Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Iron Maiden Solo`s

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2002
    Locatie
    Steenwijk
    Berichten
    739

    Standaard

    Hoe krijg je het voor mekaar om een goede Iron Maiden solo te spelen. Ik oefen meestal in losse gedeeltes maar het eindresultaat is nooit goed. Die "thrills" die Iron Maiden maakt is daar een speciale techniek voor of een apart effect want ik krijg nooit echt die lange "thrills" die ze maken, denk hierbij bv. aan "The Number Of The Beast" en dan de 1e solo van Dave Murray.

  2. #2

    Standaard

    Huur een videoband met een Iron Maiden concert, daar zijn solo's en dergelijke vrij duidelijk in beeld gebracht.

    Misschien heb je er wat aan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 mei 2002
    Locatie
    Ede
    Berichten
    174

    Standaard

    In de solo's van maiden zitten meestal verschillende technieken. Eigenlijk moet je die eerst onder de knie krijgen om een volledige solo te spelen. Ik gebruik het programma guitar pro en deel de solo's in stukjes op. Ik leer de fretposities helemaal uit m'n hoofd en probeer dan mee te spelen.
    Sommige stukken gaan gewoon te snel om mee te spelen en daarom heb ik maar les genomen. Over 3 weken is het zover. les 1

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2009
    Locatie
    doetinchem
    Berichten
    15

    Standaard

    op youtube is een filmpje van adrian smit over hoe die onder andere de solo's maakt valt nog best mee jannick en dave zijn een ander verhaal.
    squier P_BASS met rotosound steve harris costum flatwounds

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ook hier heb ik de reacties over het bumpen van een oude thread weggeveegd. Ik vind 't niet raar als iemand direct ff wijst op zo'n actie (wellicht ging het bumpen immers per ongeluk).
    Met z'n allen tot enkele dagen later nog ff gaan krijsen dat 't is gebeurd, lijkt me echter nogal zinloos.
    Vragen => PM
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Ik kan me voorstellen dat het met die ellenlange ironsolo's een kwestie wordt van a) timing, en b) aandacht weten te houden. Met name die timing is belangrijk. Publiek moet niet halverwege je solo het idee krijgen dat je een marathon op lange adem aan het lopen bent. Het gaat al snel ingestudeerd klinken. Misschien vloeken in de kerk, maar ik ken niet veel bands die IM nummers spel;en. Wrsch om die reden. Net als Metallica.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top