Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    Ondervinding is de beste leermeester dus lijkt mij het beste dat Bullseye die Dirty Fingers eerst in het echt uitprobeerd.
    Probeer een zaak te vinden waar ze toevallig een gitaartje hebben staan waar die elementen opzitten.
    Op mijn the paul klonken ze toendertijd best lekker maar ik gebruikte die gitaar alleen voor het scheurwerk.
    Maar smaken verschillen nu eenmaal en wat de een goed vind hoeft voor een ander niet te gelden.
    Ik zelf zou een element nooit blind kopen maar toch even zelf uitproberen als je de kans krijgt.

  2. #22

    Standaard

    sorry jongens voor de dubbelpost.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    2de hands prijzen voor Gibson 'The Paul' liggen rond de $500,- dus 250 euro per element lijkt me sterk.

    Ikzelf zou van een machinaal tot 15k gewikkelde humbucker uit de 70ties en zonder alnico magneten niet al te veel verwachten. Was volgens mij bedoeld om goedkoop flink te scheuren.

    Tegenwoordig lijkt dit type geluid toch wel als achterhaald gezien te worden. En op het Les Paul Forum (dat overigens daadwerkelijk invloed op Gibson's beleid heeft) blaast de wind al vele jaren 'vintage'. Dit tot onbegrip van de onnozele 'Pointy Headstock Crowd' van het hollandse Gitaarnet geloof ik :wink:

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2002
    Locatie
    Nieuw Vennep
    Berichten
    3.738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NeeraDJ
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
    Chill even man!

    Ik pretendeer nergens ze zelf gehoord te hebben, op het LP Forum worden de Dirty Fingers nou niet bepaald geroemd om hun vintage sound. Het heeft dan ook niet met de Les Paul sound te maken, het zijn gewoon scheurmonsters, niet meer niet minder.
    Er zijn betere...
    Dus wat jij zegt is: Ik heb ze nooit gehoord, maar omdat ik een paar man heb horen zeggen dat ze slecht zijn dan zal ik maar posten dat ze over het algemeen beschouwd worden als slechte pups . Ik denk niet dat je de topicstarter hiermee motiveerd, eerder demotiveerd en dat over iets waar je helemaal geen ervaring mee hebt. Ik meen nergens te hebben gelezen dat de topicstarter een vintage sound zoekt? Ik vind het ook heel merkwaardig dat jij WEET dat er betere pups zijn terwijl je het zelf nooit hebt gehoord :lol: . Iemand met een beetje verstand van elementen zou weten dat "beter" niet bestaat in dit aspect van de gitaar, omdat het heel subjectief is. Waarom ik hier zo fel op reageer? Jij verspreidt valse informatie met dit soort opmerkingen.

    Of ben je zo'n nerd die alles wat oud is goed vind
    Nou nee, I just call 'em as I see 'em. And you clearly didn't see anything :wink:
    En idd de topic starter heeft nergens aangeven dat hij originele DF's wil en de reissues wordt nergens als goed beschreven
    Jij had het schijnbaar over de originele DFs als ik je eerste post zo lees, ik reageer daarop
    Nou ja...wat een belachelijke overdreven reactie Neera. De TS vraagt om ervaringen en info en die geef ik. Ik heb de discussies op het LPF over dirty fingers een jaar geleden nauwlettend gevolgt omdat ik er zelf ook in geinteresseert was. Ik vertaal alleen de mening van de gebruikers van LFP over deze pups omdat ze daar niet enthousiast zijn. Ik verwijs 'm in mijn tweede post zelfs naar dat forum omdat daar veel meer info te vinden is en veel kenners posten. De mensen die posten daar hun eigen ervaringen met de DF's.
    Wellicht had ik die post van Big Al niet moeten posten, maar jij beschuldigt mij van valse informatie verstrekken en dat vind ik wel kwalijk omdat ik geen enkele onwaarheid spreek. Ik zal de volgende keer er duidelijker bij vermelden dat het niet om persoonlijke ervaringen gaat maar om hear say. Dit om opgewonden standjes zoals jij tevreden te houden.

  5. #25
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    A long way from distant
    Berichten
    4

    Standaard misverstandje wellicht?

    Na een van de vele wisselingen van bestuur bij Gibson, schijnen de pups anders gewikkeld te zijn geweest, waardoor ondanks het gelijk gebleven uiterlijk de preformance minder was (slecht). Na zijn terugkeer bij Gibson heeft Bill Lawrence dit rechtgezet, wat van de pup guru te verwachten viel. Pups van na Lawrence' terugkeer bij het bedrijf presteren gewoon weer uitstekend. De uiteenlopende meningen in dit topic zijn wellicht aan dit voorval te wijten.

    Rage

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Bullseye, u heeft een PM!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top