Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2004
    Locatie
    België
    Berichten
    1.065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
    Je kan ze nieuw kopen
    heb je niet goed gelezen ofzo? die reissues zijn stukken minder dan die ouwe exemplaren....(nog wel goed ofzo, maar toch niet helemaal t ouwe werk)
    waar staat dat de topicstarter een oude set wil ?

  2. #12

    Standaard

    Had in 1980 een Gibson the Paul gehad met Dirty Fingers elementen.
    Dat ding gaf echt een mooi vol geluid, heb eigenlijk best spijt dat ik die gitaar toendertijd verkocht heb.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enterprice
    Had in 1980 een Gibson the Paul gehad met Dirty Fingers elementen.
    Dat ding gaf echt een mooi vol geluid, heb eigenlijk best spijt dat ik die gitaar toendertijd verkocht heb.
    En een goede vriend van me had rond dezelfde tijd eveneens een The Paul met Dirty Fingers elementen. En hij, toch een jongen van de wrede sound, heeft ze er met een bijna satanische glimlach uitgeflikkerd om ze te vervangen door iets dat veel beter klonk.


    En 250 euri voor een echte originele blabla........
    Tegenwoordig betalen ze voor alles wat ouder is dan 25 jaar grof geld. Als ik iedere door mezelf gedraaide drol had geplastificeerd destijds, dan was ik nu stinkend rijk.





    Persoonlijk heb ik geen slechte herinneringen aan de Dirty Fingers PU's hoor, maar ik vond mijn Maya SG ook ENORM VET klinken.......
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2002
    Locatie
    Nieuw Vennep
    Berichten
    3.738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NeeraDJ
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
    Dat is wat Big Al van het Les Paul Forum over de dirty fingers schrijft. het is een eind jaren 70 pup met behoorlijk wat output (rond de 16kohm)
    Over het algemeen worden ze beschouwd als slechte pups.
    Als je vet wilt maar nog steeds goede tone zou ik voor de 500T gaan.

    Succes
    Ik weet niet uit welke plee jij deze onzin hebt gevist. Slechte pups? Ik meen een jaar geleden van een gitaarbouwer in Duitsland te hebben vernomen dat die dingen voor 250 dollar a piece gingen (de originelen)! Beetje duur voor "slechte pups" vind je niet? Hoe vaak heb jij overigens gehoord dat ze slecht zijn want je hebt deze pups zeker niet zelf gehoord. De Dirty Fingers zijn overigens rond de 14k. Ik heb zelf een origineel setje en ze klinken geweldig! Waarom denk je dat Gibson met reissue van deze elementen is gekomen? (al klinken die net niet zo goed als de oude). De 500T vond ik magertjes vergeleken met dit element, erg schel en korrelig.

    Ik weet nog dat ik een Bill Lawrence voor mn V had gekocht en die er in liet zetten, die gozer die het erin zette probeerde me nog te overtuigen dat ik deze er absoluut weer in moest hebben. Ik vind het raar dat je een andere pup hierboven aanraadt terwijl je het element niet eens kent
    Chill even man!

    Ik pretendeer nergens ze zelf gehoord te hebben, op het LP Forum worden de Dirty Fingers nou niet bepaald geroemd om hun vintage sound. Het heeft dan ook niet met de Les Paul sound te maken, het zijn gewoon scheurmonsters, niet meer niet minder.
    Er zijn betere...

    Of ben je zo'n nerd die alles wat oud is goed vind
    En idd de topic starter heeft nergens aangeven dat hij originele DF's wil en de reissues wordt nergens als goed beschreven.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2005
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    136

    Standaard

    De topic starter spreekt :" Ik heb alleen in deze topic al meer positieve reacites gehad dan negatieve, bovendien ben ik op zoek naar iets wat flink scheurt maar niet schel of iel klinkt, als ik alles goed begrepen heb wat hier gepost is zijn die " Dirty Fingers " the right choice .
    IK ben idd niet op zoek naar de oude D fingers .
    Ik ben ook van mening dat de reisue's niet veel zullen verschillen van de oude, anders zouden het geen reisue's zijn dacht ik .
    Verder kosten ze geen 250, - maar 139,- euries ........

    Als alle info klopt over deze vieze vingers dan heb ik mijn brug element al bepaald, iemand nog een id welke hals elemnet hier goed bij past ?

    Ik dacht aan een burstbucker pro ? "

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2002
    Locatie
    Nieuw Vennep
    Berichten
    3.738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bullseye
    Ik dacht aan een burstbucker pro ? "
    Heb zelf BB pro's in mijn LP zitten en ik vind ze waanzinnig. Maar persoonlijk vind ik het een vreemde combi. De DF's hebben 2x zoveel output en de BB pro heeft een zeer vintage sound. Klinkt clean ook fantastisch.
    Je zou het kunnen uitproberen bij NM. Daar hebben ze zo'n LP waarin je verschillende pups kan proberen. Misschien hebben de DF's ook zodat je je combi kan uitproberen.

