Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.461

    Standaard Hoort het meteen te klikken met een gitaar?

    Nou, dit is mijn vraag. Kopen jullie alleen een gitaar als het meteen klikt? Met meteen klikken bedoel ik als elke bend gewoon meteen lekker aanvoelt, of als je weet dat de sound gewoon jou sound is of als de feel van de gitaar je meteen echt bevalt? Ik vraag dit namelijk omdat ik vandaag en eergisteren naar enkele muziekwinkels ben geweest en daar ERG veel gitaren heb uitgeprobeerd. Maar geen van alle had dat speciale dat mij aansprak. Nou vraag ik me af of ik niet zo kritisch moet zijn, of dat jullie idd ook wachten met kopen totdat een gitaar echt aanspreekt (en dan bedoel ik niet alleen in looks). Of moet je gewoon wennen aan de feel, sound en hals van een gitaar en komt de speciale band met je gitaar pas na lange tijd spelen?
    The greatest mistake in life is to be continually fearing that you will make one. –Elbert Hubbard

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    als je weet waar je naar moet kijken of naar op zoek b ent heb je toch wel vaak gitaren die precies 'het' hebben, zo was ik laatst in enschede een hele lading strats en teles aan het spelen. En eentje had 'het' gewoon helemaal, zat alleen geen logo op de headstock en ook geen prijslkaarjte oid aan, maar die had het gewoon. Bleek een of ander handgebouwd ding te zijn, maarja, ook de blade strats hadden 'het' wel, terwijl alle fender USA's 'het' duidelijk niet hadden...
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    het ligt eraan welke gitaar het is. welk model enzo. bij mij, bij les pauls, moet het direct klikken. met de mijne bv, geen spoortje twijfel, gelijk de binding, gelijk de " liefde".

    met mn strats had ik dat veel veel veeeeeeel minder.

  4. #4
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Sommige gitaren lijken bij aankoop super en blijken later toch niet helemaal 'het" te zijn. Dit kan ook andersom zijn.

    M'n hohner verveelde me de laatste tijd wat. Heb het ding te koop gezet, maar nadat ik er een set .12 snaren op gezet heb dat maar snel terug gedraaid :P
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.916

    Standaard

    hoe beter je wordt, hoe meer je met *bijna* elke gitaar wel overweg kan, heb ik 't idee. Maar tegelijkertijd weet je vaak ook op een afstand al het kaf van het koren te scheiden.

    net zoals Orpheo is bij mij ook heel snel bij Gibsons, ze hebben HET of niet. Ik zou bijna denken dat de goeie Gibsons gewoon beter zijn (qua afwerking enzo) dan Strats, maar dat de slechte Gibsons ook echt veel slechter zijn. Alsof er meer zwart/wit is, terwijl 't gros van de Strats in het grijze gebied zit.

    Er zijn overigens maar ZEER weinig Gibsons die 'het' hadden, naar mijn mening.
    M'n Burny LP Custom heeft 'het' overigens wel! En hoe!
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.388

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    als je weet waar je naar moet kijken of naar op zoek b ent heb je toch wel vaak gitaren die precies 'het' hebben, zo was ik laatst in enschede een hele lading strats en teles aan het spelen. En eentje had 'het' gewoon helemaal, zat alleen geen logo op de headstock en ook geen prijslkaarjte oid aan, maar die had het gewoon. Bleek een of ander handgebouwd ding te zijn, maarja, ook de blade strats hadden 'het' wel, terwijl alle fender USA's 'het' duidelijk niet hadden...
    Mijn ervaring! In het 600 euro sigment sla ik Fender voortaan over en ga ik meteen door voor de Blade.

    Mijn Burny LP Custom & mijn Gibson The Paul hadden het allebei niet, mijn Fender Strat Plus eveneens.

    Ik ga voor de 1e indruk. Als die onmiddelijk pleasant is, is het meestal wel o.k., als je aan een gitaar moet wennen, er in moet groeien (net als relaties dus ) dat is het een 2e keus.

  7. #7

    Standaard

    Nadat ik in Key Music een keertje een Custom Shop Les Paul in mijn handen heb gehad ben ik mijn eigen Standard veel meer gaan apprecieren. Die Custom Shop voelde echt gewoontjes aan. No kidding! Had het gewoon niet. Het prijskaartje had ie wel!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    zijn die Blades (nieuw) te krijgen voor €600,- eigenlijk?? Die dingen klinken wel helemaaaal geweldig!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
    Ik zou bijna denken dat de goeie Gibsons gewoon beter zijn (qua afwerking enzo) dan Strats, maar dat de slechte Gibsons ook echt veel slechter zijn. Alsof er meer zwart/wit is, terwijl 't gros van de Strats in het grijze gebied zit.

    Er zijn overigens maar ZEER weinig Gibsons die 'het' hadden, naar mijn mening.
    M'n Burny LP Custom heeft 'het' overigens wel! En hoe!
    ik ben het hier helemaal mee eens! nou ja....op dat laatste dan; in mijn geval moet daar Gibson LP custom staan, maar goed...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Het hoort wel te klikken idd, een gitaar moet wel "het" hebben alleen is de ene gitaar de andere niet en de ene gitarist de andere niet. Zo had een keer m'n tele uitgeleend aan een kameraad omdat ik er nooit meer mee speelde, die vond h'm weer helemaal tegek terwijl ik er helemaal niks mee had. Hij liet er trouwens wel een Gibson Les Paul in een hoekje van z'n kamer voor liggen om op mijn tele te spelen. Rare jongens die gitaristen.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top