Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard preamp buizen stuk fender blues deluxe?

    ik zit met een probleempje met mijn blues deluxe:
    als ik de volumeknop van het cleane channel hoger dan 3 draai, dan begint hij oneindig hard te fluiten. Hetzelfde heb ik met de master op het drivechannel. Ook hoor ik precies te buizen branden met een soort van zoem. Hoe hoger ik de kanalen draai, hoe luider de zoem.

    Als ik een uur heb gespeeld op laag volume, en dan de volumes terug opendraai, dan kan ik hem rond de 6 of 7 draaien, maar daarna krijg ik weer een oorverdovende 'tuut' te horen. Ik weet wel, op laag volume klinkt hij ook goed, maar ik wil de amp ook graag gebruiken voor in kleine kroegjes en dan zal het volume toch hoger dan 3 moeten kunnen (ook uitversterkt).

    als ik er mijn bluesdriver voor hang, dan gaat hij nog sneller fluiten.

    Als ik hem uitschakel, ook met het volume naar omlaag gedraaid, dan krijg ik een 'plop' te horen. Wat is dit? Ik heb zonet de buisjes eens van plaats gewisseld, maar ik merk weinig beterschap. Wel is er 1 buisje die 'rinkelt' als ik er tegenaan tik (dus na hem eruit te hebben getrokken en er dan even tegen te tikken). Heb die buis in de V1 gezet omdat ik dacht om zo snel te horen dat de buis stuk was, maar ik kreeg eigenlijk dezelfde fluittoon te horen.

    dus: zou dit kunnen opgelost worden met nieuwe preamp buizen? Heb er wat over opgezocht en ze raden een 12ay7 aan, zodat hij langer clean blijft op het cleane channel (ik gebruik toch pedalen voor distortion). Maar: ik wil wel geen volumedrop... goed idee?

    dank!
    Marijn
    Laatst gewijzigd door m@rijn; 27 augustus 2010 om 21:10

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m@rijn Bekijk bericht
    ik zit met een probleempje met mijn blues deluxe:
    als ik de volumeknop van het cleane channel hoger dan 3 draai, dan begint hij oneindig hard te fluiten. Hetzelfde heb ik met de master op het drivechannel. Ook hoor ik precies te buizen branden met een soort van zoem. Hoe hoger ik de kanalen draai, hoe luider de zoem.
    Ik krijg de indruk dat hij staat te oscilleren en denk daarbij niet aan preamp buisje hoor. Waarschijnlijk kom je er niet met een pre buisje wisselen en doe je er goed aan om hem na te laten kijken.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard

    bedankt voor je antwoord. Wat kan dan de oorzaak zijn van oscillatie?

    ook even vermelden: hij fluit ook als ik mijn gitaarvolume volledig dicht draai. Het ligt dus aan de amp.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m@rijn Bekijk bericht
    hij fluit ook als ik mijn gitaarvolume volledig dicht draai. Het ligt dus aan de amp.
    Tja, dat was al duidelijk. De oorzaak kan op vele plaatsen zitten. Lekke cap waardoor de instelling van de buizen wordt beinvloed. Capacitief arme of lekke elko in de voedingslijn, met name in de preamp. Massa contact of andere printstoring, kortom veel mogelijkheden kan ik opnoemen maar of je er wijzer van wordt.....Ik zou zeggen kom ff langs maar Ieper <> Den Haag. Niet zo zinvol he? Als je zelf zou kunnen meten kan ik je er een heel eind doorheen loodsen maar gezien je vraagstelling betwijfel ik dat.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard

    zelf ben ik inderdaad een grote kluns hierin. Men broer is wel ingenieur electro-mechanica, dus hij zal er mss wat vanaf weten.

    als het niet te veel gevraagd is, mag je me altijd wel een handleiding posten, dan zie ik wel wat mijn broer ermee kan aanvangen. Anders rij ik wel effe langs de gitaarwinkel.

    bedankt,
    Marijn

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m@rijn Bekijk bericht
    als het niet te veel gevraagd is, mag je me altijd wel een handleiding posten
    klik

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top