, ben je waardevaster als je 't weer wil verkopen want wie weet wil het bandleven helemaal niet zo van de grond komen en wil je straks van je nieuw gekochte versterker af. Ben je een hoop geld armer....
    Wat moet zo'n Marshall 2ehands ongeveer kosten, en is dat dan een combo of top?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    TSL is er als combo en als Top. Een tweedehands TSL602 combo (2x12 speakers) doet ongeveer 750-800, een DSL is er wel als combo (40 watt), maar de 50 en 100 zijn alleen als top verkrijgbaar. de 50 gaat voor 650-700, momenteel staat er een 50 inclusief kast voor 800 op speurders.nl, maar de vraagprijs is al geboden...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Wat vullen we elkaar lekker aan hè ?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    De AC30CC2 die ik had besteld zou 3 maanden op zich laten wachten. Op zich geen probleem, want ik moest toch nog eerst het 1 en ander verkopen om aan het geld te geraken.

    Word ik net doodleuk gebeld dat IE AL BINNEN IS!!!!!! En het is amper drie weken geleden dat ik 'm heb besteld!
    EN IK MIS NOG 250 euri!!!!!!!!!!

    Gotverdergotverrdomme.......




    TE KOOP: Fender Performer 1000
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top