Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: blues amp

  1. #1

    Standaard

    ik zoek een nieuwe amp voor ongeveer 1500 gulden(iets meer mag ook).... heeft er iemand een goed advies.

    ik speel op een strat en hij is dus bedoeld vor blues....

  2. #2

    Standaard

    probeer en gij zult weten.

    misschien die blues amps van fender of peavy??

  3. #3

    Standaard

    Probeer eens een gebruikte Fender Bassman met een tubescreamer ertussen!

  4. #4

    Standaard

    Fender Blues Junior
    15 Watt Buizen, en 12" speaker.

    De naam zegt het al, gooi hem open en je hebt een 'Blues Amp'. En hij ziet er ook nog erg 'blues' uit.



  5. #5

    Standaard

    Op 2001-10-19 10:42, schreef poeyerke:
    Fender Blues Junior
    15 Watt Buizen, en 12" speaker.

    De naam zegt het al, gooi hem open en je hebt een 'Blues Amp'. En hij ziet er ook nog erg 'blues' uit.

    klinkt goed.
    weet je hoeveel hij kost en waar ik m kan krijgen???



  6. #6

    Standaard

    Bij feedback (www.feedback.nl) kost ie 1400,-
    pieken. Hoe je nog wat centen over voor een Ibanez Tube Screamer of Boss Blues Driver, heb je ook bij zachtere volumes wat extra overdrive.


    Ook hebben ze een Fender Hotrod Deluxe, het grote broertje zeg maar, die kost 1799,- (2 kanalen, en wat meer luxe)

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-19 15:05 ]</font>

  7. #7

    Standaard

    Op 2001-10-19 14:39, schreef poeyerke:
    Bij feedback (www.feedback.nl) kost ie 1400,-
    pieken. Hoe je nog wat centen over voor een Ibanez Tube Screamer of Boss Blues Driver, heb je ook bij zachtere volumes wat extra overdrive.


    Ook hebben ze een Fender Hotrod Deluxe, het grote broertje zeg maar, die kost 1799,- (2 kanalen, en wat meer luxe)

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-19 15:05 ]</font>
    hm klinkt goed

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De Fender is en blijft mijn eerste optie. Mocht echter het budget wat knellen en/of the looks een beetje tellen kijk dan ook eens naar de Peavy Delta Blues. Klinkt niet echt verkeerd en staat niet echt slecht op een podium.
    De prijs is rond de 1400,-.
    Groeten Martin.

  9. #9

    Standaard

    De Hughes &amp; Kettner Tube Edtion (1399,-) schijnt ook wel leuk te zijn. Zoals de naam al zegt, ook buizen.

    Of heb je al wat?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een 2e hands Fender Hotrod of een Blues Deluxe, die zijn rond de 1300 gulden te vinden. Persoonlijk vind ik de overdrive kanalen van deze versterker nogal schel klinken, dus voor het geld dat je dan nog over hebt zou ik als ik jou was een Tubescreamer of een Boss SD-1 kopen voor de overdrive, dan heb je een erg goede bluessound.

    Het nadeel van 2e hands kopen is dat als de versterker een paar jaar oud is de buizen vaak aan ervanging toe zijn. Het voordeel is juist weer dat de speaker beter 'ingebroken' is (of hoe heet dat in het nederlands?!).

    Steven

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top