Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: zachies spelen...

  1. #1

    Standaard zachies spelen...

    Hoi.

    ik zat eens te denken. ik weet het deze opmerking kan hilarische beelden oproepen maar toch... :-)

    voor de hele kleine optredens of thuis is je mooie buizentroep vaak te luid.
    stel dat je een 1x12 speaker kast maakt die gesloten is. met een vrij grote kast eromheen dat de druk toch een beetje weg kan. zou dat gaan? om de hoge tonen wat naar voren te laten komen en de lage tonen wat weg te halen zou er van voren een klein gat in kunnen en de kast wat worden afgedempt met rubber ofzo.

    wat zijn jullie ideen hierover.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid: Bedoel jij een kast die ook aan de voorkant gesloten is?

    In dat geval gaat het echt nergens naar klinken vrees ik. Ik denk dat er dan alleen een doffe brij uit komt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    Dat bestaat al joh, een Thiele smallbox heet dat geloof ik, kan je een microfoon instoppen, klep dicht en brullen maar
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2005
    Locatie
    Noordwijk
    Berichten
    1.362

    Standaard

    http://www.jlhproducts.com/axetrak/main.asp

    Zoiets bedoelde ik, ik heb zo'n zelfde soort ding bij rockpalace gezien, dat was een doos met daarin een vintage 30 met een microfoonhouder ervoor en een geisoleerde klep. Dit is ook zoiets maar dan zit de microfoon er al in.
    Ibanez RG 7 620 -> Ibanez TS9 808 mod -> SLO/DR/5150-kloon -> Mesa Recto Trad. 4x12

  5. #5

    Standaard

    ja maar dan zo dat je dus een doos maakt die zorgt dat het geheel dus zachter klinkt. met een gat erin. zodat de hoge tonen er toch uit kunnen. het zal niet super klinken en het is ook meer voor thuis ofzo of voor hele kleine optredens..

    NOcki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    zo'n ding zoals Geronimo postte heeft Randall ook, volgens mij ook met een V30. Persoonlijk zie ik het nut er niet van, kan iemand dat uitleggen?? Alhoewel, het is misschien wel handig in de studio... je pakt dan elkaars geluid niet op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  7. #7

    Standaard

    Als het niet super hoeft te klinken, waarom zet je hem dan niet gewoon zachter met de volumeknop?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Je kan ook een powerbrake gebruiken :wink:

  9. #9

    Standaard

    het is een hypotetisch geval.

    natuurlijk wordt het geluid minder. en door mn G-major het geluid te laten knijpen wordt het idd een stuk zachter. maar door een speakerkast te bouwen die het volume naar beneden haalt en met poorten werkt zou je bepaalde frequenties mischien wel kunnen opkrikken in kwaliteid ipv volume.

    er zijn ook heel veel andere mogelikheden maar die spreken me niet aan.

    ik kwam hierop door de diverse dozen waar een mic in gehangen wordt. vandaar.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top