Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    372

    Standaard

    Ik heb een Ibanez RX met floyd rose. Probleem is dat ik nooit mijn tremolo kan gebruiken, omdat de gitaar dan meteen ontstemd is. Voornamelijk de g-snaar. Heb ik gewoon een oude kutgitaar of is dit probleem op een of andere manier te verhelpen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    de Floyd blocken

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    Ik ken die RG series niet rechtstreeks uit me hoofd, maar als het een goedkope gitaar is, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk daaraan.
    Je zou de brug kunnen vervangen, maar ja, dan heb je weer inferieure tuners, de keus is eigenlijk, geen trem gebruiken, of een betere gitaar kopen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    blocken werkt goed...stukje hout goed op maat maken en er aan de achterkant tussenklemmen..kan t wel verder uitleggen hoe ik t bij 1 van mn floyds heb gedaan als je geinteresseerd bent

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Op 2002-09-03 19:00, schreef Guitarik:
    Ik heb een Ibanez RX met floyd rose. Probleem is dat ik nooit mijn tremolo kan gebruiken, omdat de gitaar dan meteen ontstemd is. Voornamelijk de g-snaar. Heb ik gewoon een oude kutgitaar of is dit probleem op een of andere manier te verhelpen?
    Is hij goed afgesteld. Is het toplockstysteem goed vastgedraaid??

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    372

    Standaard

    Op 2002-09-03 19:11, schreef Swan:
    blocken werkt goed...stukje hout goed op maat maken en er aan de achterkant tussenklemmen..kan t wel verder uitleggen hoe ik t bij 1 van mn floyds heb gedaan als je geinteresseerd bent
    ben wel geinteresseerd :smile:
    volgens mij heb ik geen toplocksysteem. Hoe ziet zoiets eruit? Ik ga binnenkort ook wel een nieuwe gitaar kopen, maar ik wou gewoon graag weten of het een probleem is wat op te lossen is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2001
    Locatie
    Rotjeknor
    Berichten
    423

    Standaard

    Haal je snaren eens los en controleer of je knife edge nog wel scherp is , vijl zonodig bij , controleer of je studs niet ingesleten zijn , zoja dan moeten ze worden vervangen of draai ze een slag .
    Zitten je studs nog stevig vast in je body of zit er speling op ?


    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-09-03 23:06 ]</font>

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Is het een lo-trs of lo-trs2?
    Dat zijn beide niet al te goede floyds, zeker als ze wat ouder zijn...
    Je kunt inderdaad hem het beste vastzetten, een andere brug lijkt me te duur ten opzichte van de gitaar...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    372

    Standaard

    Bedankt voor jullie hulp. :smile: Wat betreft de techniek en zo ben ik echter nog echt een leek. Jullie smijten met termen waar ik nog nooit van heb gehoord.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    372

    Standaard

    Op 2002-09-03 23:04, schreef Casey:
    Haal je snaren eens los en controleer of je knife edge nog wel scherp is , vijl zonodig bij , controleer of je studs niet ingesleten zijn , zoja dan moeten ze worden vervangen of draai ze een slag .
    Zitten je studs nog stevig vast in je body of zit er speling op ?


    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-09-03 23:06 ]</font>
    Wat is een knife edge en wat zijn studs?? Sorry, maar hier heb ik geen kaas van gegeten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top