Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Nieuw systeem om een "zwevende" tremolo te kunnen

    Het heet Tremconverter en is nu al te koop bij Vox Humana, die ook de distributie voor de BeNeLux doet (zie nieuwe advertenties in GitaarPlus en andere bladen).
    Nik Huber Guitars, Stewart MacDonald (USA), en Ruokangas zijn ook al Dealers...

    Het kan worden geinstaleerd in het tremolo veren vak en word dan gekoppelt aan de zwevend (Engels:floating) afgestelde tremolo (dwz; je kunt omhoog / toon verhogen met de tremolo arm als ook naar beneden / toon verlagen / duiken. En het past op nagenoeg alle tremolo's, incl Floyd types (ja, ook op die van Ibanez en Gotoh) .

    Je kan nu kiezen; de zwevende tremolo heel snel veranderen in een dive only tremolo (alleen nog naar beneden duiken dus) of deze heel snel compleet vast zetten: voila = rock solid (geen BS) vaste brug!
    Dit is De-tune heaven for tremolo users, of the ideale oplossing voor gitaristen die niet echt kunnen wennen aan de wiebelende tremolo!!!!

    Kiezen doe je heel simpel met twee draaiknoppjes, en je kunt heen en weer: van zwevende tremolo naar een dive only tremolo of vaste brug, en weer terug.
    Meer info bij: www.dircksons.com en/of bel naar Vox Humana / Vlaardingen. Tel: 010-4346628 en vraag even naar Rene.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    SPAM!!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anavrin
    SPAM!!!!!
    Maar wel lekkere SPAM. Dank je voor de 'SPAM'

    Klinkt veelbelovend

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    ik ben ook wel geinteresseerd, helaas is het wel spam, maar ook nuttig nieuws, zeker voor mij, ik was namelijk een tremsetter aan het overwegen, nu mar kijken wat goedkoper is.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    zeer handig.. zeker als je ff snaren wil vervangen op je floyd.. gewoon ff vastzetten en geen problemen meer.. :-D
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Wat is er mis met een blok hout?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    Je kan't spam noemen, maar persoonlijk vind ik't dan ook weer informatief :P Ziet er wel leuk uit, maar ik denk dat ik zelf toch ga voor een oude Kahler AutoLatch

  8. #8

    Standaard

    Een gitaar met een Tremconverter geinstaleerd word een gitaar met 3 verschillende brug types waaruit je On-stage kan kiezen.
    Lijkt mij een beetje lastig met een blok hout... :wink:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2004
    Locatie
    South of Heaven (Nunspeet)
    Berichten
    1.995

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel61
    Een gitaar met een Tremconverter geinstaleerd word een gitaar met 3 verschillende brug types waaruit je On-stage kan kiezen.
    Lijkt mij een beetje lastig met een blok hout... :wink:
    Met een beitel erbij kom je een heel eind hoor...
    Thou shalt not make repetitive generic music!
    Thou shalt not make repetitive generic music!
    Thou shalt not make repetitive generic musc!
    -Scroobius Pip

  10. #10

    Standaard

    ik heb er een in mijn strat zitten. Ingebouwd door Frans van Jukebox Boekel.

    Zeer handig systeempje, hij ontstemt amper als je em losser of vaster draait
    music is revenge

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top