Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Flamenco

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard Flamenco

    Kan iemand mij mischien aan wat titels van wat eenvoudige flamencomuziek helpen zodat ik hier wat tablatuur bij kan zoeken. Ik speel eigenlijk van alles en nog wat maar geen flamenco en heb geen idee waar ik moet beginnen, vandaar.

    Alvast bedankt, Hans

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.461

    Standaard

    Ik zou het boek Flamenco gitarrenschule (band 1) van Gerhard Graf-Martinez aanraden. Het is een goed beginnersboek waarin ook erg duidelijk de technieken worden uitgelegd. Als ik jou was zou ik dus niet meteen met tabs beginnen, want zonder de nodige technieken ben je nergens. Het boek is geloof ik ook in het engels, als je het in Duits lezen niet zit zitten.

    Veel succes en plezier met het leren van deze stijl!
    The greatest mistake in life is to be continually fearing that you will make one. –Elbert Hubbard

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Thanks, ik kende wholeNote helemaal niet, is eigenlijk wel een aanrader voor iedere gitarist die iets nieuws zoekt!
    Ik gebruik zelf vaak Mysongbook.com i.c.m. guitarpro4, heb je ook een audiofunctie.
    Hans

  5. #5

    Standaard

    Toen ik begon met spelen ben ik als een gek alle gitaar software gaan downloaden die ik maar vinden kon. Guitarpro was toen te ingewikkeld voor me. Maar nu heb ik hem weer eens geprobeerd, en WAUW wat een lekker proggie!
    Ik zou zeggen vergeet wholenote.com, en ga lekker verder met mysongbook, ik zie dat er best veel flamenco te vinden is.

    Even een vraagje over Guitarpro: Hoe krijg ik die lijnen/strepen die onder de cijfers in een tab staan weg? (of hebben die een functie die ik niet weet?)

    - LostSoul

  6. #6

    Standaard

    Dat zijn als het goed is de notenwaardes, dus de vlaggetjes van de 'conventionele' noten, die de lengte van de noten aangeven.
    It's all about character...
    http://www.reinoutvrijhoef.nl

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Neem een leraar. Die linker en rechterhand technieken leer je niet van tabs.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster
    Neem een leraar. Die linker en rechterhand technieken leer je niet van tabs.
    Idd, of gebruik op z'n minst een boek die de technieken goed uitlegt. Maar een leraar is met name voor flamenco best wel essentieel.
    The greatest mistake in life is to be continually fearing that you will make one. –Elbert Hubbard

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top