    Overigens een BB pro in de brug scheurt ook waanzinnig en klinkt verre van iel of schel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bullseye
    Ik heb alleen in deze topic al meer positieve reacites gehad dan negatieve, bovendien ben ik op zoek naar iets wat flink scheurt maar niet schel of iel klinkt, als ik alles goed begrepen heb wat hier gepost is zijn die " Dirty Fingers " the right choice .
    Ik zou als ik jou was nog maar eens wat meer leeswerk verrichten op het Lespaulforum.com. Daar zijn ze helemaal niet zo te spreken over de Dirty Fingers. Daar zitten de échte kenners :wink:

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
    Chill even man!

    Ik pretendeer nergens ze zelf gehoord te hebben, op het LP Forum worden de Dirty Fingers nou niet bepaald geroemd om hun vintage sound. Het heeft dan ook niet met de Les Paul sound te maken, het zijn gewoon scheurmonsters, niet meer niet minder.
    Er zijn betere...
    Dus wat jij zegt is: Ik heb ze nooit gehoord, maar omdat ik een paar man heb horen zeggen dat ze slecht zijn dan zal ik maar posten dat ze over het algemeen beschouwd worden als slechte pups . Ik denk niet dat je de topicstarter hiermee motiveerd, eerder demotiveerd en dat over iets waar je helemaal geen ervaring mee hebt. Ik meen nergens te hebben gelezen dat de topicstarter een vintage sound zoekt? Ik vind het ook heel merkwaardig dat jij WEET dat er betere pups zijn terwijl je het zelf nooit hebt gehoord :lol: . Iemand met een beetje verstand van elementen zou weten dat "beter" niet bestaat in dit aspect van de gitaar, omdat het heel subjectief is. Waarom ik hier zo fel op reageer? Jij verspreidt valse informatie met dit soort opmerkingen.

    Of ben je zo'n nerd die alles wat oud is goed vind
    Nou nee, I just call 'em as I see 'em. And you clearly didn't see anything :wink:
    En idd de topic starter heeft nergens aangeven dat hij originele DF's wil en de reissues wordt nergens als goed beschreven
    Jij had het schijnbaar over de originele DFs als ik je eerste post zo lees, ik reageer daarop
    '98 CS Jackson KE2 USA
    '87 Gibson Flying V Designer
    Fender Stratocaster

    VHT Ultralead
    Marshall 2x12 vintage
    Bogner 1x12 Shiva cab; Classic Lead 80

  8. #18

    Standaard

    Ondervinding is de beste leermeester dus lijkt mij het beste dat Bullseye die Dirty Fingers eerst in het echt uitprobeerd.
    Probeer een zaak te vinden waar ze toevallig een gitaartje hebben staan waar die elementen opzitten.
    Op mijn the paul klonken ze toendertijd best lekker maar ik gebruikte die gitaar alleen voor het scheurwerk.
    Maar smaken verschillen nu eenmaal en wat de een goed vind hoeft voor een ander niet te gelden.
    Ik zelf zou een element nooit blind kopen maar toch even zelf uitproberen als je de kans krijgt.

  9. #19

    Standaard

    Ondervinding is de beste leermeester dus lijkt mij het beste dat Bullseye die Dirty Fingers eerst in het echt uitprobeerd.
    Probeer een zaak te vinden waar ze toevallig een gitaartje hebben staan waar die elementen opzitten.
    Op mijn the paul klonken ze toendertijd best lekker maar ik gebruikte die gitaar alleen voor het scheurwerk.
    Maar smaken verschillen nu eenmaal en wat de een goed vind hoeft voor een ander niet te gelden.
    Ik zelf zou een element nooit blind kopen maar toch even zelf uitproberen als je de kans krijgt.

  10. #20

    Standaard

    Ondervinding is de beste leermeester dus lijkt mij het beste dat Bullseye die Dirty Fingers eerst in het echt uitprobeerd.
    Probeer een zaak te vinden waar ze toevallig een gitaartje hebben staan waar die elementen opzitten.
    Op mijn the paul klonken ze toendertijd best lekker maar ik gebruikte die gitaar alleen voor het scheurwerk.
    Maar smaken verschillen nu eenmaal en wat de een goed vind hoeft voor een ander niet te gelden.
    Ik zelf zou een element nooit blind kopen maar toch even zelf uitproberen als je de kans krijgt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top