Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: blues amp

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    bij blues versterkers hoort eigenlijk alleen Fender. Een Blues Deville 4*10 of 2*12 of iets dergelijks. Als het je interesseert heb ik een Bassman 50 top + 15" kast staan die ik evt. verkoop voor 1300 piek, nieuwe buizen, helemaal onlangs gereviseerd bij Daan Smit (Fender dealer) in Maastricht. Het ultieme Strat geluid krijg je hieruit met een mooie diepe sound. Is maar een tip.

  2. #12

    Standaard

    Is het een Reissue of een oude? Ik ken eigenlijk alleen de Bassman combo.
    Lijkt me wel een erg mooi versterkertje.
    Is dit er een met of zonder Master en Preamp volume?
    1300,- is ook niet duur lijkt mij, hmmmm interessant.

    Overigens is het maar net wat voor Blues je speelt! Als je veel Blues-Rock speelt, dan kan een oude Marshall ook wonderen doen. Gary Moore speel Marshall, Walter Trout speel Mesa-Boogie, zelfs Stevie Ray speelde later onder andere ook op Marshalls volgend mij. Eric Clapton -> Marshall, Jimi Hendrix -> Marshall.
    Ik ben het wel met je eens dat je voor de echte oude blues fender moet hebben, maar voor de hardere blues een oude Marshall.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-24 11:06 ]</font>

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-24 11:20 ]</font>

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    het is een oude Silverface uit 1975, ziet er bovendien dus heel vintage uit en niet afgeragd. Wat is je email dat stuur ik je een foto. Het is een 'basic' Bassman top, dus een kanaal voor bas en een kanaal voor gitaar, met bright schakelaar. Je kunt hem te allen tijde hier komen uitproberen. Heb je mijn site al bekeken betr. Hendrix tribute?? Luister ff naar de songs en zeg me wat je daarvan vindt. Manic Depression is op een Marshall gespeeld en Wind Cries Mary op een Fender buizen.

  4. #14

    Standaard

    Ik heb mijn e-mail even zichtbaar gemaakt, ik wil graag een foto ontvangen van je.
    Ik speel nog niet zo lang, maar ik ben wel erg geinteresseerd in Vintage spullen en geluiden!

    Ik speel voornamelijk blues, en zoek eigenlijk ook een goede Blues sound.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-24 11:46 ]</font>

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    heb je de mail ontvangen?

  6. #16

    Standaard

    Ik heb um ontvangen, het ziet er wel tof uit zeg.
    Het probleem is alleen die 100w, beetje veel voor thuisgebruik &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_frown.gif"> denk je niet. Ik neem aan dat de versterker het best klinkt als ie hard staat.

    Tof trouwens die nummers op je site, klinkt lekker!!

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-24 12:11 ]</font>

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    De versterker heeft geen 'gain' dwz voor een crunchy geluid zul je toch een pedaaltje (Ibanez of Boss) erbij moeten hebben. Het mooie van die Bassman en speaker is dat ie juist op lage volume heel vol klinkt. Ik speel thuis op huiskamer niveau en krijg echt dat volle SRV geluid eruit. Het voordeel van een pedaaltje is dat je daarvan afzonderlijk het volume kan regelen. Dus dat hoeft ook niet meteen te blazen.

  8. #18

    Standaard

    Ah, da's mooi. Ik zoek namelijk toch een wat voller geluid dan mijn Blues Junior mij kan geven, al klinkt ie best goed!

    Ik heb een Boss Blues Driver, Dat gaat wel goed.


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    Weet niet waar je woont, maar voordat je beslist welke versterker je koopt moet je zeker die Bassman gehoord hebben.
    Ik hoor het dan wel, groet Phil, bel me anders even 0653 224196, gaat wat sneller.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    hee poeyerke, ben jij ook Jeroen die me gisteren gemaild heeft over deze amp, of vergis ik me nou?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top