Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Wat zou voor mij de beste volgorde zijn?

    Beste mensen,

    Ik heb sinds kort mijn effectenverzameling een beetje aangevuld maar nu zit ik een beetje met de volgorde.. Ik heb op het moment veel last van ruis... wat zou hier de oplossing voor zijn?

    Situatie nu:

    Signaal Gitaar > Crybaby > Ibanez TS9 > Danelectro Daddy O > Boss OD 3 > MXR Dynacomp > Fender Tuner > Boss Super Chorus

    Dit alles is aangesloten op 9 volt adapters en ingebouwd in een kist...

    Graag tips en tricks...

    Groeten,

    Leon

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Waarom staat je tuner op de voorlaatste plaats ?
    Vind ik een vreemde plaats voor een tuner.
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Ik zou als ik jou was ook even naar andere mogelijke oorzaken van ruis en brom kijken. Slechte kabels, slechte shielding van je gitaar, slechte adapters.

    Wat voor instellingen gebruik je? En wanneer heb je last van ruis? Is er een specifiek pedaal dat buitengewoon veel ruis creëert?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.454

    Standaard

    In jouw situatie (adapters ingebouwd in kist) kunnen een aantal redenen voor ruis zijn:

    - plaatsing dynacomp. bij staat ie redelijk naar achteren, hetgeen resulteert dat hij indien ingeschakeld de ruis versterkt die geproduceerd wordt door alle pedaaltjes die ervoor staan. wellicht meer in het begin van de lijn zetten?

    - crybaby te dicht bij een adapter? het is bekend dat een crybaby flink wat ruis en/of storing kan veroorzaken als ie op korte afstand van een adapter staat, wat goed mogelijk is bij jouw kist.

    - de adapters zouden ook de reden kunnen zijn. zijn het allemaal de bij het pedaal horende adapters? of zijn het willekeurige adapters die 9V geven? zijn er meerdere pedalen die op 1 adapter zitten? bij mijn pedalboard was het oorspronkelijk ook een oorzaak van storing dat ik alle pedalen op dezelfde adapter (9V, 1A) had zitten. uiteindelijk heb ik alle aparte voedingslijnen gebalanceerd met weerstandjes (en de hulp van een elektrotechniek nerd die er wel verstand van heeft
    :wink: ) en weg was m'n brom/ruis/storing! de welbekende voodoo pedalpower heeft dat ook allemaal, maar kost wel veel centjes.
    Najaarsaanbieding!
    • Custom pedalboard met ingebouwde voeding
    Check mijn advertenties

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn
    Ik zou als ik jou was ook even naar andere mogelijke oorzaken van ruis en brom kijken. Slechte kabels, slechte shielding van je gitaar, slechte adapters.

    Wat voor instellingen gebruik je? En wanneer heb je last van ruis? Is er een specifiek pedaal dat buitengewoon veel ruis creëert?
    oh ja, patchkabeltjes kunnen natuurlijk ook de ellende veroorzaken. een goede tip is (die je misschien al wist):
    solderless kabel met pluggen! kun je heel makkelijk je eigen patchkabeltjes mee maken zonder hoeven te solderen. bovendien zijn compact, flexibel, betrouwbaar en houden ze je signaal goed in stand. te koop bij:
    www.muziekhandel-jukebox.nl/
    www.haarguitars.nl
    www.gvees.com
    Najaarsaanbieding!
    • Custom pedalboard met ingebouwde voeding
    Check mijn advertenties

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    +1
    ik zou die compressor vooraan zetten, nog voor de wah wah.

    Goedkopere pedalen ruisen een beetje hoor. Kabels ruisen niet. Kabels kunnen wel brom veroorzaken en signaalverlies.
    Vriendelijke groet,

  7. #7

    Standaard

    Ik gebruik goede kabels en pluggen (tasker kabel met neutrik pluggen) en ze zijn allemaal nieuw. De voeding komt van Ibanez adapters met van die snoeren waaraan je 5 pedalen kunt koppelen.
    Ik heb voornamelijk last van ruis als ik de overdrive/tubescreamer pedalen gebruik en later de compressor aanzet. Ook heb ik het idee dat de danelectro daddy O een bron van ruis is.
    In de kist zelf zit de wah het verst weg van de voeding. Ik zal wel ff een keertje een foto maken van mijn effectenbak. Het ontwerp is hiervan naar mijn idee helemaal goed. De voeding van het stopcontact gebeurd via een een gewone geaarde stekker met een 5 meter snoer naar een powercon aansluiting (speacon voor stroom). Deze powercon aansluiting wordt verdeeld over 2 shuko's en van hieruit gaan de 2 ibanez adaptors naar dus in totaal 10 aansluitingen naar de pedalen met 9 volt.

    Ik zal in elk geval eens de compressor naar voren verplaatsen in de kring.. Dank u voor deze tip.

    Groeten,

  8. #8

    Standaard

    Waarom staat je tuner op de voorlaatste plaats ?
    Vind ik een vreemde plaats voor een tuner.

    waarom is dit een rare plaats?

    Groeten,

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitarleon
    Waarom staat je tuner op de voorlaatste plaats ?
    Vind ik een vreemde plaats voor een tuner.

    waarom is dit een rare plaats?

    Groeten,
    Omdat het signaal eerst door tig pedalen gaat voordat het in je tuner komt. Een tuner hoort vooraan.
    Onder de streep.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitarleon
    Waarom staat je tuner op de voorlaatste plaats ?
    Vind ik een vreemde plaats voor een tuner.

    waarom is dit een rare plaats?

    Groeten,
    Omdat het signaal eerst door tig pedalen gaat voordat het in je tuner komt. Een tuner hoort vooraan.
    +1

    Of ie vooraan "hoort" weet ik niet, maar dit pedaal doet niks met je toon, dus is het idd een beetje vreemd dat ie zo opgenomen wordt in de ketting. Ik heb hem zelf ook helemaal vooraan, maar dat is een beetje gevoel, het is de zuiverste toon die je kunt krijgen, en dat is met stemmen wel zo handig .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top