Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard

    Ik heb dus een western gitaar gekocht, met stalen snaren dus, en nu hoor ik van iedereen dat je daar geen intro's en klassieke stukken op kunt spelen! Nu weet ik niet of ik 'm moet omruilen of niet. Wie kan mij advies geven? WIE HELPT MIJ!!

  2. #2

    Standaard

    Als je'm nog kan (en wilt) omruilen moet je dat doen.
    Het is namelijk veel gemakkelijker om te leren spelen op een Spaanse gitaar.
    Intro's kun je overal op spelen en klassieke stukken ook maar dat gaat nou eenmaal makkelijker en beter op een klassieke (Spaanse) gitaar.
    ps Ik kan het weten want ik heb 13 jaar gitaarles gegeven.....

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 oktober 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    20

    Standaard

    ik vind een western wel mooier klinken...

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    8 november 2001
    Locatie
    geldrop
    Berichten
    82

    Standaard

    ligt eraan wat je wilt hè.. klassiek moet je spaans vatten.... rock/blues ed. Western

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    Waarom zou je geen klassieke stukken op een western gitaar kunnen spelen? Sowieso heb ik ook wel 'ns van mijn toenmalige gitaarleraar gehoord, dat als je op een Spaanse begint, je later onzuiverder op een Western- of een electrische gitaar speelt. Omdat je vingers dan gewend zijn aan die zeeen van ruimte tussen de snaren (bij een Spaanse) moet je eerst weer wennen aan het feit dat je bij een Western- of electrische gitaar met één vinger weer 2 snaren aanraakt (net als toen je net begon te spelen). Mijn advies is dus: als je al langer gitaarspeelt, en dus gewend bent aan weinig ruimte tussen de snaren, koop gewoon zo'n Spaanse. Als je echter gaat beginnen, houd gewoon die Western die je gekocht hebt, het is namelijk veel makkelijker om van eerst een Western later op een Spaanse te gaan spelen. Oh ja, het is ook makkelijker om evt later die acoustische Western semi-acoustisch te maken.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anavrin op 2001-11-09 10:53 ]</font>

  6. #6

    Standaard

    Western klinkt veel mooier. En ikzelf speel spaans maar heb totaal geen moeite met de overgang naar western(semi accoustisch) als ik bijv. op school een beetje speel en jam.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Je kunt beter klassiek beginnen. Je krijgt minder snel pijn in je vingers en de hals is breder zodat je wat makkelijker akkoorden kunt spelen.

    maar naar mijn mening zit er in een western een mooier geluid

  8. #8

    Standaard

    Western is inderdaad mooier, maar als je net begint snijden de snaren wel heel erg. Een Spaanse gitaar is dan al erg genoeg. Je kan dit wel verhelpen door een beetje tiensecondelijm op de vingertoppen te doen. Dat went makkelijker.

    Natuurlijk kan je klassiek spelen op een western, maar je kan wel merken dat 'ie daar niet helemaal voor bedoeld is, vind ik.

  9. #9

    Standaard

    Ach, dat gesnij in de vinger. Gewoon heel veel spelen. Op een gegeven moment krijg je dan eelt op je vingertoppen; dan kun je de snaren indrukken zo hard je wil. In het begin is het gewoon wel zwaar maar gewoon doorgaan!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je zo snel al spijt hebt van je aankoop ben je slecht begeleid bij de koop of je wist niet waar je aan begon. Ik mag toch aannemen dat in de winkel iemand op z`n minst heeft gevraagd of je al les hebt( of neemt) en wat voor muziek je wilt gaan spelen.Een hele goede verkoper zal ook op beide soort gitaren spelen zodat je een goede indruk krijgt van wat je van de instrumenten kunt verwachten.
    Of weet je het soms zelf niet en blijf je maar twijfelen tussen zacht aan je vingers en een warm geluid, en een helder geluid maar lastiger te leren?
    Groeten Martin

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top