Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Wat is een goede allround gitaar?

    Hai Mensen,

    Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat ik een nieuwe gitaar wil gaan kopen en ben daarvoor ook bereid om ongeveer 1500 euro uit te geven.
    Ik wil graag een gitaar voor allround gebruik, ik moet er mee kunnen rocken maar ook clean moet de gitaar functioneel zijn.
    Floyd-rose of een beter systeem is "vereist"

    Mijn voorkeur (als ik geld teveel zou hebben) zou denk ik uitgaan naar een PRS of Musicman gitaar, dat geluid licht mij meer dan BV Les Paul waar ik niet veel mee heb.
    Echter liggen deze merken niet in het budget.

    Anderzijds wil ik ook niet meer van die kopieen, die heb ik nu een aantal gehad en daarmee ben ik nu wel klaar.
    Ik wil echt een goede gitaar met niet al die "kinderziektes" die je hebt met een goedkope gitaar doordat er op het materiaal is bezuinigd.
    Denk aan dingetjes als slechte fretten, bagger electronica ed.

    I know, ik ben wat aan de kieskeurige kant maar wellicht dat iemand mij een beetje in een richting kan duwen.

    Nog 1 vriendelijk verzoek, ga niet elkaars adviezen veroodelen, daardoor wordt het er niet duidelijker op!

    Groet van Erik.

  2. #2

    Standaard

    Ik zou Blade eens testen als ik jou was. Geen Floyd Rose, maar wel een killer sound
    Zion Pikasso, Gibson LP Classic =>Marshall JMP-1=>Peavey Classic 50/50

  3. #3
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Tweedehands kan je soms nog wel 's een PRS vinden. Miss is Godin wat voor je? Of de MC6 van Bo-el?
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2003
    Locatie
    Haarzuilens
    Berichten
    436

    Standaard

    Tja..

    Ik zou wel een Ibanez RGT willen adviseren. Die dingen zijn echt wel veelzijdig, hebben een Floyd(-achtige) brug, en zijn echt supervette gitaren.

    Check die RGT3020:



    "Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and it was dancing
    naked on a harpsichord singing "The Cunning Plans are here again!"." - Ebenezer Blackadder

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Ik zou zoeken naar een duurdere Jackson/ Charvel
    Volgens mij helemaal jou gitaar....

    Of denk anders idd aan Ibanez/Carvin/Hamer/Kramer
    keus genoeg denk ik zo....

    *edit* anders kun je er bij shamray ook een custom laten maken *edit*
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    voor een jackson achtige superstrat ben je bij shamray helaas iets meer kwijt dan 1500 euro (ongeveer 2500 dollar nl, all included, kheb het even berekend aldaar).

    een goeie is een ibanez, zoeentje als dat AART heeft, kweet de naam even niet.

    ouwe charvels zijn goed

    als je een 2ehands jackson soloist vind voor 1500/1600 euro: DOEN gewoon (soms HEEl soms zie je die)

    carvin is ook goed te doen.

    ouwe hamers, als je ze vinden kan.

    of zoeken naar een 2ehands MM Axis met floyd. man, die dingen klinken echt super, en spelen ook kheel goed.

    kortom, ff snel de merken:

    charvel, jackson, ibanez (carvin en hamer ook wel n beetje).

    oh ja. ESP natuurlijk ook he.



    deze vind ik zelf ook echt superb (als je even alleen kijkt naar de specs).

    imo is nog beter de gibson M3 of de U2. als je die vinden kan (ik weet er wel eentje btw) gewoon kopen die hap. de U2 heeft 1 hum, 2 singles, en schaller brug. oh ja, en ebben toets, poplar body. klinkt heel lekker. heeft overigens de 60 slim taper hals (weet je dat maar).

    de M3 heeft 2 hums 1 single, en de hums zijn single te schakelen. ook schallerbrug, maar de m3 heeft beetje onconventionele bodyvorm...

    oh ja, sommige ibanezzen hebbben Piezo in de brug. als je die vinden kan voor je budget, gewoon DOEN. echt topdingen zijn dat.

  7. #7

    Standaard

    Wat ik niet snap is dat iemand "allround" zegt tegen iets dat duidelijk een metal/hardrock gitaar is.

  8. #8
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Musicman dan? Zeer allround lijkt mij!
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #9

    Standaard

    +1 voor jou

    Het is ook misschien niet helemaal duidelijk omschreven.
    Ik wil er goed rock op kunnen spelen, maar hij moet ook functioneel zijn om andere dingen mee te kunnen doen.
    En heel veel lauter rock gitaren zijn clean bv niet geweldig.
    Dat bedoel ik er meer mee.

    Grt Erik.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
    Wat ik niet snap is dat iemand "allround" zegt tegen iets dat duidelijk een metal/hardrock gitaar is.
    sinds wanneer is de aanwezigheid van een Floyd gelijkgesteld aan 't zijn van een metalgitaar? :-?

    Ik zou voor deze jongen gaan:


    Zeer veelzijdig, en die nieuwste Ibanez trems vind ik nog beter dan de originele Lo Pro Edge (die al beter was dan een echte Floyd Rose).
    €1089 bij die Duitse zaak, en evt een pickup change (setje Seymour Duncan JB/Jazz) en je bent klaar.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top