Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard Hulp met uitzoeken van een bas

    Het zit zo: Ik speel nu ongeveer 4 jaar 'gewone' gitaar en wil een bas voor erbij. Het komt wel eens voor dat bij mijn band de bassist niet aanwezig kan zijn en dan moet ik het overnemen, maar het is dan soms heel moeilijk om de bas te lenen en naar het oefenhok te brengen. Daarnaast wil ik wel eens thuis wat muziek opnemen en telkens als ik dat doe moet ik dus van een vriend van mij de bas lenen. Ik heb dus besloten er zelf een basgitaar bij te kopen.
    Hoewel ik eigenlijk niet zoveel verstand heb van bassen, heb ik de volgende eisen:
    1) Ik wil een diep donker geluid, dus de bas moet een humbucker of zo'n P-bass element hebben.
    2) Ik hoef niet te kunnen slappen, maar gewoon strak de baslijntjes kunnen spelen, dus een 'snelle' hals (voor zover dat mogelijk is in mijn prijsklasse) en lage actie is
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard

    ik zou gewoon samen met je bassist een winkel induiken en een boel uitproberen. Dat werkt toch het beste.
    Pas op, achter je!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    DAMN! Hoe kan mijn half geschreven verhaal na twee dagen ineens in een nieuw topic zijn veranderd!? Nou ja, hier kan een slot op, want er is al veel gereageerd op het complete verhaal hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61249
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top