Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard '65 Fender Reverb Unit

    Dit is m dan...op verzoek van Peevee even in een aparte topic...



    neehee, tis geen reissue!

    zie maar, gewoon netjes gere-tolexed

    wat inside information voor de experts

    nog zoiets

    n paar nieuwe "snoepjes"

    OF = juni 65



    ook deze is dus hoogst waarschijnlijk origineel

    en dan de veer...oei...help me eens, misschien niet duidelijk te zien maar er staat OC Electronics, Mavis Wis en dan serienummer 53563...heb een beetje gezocht maar er is verdomd weinig info over te vinden online. Ben er wel achter gekomen dat OC opgezet is in '64 door ex-werknemers van Gibbs. Er hoort een stickertje op te staan met de tekst: “Made by Beautiful Woman in Janesville, Wisconsin”. Leuk allemaal maar ik word er niet veel wijzer of dit nu de tank is die er in hoort te zitten of dat deze er later ingezet is. Lijkt me onwaarschijnlijk maar toch...ben benieuwd wat jullie daar van denken en liever nog weten.
    **Just keep on boogying**

  2. #2

    Standaard

    En o ja, de originele RCA 6k6 zat er ook nog in!
    **Just keep on boogying**

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mischa den Haring
    En o ja, de originele RCA 6k6 zat er ook nog in!
    Pleun heeft zo'n zelfde veertank met die opdruk !

    JaY

  4. #4

    Standaard

    Ik was zo nieuwsgierig dat ik het niet kon laten om de tank open te maken...gingen die kleine pleurisveertjes waarin de lange veren hangen los...zucht...leuk tijdsverdrijf om van die miniscule veertjes weer in de gaatjes te krijgen...maar het is gelukt. Ben wel weer wat wijzer geworden: Het is een type 4, deels Gibbs te zien aan de sticker (die sticker met "gemaakt door prachtige vrouwen" ontbrak helaas ) en de veren lijken behoorlijk goed en niet doorgezakt (moet de splash-test nog doen ). Het is (gelukkig) niet de folded line Z-constructie van OC Electr. zoals in Pleun's Gretsch zit.
    **Just keep on boogying**

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mischa den Haring
    Ik was zo nieuwsgierig dat ik het niet kon laten om de tank open te maken...gingen die kleine pleurisveertjes waarin de lange veren hangen los...zucht...leuk tijdsverdrijf om van die miniscule veertjes weer in de gaatjes te krijgen...maar het is gelukt.
    wees daar érg voorzichtig mee, je hebt een veer of de sound i.i.g. snel om zeep geholpen.

    JaY

  6. #6

    Standaard

    Zat ook al flink te vloeken...ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfel of de veertjes al niet los hingen toen ik de tank voorzichtig opende, heb dat namelijk met erg veel beleid gedaan en niks gehoord of gevoeld (3000 km door de Franse bergen en Belgische snelwegen zouden de boosdoeners ook kunnen zijn geweest). In ieder geval hangt ie weer netjes in de gaatjes... Misschien klinkt ie nu zelfs nog beter! Lol...we zullen zien wanneer ik m'n verhuistrafootje heb.
    **Just keep on boogying**

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Die (hoog Ohmige input!!) OC "folded line" [TM] (R) (C) kan dan wel door beautifull girls in elkaar geknutseld zijn maar klinkt voor geen METER... Is een kort tankie (zowel in Gretsch verpie als in Roland RE-201 echo/verpie); alleen maar ploink... Ik ben tegenwoordig helemaal into "Type 9"... Ze noemen me al PV "Type 9" Farmill in de band, misschien heb ik ze wat te gedetailleerd over mijn reverb unit projecten verteld hihi
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Maar zo'n type 9 (da's 3 veren toch?) is ook niet perse 'je van het'...ik vind zelf een oude 2 veren hammond tank het fijnst klinken. De type 9 tank die ik hier heb liggen vond ik veel te veel van het goede (en ik hou toch echt wel van een flinke tik reverb in mijn sound..!!). Was nog een middle delay ook...

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeeVee
    kan dan wel door beautifull girls in elkaar geknutseld zijn
    Volgens mij zijn het meestal van die doorsnee amerikaanse huisvrouwtjes met minstens 20 kilo te veel onder de oksels... Of zijn het soms ook mooie jonge mexicaanse meiden van een jaar of 24?

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteavisSmokin
    Maar zo'n type 9 (da's 3 veren toch?)
    6 stuks... Het lijken er drie maar is 3 x [2 in serie] zeg maar. Een "gewone" tank is meestal 4 veren: 2 x [2 in serie].

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteavisSmokin
    is ook niet perse 'je van het'...ik vind zelf een oude 2 veren hammond tank het fijnst klinken. De type 9 tank die ik hier heb liggen vond ik veel te veel van het goede (en ik hou toch echt wel van een flinke tik reverb in mijn sound..!!). Was nog een middle delay ook...
    Ja klopt wel hoor... Ik vind de galm (ik heb "long") ook wat aan de lange kant, je moet er even anders mee omgaan dan met "gewone" galm. De klank van deze units is echter (nog?) heel goed terwijl de nieuwe productie type 4 veel minder is; blikkerig en kort.

    Ik heb drie ouwe Hammond tanks (met 4 veren) en die zijn qua klank allemaal mooi. Nadeel is weer dat daar inderdaad zo onderhand beetje de rek uit is dus hoeven maar een tikkie te hebben en het onweert weer op het podium. Gisteren trouwens tijdens een wilde oefensessie ook eens een trap tegen die unit gegeven... Wow... best cool effect
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top